کدخبر: 15139

یارانه|یارانه معیشتی| واریز یارانه

آخرین خبر از یارانه ها|واریزی جدید به حساب مردم

یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی از اردیبهشت ماه امسال به ۹ دهک درآمدی پرداخت شد و قرار شد در چند ماه آینده این یارانه حذف و کالابرگ الکترونیک به مردم ارائه شود.

به نظر می‌رسد اقتصاد ایران به دوران حذف یارانه‌های نقدی و تولد دوباره کوپن نزدیک می‌شود.

آن‌طور که از اظهارات مقامات می‌توان برداشت کرد، احتمالا طراح کالابرگ الکترونیکی شهریورماه تعیین تکلیف خواهد شد. به نظر می‌رسد دولت بیشتر تحت فشار مجلس به این سمت کشیده شده است و همچنان ترجیح به پرداخت یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی دارد.

براساس آنچه بهارستان‌نشینان بر آن اصرار دارند، دولت باید پرداخت یارانه نقدی را متوقف و به جای آن برای چهار قلم محدود کالای اساسی کالابرگ الکترونیک توزیع کند که قیمت این کالاها نیز باید براساس شهریور سال گذشته باشد.

برهمین اساس طی هفته‌های اخیر دولت و مجلس برای بررسی ابعاد مختلف این موضوع درحال برگزاری جلسات مختلف در سطوح کارشناسی و مسئولان هستند. این در شرایطی است که نظرات مردمی نشان می‌دهد آنها یارانه نقدی را بر کالابرگ ترجیح می‌دهند.

فشار مجلس به دولت

محمدباقر قالیباف، رییس مجلس بیست و سوم مردادماه امسال در جلسه علنی مجلس در پاسخ به سوال نایب رئیس کمیسیون اقتصادی که تاکید کرده بود افزایش قیمت‌ها به صورت لجام گسیخته روزانه افزایش می‌یابد، این در حالیست که کالاهای اساسی باید بر اساس قیمت.های شهریور ۱۴۰۰ به دست دهک های پایین جامعه برسد، تاکید کرده بود: موضع مجلس همان حفظ قیمت سبد خانوارها از طریق کالا برگ مطابق با شهریور سال گذشته است.

رییس مجلس همچنین از عدم تصویب هر گونه تصمیمی در سران قوا برای لغو این مصوبه خبر داده بود.

 

ارسال نظر: