کدخبر: 14253

سهام عدالت/ارزش سهام عدالت/سود سهام عدالت

واریز سود عید غدیر برای سهام عدالتی ها | عیدی سهام عدالت ها چقدر است؟

حسنلو می‌گوید سهامداران می‌توانند در سامانه جامع اطلاعات مشتریان سجام ثبت نام و بعد از آن احراز هویت کنند تا پس از راستی آزمایی اطلاعات، امکان واریز سود فراهم شود.

معاون فناوری اطلاعات شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: تاکنون از قریب به یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر از سهامداران سهام عدالت، اطلاعات معتبر به ویژه شماره شبای معتبر نداریم تا بتوانیم سودی برایشان واریز کنیم. آقای حسنلو گفت: شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در انتهای سال ۹۹ و انتهای سال ۱۴۰۰ سود عملکرد مربوط به سال‌های ۹۸ و ۹۹ شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت را برای دارندگان این سهام واریز کرده است.

به گفته او نزدیک به دو میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از این افراد در قید حیات هستند، ولی شماره شبای معتبر از آن‌ها وجود نداشته که بتوان سود را برای آنان واریز کرد. طی یک مرحله واریزی که در خرداد امسال انجام شد حدود ۲۰۰ هزار نفر از این افراد شناساسی و واریز برای آن صورت گرفت و هم اکنون قریب به یک میلیون و ۹۰۰ هزار  نفر از سهامداران  عدالت هستند که تاکنون اطلاعات معتبری  از آنها نداریم.

حسنلو می‌گوید سهامداران می‌توانند در سامانه جامع اطلاعات مشتریان سجام ثبت نام و بعد از آن احراز هویت کنند تا پس از راستی آزمایی اطلاعات، امکان واریز سود فراهم شود. مبلغ سود سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی مربوط به عملکرد سال سال ۹۸ حدود ۱۹۰ هزار تومان و برای عملکرد سال ۹۹ حدود ۵۸۲ هزار تومان است. مهم‌ترین دلایلی که شرکت سپرده‌گذاری نتوانسته این سود‌ها را به حساب سهامداران واریز کند، بسته بودن حساب افراد، حساب مشترک و بلند مدت مدت بودن حسا ب آن‌ها بوده است.

واریز مرحله سوم سود سهام عدالت در اواخر تیر ماه انجام می شود. سپرده‌گذاری مرکزی بعد از دریافت شماره شبای بیش از ۲۰۰ هزار نفر از مشمولان سهام عدالت در اواخر اردیبهشت ماه، سود این عده از جاماندگان را واریز کرد.

برخی از جاماندگان سهام عدالت، در مرحله دوم واریز سود سهام عدالت سال‌های ۹۸ و ۹۹ را همزمان با یکدیگر دریافت کردند، مرحله سوم واریز سود سهام عدالت که مشروط به دریافت شماره شبای جاماندگان است در اواخر تیر ماه صورت می‌گیرد.

براساس آخرین آمارها حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از مشمولین سهام عدالت به دلیل عدم ارائه شماره شبا، سود دریافت نکرده اند که باید با ثبت نام در سامانه سجام و احراز هویت در آن در فرایند دریافت سود سهام عدالت قرار بگیرند.

مشمولان سهام عدالت برای عملکرد سال ۹۹ برای سهام عدالت یک میلیون تومانی حدود یک میلیون و صد هزار تومان و برای سهام عدالت۵۳۲ هزار تومانی حدود ۵۸۰ هزار تومان سود دریافت کرده‌اند.

چه کسانی مشمول این سود سهام عدالت نمی شوند؟

سهام عدالت

قشمی مدیر سیستم تسویه و پرداخت سمات : دسته‌ای از دارندگان سهام عدالت که سجامی نشده اند سود سهام دریافت نخواهند کرد. گروه دیگری که سود سهام عدالت برای آن‌ها واریز نمی‌شود، شماره حساب‌های مسدودی است که نمی‌توان سود سهام را به این حساب‌ها واریز کرد.

سومین دلیل عدم واریز سود سهام عدالت برای افراد مشمول، این است که شماره حساب ثبت شده افراد، راکد بوده، در شرایطی که کارت و شماره حساب بانکی افراد در مدت ۶ ماه تراکنش نداشته باشند، جزو شماره حساب‌های راکد محسوب می‌شود و امکان واریز سود سهام در این شماره حساب ها وجود ندارد.

ارسال نظر: