کدخبر: 2692

اخبار روز/اخبار مهم روز/اخبار حوادث

فوری / روحانی معروف فوت کرد

حجت‌الاسلام‌ سیدموسی ابراهیمی درگذشت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدموسی ابراهیمی، محدث قزوینی و از چهره‌های علمی و حوزوی استان قزوین و کشور پس از تحمل یک دوره طولانی بیماری در ۷۶ سالگی دار فانی را وداع گفت و به فرزند شهیدش پیوست.

حجت‌الاسلام‌ سیدموسی ابراهیمی فرزند سید قدیر در سال ۱۳۲۴ در قزوین دیده به جهان گشود و پس از دوران کودکی و اتمام دروس ابتدایی، در سال ۱۳۴۵ وارد حوزه علمیه قزوین شد و نزد اساتید این حوزه تلمذ نمود.

روحانی معروف محدث قزوینی درگذشت

روحانی معروف

وی در جریان مبارزات سیاسی مردم ایران بر ضد حکومت پهلوی، حضوری فعال داشت و بر اثر فشار حکومت پهلوی ناچار به شهر قم هجرت و علوم دینی را در این خطه دنبال کرد؛ این محدث قزوینی دروس مقدماتی را از محضر  شیخ ابراهیم امیری، آیت‌الله سید جلیل زرآبادی و آیت‌الله شیخ حسن شالی فراگرفت.

سپس دروس مکاسب و رسائل و کفایه را نزد آیت‌الله شیخ محمد مظفری، آیت‌الله حاج شیخ هادی باریک‌بین و حاج شیخ محمد اویسی کسب فیض نمود.

حجت‌الاسلام‌ ابراهیمی در مباحث دینی فعالیت‌های ارزشمندی داشت که حاصل تحقیقات و پژوهش‌های وی به‌صورت کتاب در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است که از جمله آن می‌توان به جمع‌آوری مجموعه بزرگی از احادیث پیامبر اسلام، از طریق محدثین و مورخین و علما شیعه نقل شده به نام «موسوعة کلمات الرسول الاعظم(ص)» شامل پانزده هزار حدیث از رسول اکرم (ص) اشاره کرد که در یک مجموعه تحقیقی ۹ جلدی منتشر شده و به همین سبب یک چهره علمی در استان و کشور محسوب می‌شود.

این محدث قزوینی فرزند خود را به‌ نظام مقدس جمهوری اسلامی تقدیم کرده بود، سید مهدی ابراهیمی با اینکه دانش‌آموز بود با رضایت پدر عازم جبهه‌های حق علیه باطل شد تا از این خاک مقدس دفاع کند و در نهایت به فیض شهادت نائل شد.

حجت‌الاسلام‌ سیدموسی ابراهیمی، روز اول شهریور ماه ۱۴۰۰ پس از تحمل یک دوره طولانی بیماری در ۷۶ سالگی دار فانی را وداع گفت و به فرزند شهیدش پیوست.

ارسال نظر: