کدخبر: 16549

فیلترینگ|فیلتر

خبر مهم از فیلترشدن برنامه ها| بخوانید

«لطف الله سیاهکلی» نماینده قزوین و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، در رابطه با فیلترینگ در فضای مجازی گفت: همه متوجه اهمیت فضای مجازی و اینترنت شده اند. باید به کمک مردم به سمت مدیریت فضای مجازی برویم، مردم را باید بالغ و عاقل ببینیم. مردم می دانند چه چیزی را باید تحلیل کنند و چگونه تحلیل و تفسیر کنند اما از طرف دیگر کشور باید ظرفیت مناسب را در اختیار مردم بگذارد و اینترنت در اختیار مردم قرار بگیرد. وی در رابطه با فیلترینگ برخی پلتفرمها گفت: این اپلیکیشن ها آمارهای جهانی دارند، و به آقای وزیر گفتیم که از آمارهای جهانی استفاده کنید، در آمارهای جهانی دسته بندی شده هستند. مثلا در آمارهای جهانی یوتیوب جزء سایت های سالم مطرح می شود اما اینستاگرام جزء سایت های بسیار بد تعریف شده آن وقت ما یوتیوب را می بندیم و اینستاگرام را باز میکنیم. باید یک تغییر نگاه بر اساس شرایط جهانی وسرویس هایی که این پلتفرم ها در اختیار مردم قرار می دهند، داشته باشیم. عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: تا این لحظه چیزی مبنی بر فیلترینگ دائمی اینستاگرام و واتس اپ نشنیدم و گزارشی هم نیامده و منتظریم که ببینیم وزارت فناوری و اطلاعات و ارتباطات بر اساس نظرات تخصصی که دارند چه پیشنهادی را مطرح می کنند. 300 * 250 جدید4 tavoos.net وی در رابطه با ضعف پیام رسان های داخلی گفت: همه پیام رسان ها در ابتدا ناقص الخلقه بودند و بعد کامل شدند؛ اینها یک فرآیند رشد دارند بنابراین پلتفرم داخلی زمان می خواهد تا تکمیل شود ولی در این مدت کوتاه پیشرفتهای خوبی داشتند؛ هم رشد مخاطب صورت گرفته و هم عیب هایشان را برطرف کردند، ما باید به این ها زمان بدهیم.باید دولت به این پلتفرم ها دولت کمک مالی کند. حتی به فرض اینکه همه پلتفرم های خارجی هم آزاد شوند ما بی نیاز از پلتفرم داخلی نیستیم.

«لطف الله سیاهکلی» نماینده قزوین و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، در رابطه با فیلترینگ در فضای مجازی گفت: همه متوجه اهمیت فضای مجازی و اینترنت شده اند.  باید به کمک مردم به سمت مدیریت فضای مجازی برویم، مردم را باید بالغ و عاقل ببینیم. مردم می دانند چه چیزی را باید تحلیل کنند و چگونه تحلیل و تفسیر کنند اما از طرف دیگر  کشور باید ظرفیت مناسب را در اختیار مردم بگذارد و اینترنت در اختیار مردم قرار بگیرد.

وی در رابطه با فیلترینگ برخی پلتفرمها گفت: این اپلیکیشن ها آمارهای جهانی دارند، و به آقای وزیر گفتیم که از آمارهای جهانی استفاده کنید، در آمارهای جهانی دسته بندی شده هستند. مثلا در آمارهای جهانی یوتیوب جزء سایت های سالم مطرح می شود اما اینستاگرام جزء سایت های بسیار بد تعریف شده آن وقت ما یوتیوب را می بندیم و اینستاگرام را باز میکنیم. باید یک تغییر نگاه بر اساس شرایط جهانی وسرویس هایی که این پلتفرم ها در اختیار مردم قرار می دهند، داشته باشیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: تا این لحظه چیزی مبنی بر فیلترینگ دائمی اینستاگرام و واتس اپ نشنیدم و گزارشی هم نیامده و منتظریم که ببینیم وزارت فناوری و اطلاعات و ارتباطات بر اساس نظرات تخصصی که دارند چه پیشنهادی را مطرح می کنند.

 

وی در رابطه با ضعف پیام رسان های داخلی گفت: همه پیام رسان ها در ابتدا ناقص الخلقه بودند و بعد کامل شدند؛  اینها یک فرآیند رشد دارند بنابراین پلتفرم داخلی زمان می خواهد تا تکمیل شود ولی در این مدت کوتاه پیشرفتهای خوبی داشتند؛ هم رشد مخاطب صورت گرفته و هم عیب هایشان را برطرف کردند، ما باید به این ها زمان بدهیم.باید دولت به این پلتفرم ها دولت کمک مالی کند. حتی به فرض اینکه همه پلتفرم های خارجی هم آزاد شوند ما بی نیاز از پلتفرم داخلی نیستیم. 

 

ارسال نظر: