کدخبر: 3909

اشکان خطیبی/همسر اشکان خطیبی/عکس اشکان خطیبی

پست عاشقانه تهیه کننده معروف برای اشکان خطیبی | قهرمان قصه من!

تینا پاکروان تولد اشکان خطیبی را در پست اینستاگرامی تبریک گفت.

 اشکان خطیبی تحصیلات خود را تا مقطع کارشناسی تئاتر از دانشکدهٔ هنر و معماری دانشگاه آزاد ادامه داده است. اشکان خطیبی متولد 19 مهر 1357 در سرآسیاب ملارد استان البرز ، بازیگر، خواننده و کارگردان میباشد. اشکان خطیبی با ایفای نقش در سریال خاتون بسیار درخشیده .اشکان خطیبی علاوه بر بازیگری، اجرای برنامه نیز کرده است. عکس جدید اشکان خطیبی در سریال خاتون را مشاهده کنید.

بیوگرافی اشکان خطیبی

اشکان خطیبی

اشکان خطیبی متولد 19 مهر 1357 در سرآسیاب ملارد استان البرز ، بازیگر، خواننده و کارگردان میباشد.

او تحصیلات خود را تا مقطع کارشناسی تئاتر از دانشکدهٔ هنر و معماری دانشگاه آزاد ادامه داده است.

اشکان خطیبی و همسرش

اشکان خطیبی

در سال 79 به همراه بابک سعیدی یک گروه موسیقی راک ایرانی به ناماپولون داشته است که راک ایرانی می زدند اما از گروه جدا شدند. وی پیانو، گیتار و گاهی نیز ساز دهنی می زند.

ترجمه نمایشنامه های اشکان خطیبی

اشکان خطیبی

او به غیر از موسیقی و بازیگری گاهی نمایش نامه های انگلیسی را هم به فارسی ترجمه می کند و مدیرگروه موسیقی ترافیک نیز هست.

وی فعالیت سینمایی خود را در مقام بازیگری از سال 1383 با فیلم خیلی دور خیلی نزدیک آغاز کرد.

اشکان خطیبی و آناهیتا درگاهی زوج هنرمند کشورمان حدود یکسالی است که زندگی مشترکشان را آغاز کرده اند و با هم به فعالیت های هنری شان ادامه میدهند. این زوج هنرمند بعد از یکسال زندگی مشترک مهمان ما شدند و از دغدغه های زندگی شخصی و حرفه ای شان گفتند.

اشکان خطیبی هنرمندی چند بعدی است و در این سه دهه فعالیت حرفه ایش در هنر، تجارب مختلفی را آزموده است. مجری گری، بازیگری، کارگردانی، مدیریت سینما، تهیه و تولید و خوانندگی از جمله این فعالیت ها محسوب می شوند. شاید دلیل عمده چنین تجاربی از سوی خطیبی روحیه تجربه گرا و جستجوگرش است. دوران کاری خطیبی را می توان به چند دوره تقسیم کرد:

در دوران اول کاریش خطیبی به بازی توأمان در تئاتر و سینما و تلویزیون پرداخت و زیاد در چشم و تیتر خبرها نبود و آرام و پیوسته کارش را انجام می داد. در دوره دوم فعالیتش که با بازگشت محمد رحمانیان از کانادا همراه شد، خطیبی به جزیی از ارکان موفقیت های نمایش های رحمانیان بدل شد؛ در این نمایش ها که بیشتر رنگ و بوی تجاری شدن گرفت، اشکان خطیبی به عنوان مدیر تولید می کوشید شرایط مناسب اجرا را فراهم کند. خطیبی بعدتر با قبول مدیریت پردیس چارسو وارد فاز جدیدی از فعالیت های حرفه ایش شد. اشکان در آثار متفاوتی مثل «قاعده تصادف»، «بچه های نسبتا بد»، «سینمانیمکت»، «ترانه های محلی» و «خدای کشتار» حضور داشته است.

آناهیتا درگاهی همسر اشکان، بازیگر، نقاش و تهیه کننده دارای مدرک کارشناسی ارشد نقاشی از دانشگاه هنر تهران است. این هنرمند مستعد و جوان تئاتر در سال های اخیر دوران موفقی را در کارش سپری می کند و با بازی در فیلم جنایی «آخرین بار کی سحرو دیدی؟» به کارگردانی فرزاد موتمن و نمایش های «در انتظار آدلف» به کارگردانی علیرضا کوشک جلالی و «سه خواهر» به کارگردانی محمد حسن معجونی، هنر بازیگریش را نشان داده است. وی تاکنون چندین نمایشگاه انفرادی نقاشی برپا کرده است.

گفتگو با اشکان خطیبی و آناهیتا درگاهی

اشکان خطیبی

​اشکان خطیبیاشکان خطیبی و همسرش در روزهایی مهمان گفتگوی ما بودند که به واسطه شرایط بیرونی جامعه، چندان قبراق و سرحال نبودند اما به تدریج با داغ شدن گفتگو، شرایط تغییر کرد و گفتگو با اشکان خطیبی آرام و درونگرا و آناهیتا درگاهی برونگرا و پر انرژی و احساساتی، جذاب و گرم شد. ویژگی اصلی هر دوی اینها در این گفتگو، صداقت و راستی به جای تعارفات بیهوده بود!

ابتدای گفتگو را با یکی شدن بعد از ازدواج آغاز کنیم. خانم درگاهی! به نظر شما زندگی متاهلی بهتر است یا زندگی مجردی؟ کدامیک را بیشتر می پسندید؟

- درگاهی:هر کدام ویژگی های خاص خودش را دارد ولی زندگی متأهلی مسئولیت های مخصوص به خودش را دارد؛ البته پرسیدن این سوال مقداری دیر است برای این که یک سال از ازدواج من و اشکان گذشته است!

از شیرینی اش بگویید. زندگی متأهلی شیرین تر است یا زندگی مجردی؟

- درگاهی:من یک شوهر بسیار روشنفکر و آدم حسابی دارم و بنابراین دیگر به دوران مجردیم فکر نمی کنم و از وقتی که با اشکان ازدواج کرده ام حالم خوب است. کلی حرف با او دارم و هر کاری به من پیشنهاد می شود درباره اش با اشکان صحبت می کنم و حرف های مشترک زیادی با هم داریم. اشکان گوش های شنوایی برای شنیدن حرف هایم دارد.

... پس داشتن حرف مشترک بین زن و شوهر را باید یکی از علل دوام زندگی مشترک بدانیم.

- درگاهی:من هم این را قبول دارم و اگر یک بار دیگر به دنیا بیایم، همین رویه را در بحث انتخاب درست همسر دنبال می کنم.

آقای خطیبی! شما هم وارد بحث شوید و درباره مزایای مجردی و متاهلی بگویید.

- خطیبی:من اصولا آدم تجرد نیستم؛ ممکن است زندگی مجردی لحظات خوشی موقتی زیادی نسبت به زندگی روتین زناشویی داشته باشد اما آن چیزی که به عنوان سعادت و خوشی مداوم تعریف شده در زندگی متآهلی خودش را نشان می دهد. انسان ها قبل از ازدواج موجودات ناقصی هستند و این ازدواج است که باعث تکامل آنها است.

آیا این یک مانیفست است؟ یعنی می توان گفت که همه آدم ها با ازدواج امل می شوند؟

- خطیبی:منظورم بیشتر ناظر بر شریک زندگی است. به عنوان آدمی که دلش می خواهد به سعادت برسد معتقدم از طریق انفرادی نمی توان به آن رسید و این نیاز آدمی است که شریکی داشته باشد که در کنارش هم به تکامل برسد و هم به آرامش.

... از این منظر آیا می توان ازدواج سفید که این روزها در جامعه و بین برخی از هنرمندان باب شده را توجیه کرد؟

- خطیبی:اصلا نمی دانم چه الگویی در ایران جواب می دهد و چه جواب نمی دهد و بهتر است وارد مباحث کلان جامعه شناسی نشوم.

- درگاهی:من به شدت فمینیست هستم و ترجیح می دهم راجع به این قضیه صحبت نکنم.

... یعنی فکر می کنید ازدواج سفید ویژگی های ضد زن دارد؟

- درگاهی:وقتی دو نفر به هم علاقه مند هستند باید این مسئله در دراز مدت ادامه داشته باشد و نه فقط در یک مدت کوتاه. ازدواج سفید چند معنی دارد و از آن سوء تعبیر و سوء استفاده های زیادی می شود. وجود زن در جهان هستی، مقدس است و مردان باید قدردان هر آن چیزی باشند که زن زندگی شان برای شان انجام می دهد.

فیلم های تلویزیونی اشکان خطیبی 

اشکان خطیبی

اشکان خطیبیبچه های نسبتا بد 1392

مجموعهٔ گپ رامبد جوان 1391-92

مهرآبا 1392

تهران پلاک 1 1391

تکیه بر باد 1391

سهمی برای دوست 1391

در مسیر زاینده رود 1389

گل های گرمسیری 1387

از نفس افتاده 1385

آخرین گناه 1385

اگه بابام زنده بود 1383

این راهش نیست- 1381

زمانی برای خاکستر 1380

دوران سرکشی 1380

همسفر 1378

تله فیلم مزد عشق 1385

تله فیلمبهار قبل و بعد 1386

تله فیلم اکباتان

ارسال نظر: