کدخبر: 18787

قیمت مرغ | قیمت مرغ روز | قیمت مرغ امروز | قیمت مرغ جدید

جدید ترین نرخ مرغ امروز 25 بهمن ماه | قیمت مرغ دم عیدی سر به فلک کشیده!!

جدید ترین نرخ مرغ امروز 25 بهمن ماه را در ادامه خواهید خواند.

قیمت مرغ طی چند ماه گذشته افزایشی بود. قیمت مرغ در بازار با نوسان همراه است. قیمت مرغ پس از بین بردن جوجه های یک روزه روند صعودی به خود گرفت. قیمت مرغ به دلیل نبود نظارت موثر گران شد. قیمت مرغ امروز را در ادامه می خوانیم.

در این خبر قیمت انواع گوشت مرغ موجود در بازار را بررسی کرده ایم.

قیمت مرغ

قیمت روز گوشت مرغ پویا پروتئین در بسته بندی ۱.۸ کیلوگرمی به ۱۶۹ هزارو ۲۰۰ تومان رسیده است. همچنین برای خرید ۹۰۰ گرم سینه مرغ بی پوست مهیا پروتئین باید ۹۰ هزارتومان هزینه کنید.

ران بدون پوست پویا پروتئین در بسته ۹۰۰ گرمی هم ۹۴ هزارو ۵۰۰ تومان قیمت گذاری شده است.

قیمت روز گوشت مرغ در بازار (بهمن ماه ۱۴۰۱)

نوع محصول وزن قیمت(تومان)

سینه مرغ بی پوست مهیا پروتئین ۹۰۰ گرم ۹۰,۰۰۰

ساق بی پوست ساده مرغ مهیا پروتئین ۱.۸  کیلوگرم ۹۴,۵۰۰

سینه بدون استخوان مرغ پویا پروتئین ۹۰۰ گرم ۲۱۷,۸۰۰

جوجه ران ساده پویا پروتئین ۹۰۰ گرم ۱۰۸,۹۰۰

با تغییر ارز مرجع تأمین نهاده‌ها قیمت مرغ نیز تحت تأثیر قرار گرفت. چنانکه حتی قیمت مرغ که در هر کیلو 59 هزار و 800 تومان مصوب شد، اکنون دیگر در بازار مشاهده نمی‌شود و مرغ با نرخ‌های بالاتری عرضه می‌شود.

محمدتقی جهانبخشی، عضو هیات مدیره انجمن جوجه یک‌روزه، در گفتگو با تجارت‌نیوز عنوان کرد: از 20 اردیبهشت سال جاری مرجع ارز 4200 تومانی به ارز نیمایی تغییر کرد که می‌توان گفت ارز شش برابر افزایش یافت. به‌تبع آن دولت در قیمت مرغ و تخم‌مرغ تجدیدنظر کرد.

این فعال صنفی در کنار افزایش شش برابری قیمت دلار برای تأمین نهاده به افزایش هزینه حقوق و دستمزد، آب، برق و … اشاره کرد و افزود: برای مثال اگر در گذشته هزینه یک مرغداری یک میلیارد تومان بود، امروز تولیدکننده برای همان واحد تولیدی به 2.5 میلیارد تومان نقدینگی احتیاج دارد.

قیمت مرغ

او این تورم را ناشی از تغییر مرجع ارز دانست و ادامه داد: همواره این فرازوفرودها در صنعت مرغداری بود. طبیعتاً زمانی که هزینه‌ها افزایش می‌یابد تقاضا کاهش پیدا می‌کند و برخی از تولیدکنندگان از این چرخه کنار می‌روند.

جهان‌بخشی در پایان درباره کاهش انگیزه ورود سرمایه‌گذار به این صنعت عنوان کرد: ورود سرمایه‌گذار به این صنعت نیازمند شناخت دقیق از این فضای کسب‌وکار است تا بتواند با تمام مشکلات موجود به تولید ادامه دهد.

حاشیه‌های قیمت مرغ و تخم‌مرغ در بازار وارد سومین ماه خود شده است. طی دو ماه گذشته نوسان قیمت این دو ماده غذایی پرمصرف چشمگیر بوده و آنها هر روز از نرخ مصوب فاصله بیشتری گرفته‌اند.

به‌رغم کاهش تقاضا که بخش زیادی از آن ناشی از رشد قیمت تلقی می‌شود، مرغ‌داران دو ماه است که با ارائه مستندات رشد هزینه تولید و زیان‌های وارد شده از دولت می‌خواهند نرخ مصوب مرغ و تخم‌مرغ افزایش یابد. در همین حال معاون بازرگانی وزیر جهادکشاورزی روز شنبه اعلام کرد نرخ مصوب مرغ تغییری نداشته و نخواهد داشت. این در حالی است که دولت قرار بود روز ۳۱شهریور رقم جدیدی را برای نرخ مصوب مرغ و تخم‌مرغ اعلام کند.

ارسال نظر: