کدخبر: 16777

پروفیل در کجا استفاده می شود

 

چکیده : شناخت انواع پروفیل باعث می‌شود تا افراد فعال در این حوزه بتوانند متناسب با نیاز خود بهترین انتخاب را داشته باشند. در این مقاله قصد داریم تا ضمن اشاره به قیمت پروفیل، در مورد این محصول کاربردی ساخت و ساز مطالب جالب توجهی را با شما در میان بگذاریم. 

 

در صنعت ساختمان‌سازی، مصالح زیادی وجود دارند که هر کدام می‌توانند نقش بسزایی در ساخت و ساز داشته باشند. مصالح فلزی به عنوان پرکاربردترین مصالح در این صنعت هستند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها پروفیل است. شناخت انواع پروفیل باعث می‌شود تا افراد فعال در این حوزه بتوانند متناسب با نیاز خود بهترین انتخاب را داشته باشند. در این مقاله قصد داریم تا ضمن اشاره به قیمت پروفیل، در مورد این محصول کاربردی ساخت و ساز مطالب جالب توجهی را با شما در میان بگذاریم. 

  

پروفیل فولادی چیست

 

پروفیل فولادی به عنوان یکی از مهم‌ترین تجهیزاتی است که در ساخت انواع درب، پنجره، نمای ساختمان و... مورد استفاده قرار می‌گیرد. به عنوان نمونه پروفیل تولید شده از جنس آلومینیوم برای ساخت انواع قاب پنجره کاربردی است. پروفیل فولادی نیز برای ساخت انواع نمای ساختمان، درب و... استفاده می‌شود. قیمت پروفیل با توجه به مواد مرغوب اولیه به کار رفته در آن متغیر است. این محصول در ابعاد و ضخامت‌های متنوع تولید می‌شود و در صنعت ساخت و ساز به عنوان مصالح کاربردی شناخته می‌شود.

پروفیل به انواع باز و بسته تقسیم‌بندی شده که هر کدام کاربرد‌های خاص خود را دارد. در صورتی که در صنعت ساختمان‌سازی مشغول به کار هستید، برای خرید پروفیل باید به فروشگاه‌ها و نمایندگی‌های مجاز مراجعه کنید تا بتوانید بهترین محصول را خریداری کنید.

انواع مختلف پروفیل کدام است

 

پروفیل‌های ساختمانی به آن دسته از پروفیل‌هایی گفته می‌شود که در صنعت ساخت و ساز کاربردی هستند. به عنوان نمونه از انواع پروفیل‌های ساختمانی می‌توان به پروفیل درب و پروفیل پنجره‌های آلومینیومی اشاره کرد. قیمت پروفیل ساختمانی متناسب با مواد اولیه به کار رفته در تولید این گونه محصولات متفاوت است. پروفیل صنعتی نیز از جمله محصولاتی هستند که در صنایع خودروسازی، نظامی و... مورد استفاده قرار می‌گیرند. در مجموع می‌توان گفت که پروفیل در ۴ نوع ساختمانی، کامپوزیتی و آلومینیومی و گالوانیزه وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم داشت:

پروفیل ساختمانی

 

پروفیل‌های ساختمانی از جمله محصولاتی هستند که در صنایع ساخت و ساز کاربرد دارند. از پروفیل ساختمانی می‌توان به پروفیل نورد گرم، پروفیل نورد سرد و پروفیل مرکب اشاره کرد. نورد گرم از گرم شمش فولادی تشکیل شده است که به شکل قوطی شکل قابل تهیه است. پروفیل سرد از شکل دادن ورق فولادی ایجاد می‌شود که به شکل ناودانی قابل خریداری است. پروفیل‌های نوع سرد به صورت معمول برای کار‌های سبک ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای زدن سقف کاذب، تیر‌های تکیه گاهی و کار‌های سبک دیگر از پروفیل سرد استفاده می‌شود. 

 

قیمت پروفیل نیز با توجه به کیفیت مواد به کار رفته در آن‌ها می‌تواند متفاوت باشد. پروفیل مرکب نیز از اتصال چند نوع سرد و گرم تشکیل می‌شود. هر کدام از پروفیل‌های بیان شده می‌توانند در صنعت ساختمانی دارای نوع باز و بسته باشند.

پروفیل کامپوزیتی

افرادی که در محیط‌های دارای آب و هوای مرطوب قصد دارند تا ساخت و ساز خود را انجام دهند، بهتر است از پروفیل کامپوزیتی استفاده کنند. دلیل عمده استفاده از این محصولات به خاطر جلوگیری از پدیده خوردگی است. زمانی که از پروفیل کامپوزیتی استفاده می‌کنید، می‌تواند طول عمر سازه را در برابر ارتعاشات و لرزش مانند زلزله افزایش دهید.

از خاصیت پروفیل کامپوزیتی می‌توان به خاصیت غیرکشسانی آن اشاره کرد که در برابر لرزش و خوردگی مقاوم است. استفاده از این پروفیل باعث می‌شود تا وزن نهایی بنا ساخته شده سبک‌تر از حالت‌های دیگر باشد.

پروفیل آلومینیومی

پروفیل آلومینیومی در قالب‌های ساختمانی و صنعتی تولید می‌شوند که کاربرد‌های فراوانی دارند. قیمت پروفیل آلومینیومی به نسبت سایر پروفیل‌ها متفاوت است و به دلیل کاربرد‌های فراوانی که دارد، مورد توجه بسیاری از افراد در حوزه ساخت و ساز قرار گرفته است. از این مصالح در تولید انواع درب و پنجره آلومینیومی استفاده می‌شود. همچنین بهره‌گیری از پروفیل آلومینیومی به دلیل رنگ روشن و سفیدی که دارد، باعث ایجاد احساس تمیزی بیشتر به ساختمان و خانه می‌شود. 

 

پروفیل گالوانیزه

 

اگر بخواهید در صنعت ساخت و ساز از یک پروفیل کاملاً مقاوم برای بهبود وضعیت ساختمان‌سازی استفاده کنید، می‌توانید پروفایل گالوانیزه را به کار بگیرید. افزایش مقاومت و استحکام ساختمان در برابر فشار‌های جوی در ارتفاعات بالا توسط این پروفیل امکان‌پذیر است. ساختمان‌هایی که در محیط‌های مرطوب و ارتفاعات مرتفع ساخته می‌شوند، بهتر است از پروفیل گالوانیزه استفاده کنند.

ضحامت این گونه محصولات از یک میلی‌متر آغاز شده و بر حسب نیاز تا دو میلی‌متر قابل افزایش است. هر چه سطح درب یا پنجره بزرگ‌تر باشد، فشار وارد شده به پنجره نیز بیشتر است که در این حالت پروفیل باید ضخامت بیشتری داشته باشد. افزایش ضخامت محصول باعث افزایش قیمت پروفیل خواهد شد.

 

پروفیل چه کاربرد‌هایی در صنایع ساختمان دارد

 

شاید جالب باشد بدانید که بخش بزرگی از پروفیل در ساخت انواع درب و پنجره آهنی و آلومینیومی استفاده می‌شود. علاوه بر موارد گفته شده در صنعت ساخت و ساز از پروفیل برای ساخت و تولید انواع نرده‌های مقاوم به کار گرفته می‌شود. پروفیل به دلیل اشکال گوناگونی که دارد کاربرد‌های متنوع زیادی داشته که از نوع مربع آن برای نرد‌های فلزی کنار راه پله‌ها استفاده می‌شود.

پروفیل‌های مربع و مستطیل با مقاطع بزرگ‌تر، مناسب قرارگیری در ساخت ستون و اسکلت فلزی ساختمان‌ها هستند. افرادی که در این حوزه فعالیت دارند باید محصولات ساختمانی خود نظیر پروفیل را از یک مکان معتبر خریداری کنند. خرید از مکان معتبر باعث می‌شود تا ضمن استعلام قیمت پروفیل، به بهترین محصول دسترسی پیدا کنند.

 

ارسال نظر: