کدخبر: 18159

معرفی 4 پارک آبی مشهد

 

 شهر مشهد از گذشته تا به امروز همواره به عنوان پایتخت معنوی-گردشگری از شهرت زیادی برخوردار بوده است. روز به روز با توجه به افزایش ورود زائران و گردشگران، امکانات تفریحی و اقامتی این شهر در حال افزایش تعداد و تنوع است. یکی از جذابترین سرگرمی‌ها برای تمام سنین، پارک‌های آبی هستند. مشهد مقدس از نظر دارا بودن پارک های آبی سرپوشیده به عنوان پیشتاز در سطح ملی و منطقه خاورمیانه، عمل کرده است. چهار پارک آبی مشهد با عناوین سرزمین موج‌های آبی، موج ‌های خروشان مشهد، پارک آبی ایرانیان و پارک ساحلی آفتاب همواره در تمام فصول سال فعال هستند. در ادامه اطلاعات بیشتری در خصوص هر یک در اختیار شما قرار می دهیم.

 

سرزمین موج‌ های آبی، اولین پارک آبی مشهد

در دوره ای که تنها تفریحات آبی ایرانیان سفر به شمال یا رفتن به استخرهای معمولی بود، به ناگهان خبر بازگشایی مجموعه سرپوشیده ی پارک آبی در مشهد مانند بمب صدا کرد. بیشتر افرادی که با بلیط هواپیما بغداد مشهد به این شهر آمده اند تمایل زیادی داشتند که از این پارک آبی دیدن کنند. یک پارک آبی مجهز، تخصصی و دارای امکانات تفریحی آبی لذت بخش که حتی در خاورمیانه هم مانند آن وجود نداشت. اولین فاز این مجموعه با مساحتی حدود ۸۵۰۰ متر مربع در سه طبقه با زیربنای ۲۳ هزار متر مربع احداث شد. به صورت زوج و فرد، آقایان و بانوان می‌توانستند از حضور در آن لذت ببرند. البته برای مسافران این نوع فعالیت مجموعه دردسرهای خود را نیز داشت چرا که به ناچار می بایست برنامه سفرشان را طولانی تر کنند. در سال ۱۳۹۷ با اشراف بر این واقعیت و اهمیت به تقاضای بسیاری از خانواده‌ها، فاز دوم پارک موج های آبی افتتاح شد. از آن پس فاز اول مختص آقایان و فاز دوم مورد استفاده بانوان قرار گرفت. در واقع یک خانواده به طور همزمان امکان استفاده از این مجموعه ی آبی را پیدا کردند. از جمله ویژگی های این پارک آبی، علاوه بر انواع سرسره، استخر و سونا، داشتن یک محوطه آبی مطمئن مخصوص بازی کودکان سه تا ده سال است. اگر برای تشرف آسان به حرم، در هتل ضیافت الزهرا مشهد اقامت کرده‌اید، بدانید که تنها پانزده کیلومتر با موجهای آبی فاصله دارید. وجود فروشگاه لوازم ورزشی با ارائه انواع لوازم شنا و وسایل جانبی در مجموعه سرزمین موج های آبی، باعث راحتی خیال بسیاری از مراجعه کنندگان شده است. قطعا پس از ساعت‌ها شنا و تفریح با انواع تجهیزات بازی، خسته و گرسنه خواهید شد. خبر خوش این که کافی شاپ و رستوران با انواع فست فود، در طبقه دوم مجموعه آماده خدمت رسانی است.

قیمت بلیط موج های آبی:  با توجه به تغییرات فصلی، مناسبتها، جشنواره‌ها و بسیاری موارد دیگر، قیمت متغیر است. حتی با خرید اینترنتی بلیط و خرید از فروشگاه های منتخب در مشهد میتوانید تخفیف ویژه دریافت نمایید.

ساعت کاری: در فصل تابستان، همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۲۴ و در فصلهای دیگر تا ساعت ۲۱

شماره تلفن: ۰۵۱۳۶۰۰۸

آدرس‌ سرزمین موج‌ های آبی: شهرک غرب (قاسم آباد)، انتهای بلوار اندیشه

سرزمین موج های خروشان مشهد

در معرفی پارک های آبی مشهد، به جدیدترین آنها یعنی سرزمین موج ‌های خروشان می‌رسیم. این مجموعه از سال ۱۳۹۴ فعالیت خود را با زمینی به مساحت شصت هزار متر مربع آغاز نمود. ارتفاع بنای موجهای خروشان چهل متر است که سبب شده انواع سرسره‌های بلند را در خود جای دهد. تنوع ۶۳ وسیله متفاوت بازی آبی، دلیلی شد تا این مجموعه نیز از آوازه ی خوبی بهره مند گردد. این پارک آبی هم از دو سالن مجزا برای آقایان و بانوان به صورت همزمان برخوردار است. از ویژگی‌های این مجموعه، فارغ از تنوع بازی، قرارگیری در مسیر مرکز تفریحی و گردشگری شاندیز است که از نامدارترین قطب‌های گردشگری مشهد محسوب می شود. از دیگر امتیازات این پارک آبی میتوان به طولانی‌ترین رودخانه موج در ایران، بزرگترین دریاچه متلاطم خاورمیانه، پارکینگ با ظرفیت ۲۰۰۰ خودرو و مرکز خرید در دو طبقه با بیش از ۲۵۰ واحد تجاری اشاره کرد. این پارک آبی مشهد برای کودکان نیز دارای یک محوطه مخصوص است.

قیمت بلیط: همانند موجهای آبی، طبق تاثیر از عوامل مختلف متغیر است. با مراجعه به سایت از قیمت روز اطلاع پیدا کنید.

ساعت کاری سرزمین موج های خروشان همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۱ برای هر دو گروه بانوان و آقایان

تلفن: ۰۵۱۳۵۱۴۴۰۰۱

آدرس موجهای خروشان: مشهد - ابتدای جاده شاندیز

2

پارک آبی ایرانیان مشهد؛ از مدرسه موج سواری تا اسکی روی آب

از دیگر پارک های آبی مشهد، که به عقیده بسیاری، استانداردترین محسوب می شود پارک آبی ایرانیان است. شاید دلیل این امر حضور شرکت کانادایی White Water Park به عنوان یکی از مشاوران ساخت این مجموعه است. از ویژگی‌های این مجموعه نسبت به دیگر پارک های آبی مشهد، داشتن مدرسه موج سواری، اسکی روی آب، سالن بدنسازی و سینما پنج بعدی خواهد بود. قطعا تجربه تجهیزات ساده و پر هیجان آبی، در پارک آبی ایرانیان، می‌تواند روز شما را به خوشی رقم بزند. مساحت این پارک را برابر چهارده زمین فوتبال عنوان کرده اند که با توجه به کوچکی بنا، امکان ایجاد دو سالن همزمان ندارد. بنابر این روزهای فرد و جمعه مخصوص آقایان و روزهای زوج قابل استفاده بانوان خواهد بود.

ساعات کاری: روزهای زوج و فرد به جز پنجشنبه از ساعت ۱۲ ظهر تا ۲۱, پنج‌شنبه‌ها و جمعه‌ ۱۰ تا ۲۱

شماره تماس: ۰۵۱۳۶۶۱۳۰۰۴

آدرس پارک آبی ایرانیان: مشهد، بلوار حجاب، نبش حجاب ۸

3

پارک ساحلی آفتاب

آخرین پارک آبی مشهد که به آن می پردازیم، پارک آبی آفتاب است. این مجموعه در منطقه تجاری و گردشگری سپاد خراسان و در راستای مرکز خرید الماس شرق واقع شده است. این پارک آبی در هفت طبقه، دارای زیر بنایی معادل 15 هزار متر مربع بوده که در سال ۱۳۹۰ افتتاح و به بهره‌برداری رسید. از ویژگی‌های این مجموعه  دارا بودن سالن‌های اختصاصی برای آقایان و بانوان، سالن VIPو ارائه خدمات درمانی در کنار تفریحات آبی است. در ضمن از بابت همراهی کودکان‌تان نگران نباشید، چرا که این پارک آبی مجهز به اتاق نگهداری کودک و منطقه بازی ایمن و مجهز کودکان نیز هست.

تلفن: ۰۵۱۳۷۰۳۷

 

آدرس پارک ساحلی آفتاب: مشهد، انتهای بلوار خیام شمالی، میدان بهارستان، جنب الماس شرق

کدام پارک آبی مشهد بهتر است؟

برای بسیاری از افرادی که در مشهد برای استفاده از یک مجموعه آبی برنامه ریزی کرده اند، انتخاب بهترین پارک آبی مشهد نسبت به سایرین اهمیت زیادی دارد. اما که فرقی نمی‌کند پارک آبی آفتاب را انتخاب می‌کنید یا موج های آبی مشهد. هر کدام وسایل تفریحی مهیج فراوانی دارند که می‌تواند روز شما را سرگرم کند.  تنها تفاوت در نوع وسایل و برخی خدمات دیگر است که غالبا چندان در انتخاب تاثیر گذار نیستند. به عنوان نمونه پارک آبی ایرانیان نسبت به سایر مجموعه ها خلوت‌تر است. لازم به ذکر است خرید بلیط پارک های آبی مشهد به صورت حضوری از خود مجموعه، آنلاین از سایت رسمی و سایتهای وابسته و فروشگاه های معتبر امکان پذیر است.

4

سخن آخر

اگر از عراق برای تشرف و گردش به مشهد مقدس، قصد عزیمت دارید، می توانید بلیط هواپیما نجف مشهد را تهیه کنید. با اقامت در هتل‌های اطراف حرم علاوه بر زیارت، می توانید به راحتی به سایر مکان‌های گردشگری از جمله پارکهای آبی دسترسی داشته باشید.

ارسال نظر: