کدخبر: 4442

قیمت دلار |نرخ دلار|قیمت یورو

قیمت دلار 8 آبان 1400 اعلام شد | تفاوت قیمت دلار در صرافی آزاد و دولتی چقدر هست؟

قیمت دلار و یورو در صرافی ملی امروز اعلام شد.

صرافی بانک ملی ایران امروز 8 آبان 1400 قیمت خرید و فروش دلار و یورو را اعلام کرد.

بر این اساس قیمت خرید دلار آمریکا  ۲۶,۴۰۶(بیست و شش هزارو چهارصد و شش تومان) و قیمت فروش دلار آمریکا ۲۶,۹۴۰(بیست و شش و هزار ونهصد و چهل تومان) اعلام شد.

همچنین براساس اعلام صرافی بانک ملی ایران قیمت خرید یورو ۳۰,۵۷۰(سی هزار و پانصد و هفتاد  تومان) و قیمت فروش یورو ۳۱,۱۸۸(سی و یک هزار و صد و هشتاد و هشت تومان) است.

بورس تهران در نخستین روز هفته سرخپوش آغاز به کار کرد. شاخص کل بورس با ریزش 4 هزار و 500 واحدی در سطح یک میلیون و 389 هزار واحد قرار گرفت. شاخص کل هم وزن نیز سرخپوش شد و با افت 1200 واحدی 375 هزار و 251 واحد را ثبت کرد.

شاخص فرابورس هم منفی شد و  به 19 هزار و 758 واحد رسید.ارزش دلار مقابل بیشتر رقبای مهم افزایش قابل توجهی یافت.

تاثیر اقتصاد بر قیمت دلار

قیمت دلار

در خبری خوب برای یورو و اروپا، تا پایان ماه سپتامبر متوسط نرخ بیکاری در بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا به ۳.۴ درصد رسید که در مقایسه با ماه قبل ۰.۲ درصد کمتر شده است.  بدین ترتیب پایین ترین نرخ بیکاری آلمان در ۱۸ ماه اخیر به ثبت رسید. طی این مدت شمار بیکاران آلمانی با ۱.۱ درصد کاهش نسبت به ماه قبل به یک میلیون و ۴۴۰ هزار نفر رسیده و جمعیت شاغلان نیز در این ماه با ۰.۱ درصد افزایش نسبت به ماه قبل به ۴۴ میلیون و ۳۶۰ هزار نفر رسیده است.

ادامه بالا ماندن نرخ تورم در سطح جهانی به یک نگرانی بزرگ در بازار ارز تبدیل شده است. جروم پاول- رییس بانک مرکزی آمریکا- با بیان اینکه این نهاد به زودی به برنامه خرید اوراق قرضه خود خاتمه خواهد داد نسبت به بازگشت تورم آمریکا به محدوده دو درصدی تا سال آینده ابراز امیدواری کرده است. از طرف دیگر جک دورسی- مدیرعامل توییتر- در یک پیام توییتری عجیب نوشت: ابرتورم همه چیز را عوض خواهد کرد.  به زودی ابرتورم در آمریکا و بعد از آن در سایر نقاط جهان اتفاق خواهد افتاد. 

فرا رسیدن سررسید پرداخت بدهی غول ساخت و ساز چینی به ضرر دلار تمام شده است. بدهی این شرکت چیزی حدود دو درصد کل تولید ناخالص داخلی چین است و بررسی ها نشان می دهد این شرکت دارایی های دلاری زیادی دارد که برای بازپرداخت بدهی هایش مجبور به فروش آن ها خواهد بود بنابراین معامله گران انتظار دارند در روزهای پیش رو حجم زیادی دلار توسط این شرکت چینی و بانک های دولتی پشتیبان آن به بازار تزریق شود تا این شرکت سرپا بماند. 

ین که در روزهای اخیر شرایط بسیار سختی مقابل دلار را تجربه کرده است احتمالا باز هم چاره ای جز عقب نشینی مقابل دلار ندارد چرا که وضعیت تورم و همچنین بازار کار ژاپن کاملا با چیزی که بانک مرکزی این کشور هدفگذاری کرده، فاصله گرفته است. طبق اعلام کابینه این کشور، متوسط نرخ تورم ژاپن در ۱۲ ماه منتهی به آگوست با ۰.۱ درصد کاهش نسبت به ماه قبل به منفی ۰.۴ رسید که این رقم، یکی از کمترین تورم های ثبت شده در این کشور طی هشت ماه اخیر بوده است.

شاخص قیمت دلار

قیمت دلار

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۸۲ درصد افزایش نسبت به روز گذشته، در سطح ۹۴.۱۱۲ واحد بسته شد.

شاخص دلار معمولا در برابر شش ارز مهم جهانی یا ۱۰ ارز برتر جهانی بیان می شود که شاخص دلار در گزارشات ایسنا،  شاخص ۱۰ ارزی و در بردارنده تغییرات قیمتی دلار مقابل ارزهای یورو،  پوند انگلیس،  روپیه هند،  دلار استرالیا،  دلار کانادا،  دلار سنگاپور،  فرانک سوییس،  رینگت مالزی،  ین ژاپن و یوان چین است.

نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۰۹۲ دلار اعلام شد.  

ارزهای اروپایی

در تازه‌ترین دور از معاملات،  پوند با ۰.۶۹ درصد کاهش نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۳۶۹ دلار مبادله شد.  یورو ۱.۰۵ درصد پایین رفت و با رفتن به کانال ۱.۱۵ به ۱.۱۵۶ دلار رسید.

ارزهای آسیایی

در معاملات بازارهای ارزی آسیایی،  هر دلار با ۰.۳۹ درصد افزایش به ۱۱۳.۹۰۷ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۳۲۹ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۶.۴۰۲ یوان چین اعلام شد.

ارسال نظر: