کدخبر: 19445

پمپ تخلیه لباسشویی

 

لباسشویی، یک ماشین پیچیده است که مراحل ورود آب به دستگاه، شستشوی لباس ها به کمک برنامه های متنوع و خروج آب از لباسشویی را به کمک قطعات مختلف انجام می‌دهد. پمپ تخلیه لباسشویی در کنار شلنگ و شیر خروجی خروجی و فیلتر تخلیه کار خارج کردن آب کثیف حاصل از شستشوی لباس ها از دستگاه را انجام می‌دهد. پمپ تخلیه لباسشویی، در زیر مخزن دستگاه قرار گرفته و یک لوله از مخزن به این قطعه و یک لوله از این قطعه به خروجی دستگاه متصل شده است. فیلتری که در این سیستم وجود دارد، پرز لباس ها و آشغال ها را جذب می‌کند و امکان گرفتگی لوله تخلیه را کاهش می دهد. در صورت خرابی هر کدام از این قطعات، شاهد بروز مشکل در سیستم تخلیه آب از ماشین لباسشویی خواهید بود. اگر پمپ تخلیه لباسشویی شما ایراد پیدا کرده است، می‌توانید پمپ مورد نیاز برای دستگاه خود را از طریق فروشگاه اینترنتی هرمس پارت خریداری نمایید. برای کسب اطلاعات بیش تر در خصوص خرید و قیمت پمپ تخلیه لباسشویی، می‌توانید با شماره تلفن های 22111159-021 یا 22227378-021 ، تماس بگیرید. در ادامه نکات کامل تری را در خصوص این قطعه می‌خوانیم.

 

انواع پمپ های تخلیه

پمپ های تخلیه لباسشویی در مدل های مختلفی وجود دارند. یکی از این مدل ها پمپ تخلیه موتور القایی است. این پمپ که به آن پمپ قطب چاکدار نیز گفته می شود، از مشهورترین و پرکاربردترین مدل هاست. این مدل ساده ترین مدل در بین پمپ های تخلیه است و با ایجاد میدان ثابت مغناطیسی، کار خود را انجام می دهد.چرخش روتور در این پمپ ها اتفاق نمی افتد؛ زیرا، شروع چرخش احتیاج به یک میدان مغناطیسی نامتعادل دارد. یکی دیگر از این موارد، پمپ تخلیه با موتور القایی روتور با آهنربای دائم است. نوع دیگر روتور با آهنربای دائم است که از یک موتور دارای بوبین با حفاظ پلاستیکی و یک آهنربای دائمی کار خود را انجام می دهد. اگر پمپ تخلیه لباسشویی شما دچار ایراد شود، باید با توجه به برند و مدل دستگاه خود، پمپ تخلیه مناسب برای ماشین لباسشویی تان را خریداری نمایید. دقت داشته باشید که نحوه نصب پمپ تخلیه های مختلف تفاوت های کوچکی دارد که با توجه به اجزای آن تعریف می شود. برای انجام این کار از تعمیرکار متخصص و باتجربه کمک بگیرید.

33

دلایل سوختن پمپ تخلیه لباسشویی

پس از آشنایی با پمپ تخلیه لباسشویی، لازم است با دلایل سوختن این پمپ ها آشنا شویم. دلایل زیادی برای بروز این مشکل وجود دارد. مهم ترین مورد، مسدود شدن شلنگ تخلیه دستگاه است. اگر پمپ کار کند اما قادر به تخلیه آب از دستگاه نباشد، فشار مضاعفی بر روی آن وارد می شود که در بسیاری موارد منجر به سوختن پمپ تخلیه می شود. پس برای جلوگیری از سوختن پمپ، حتما همیشه تمیز بودن شلنگ ورودی و خروجی دستگاه را چک کنید. نکته دیگری که در خصوص خروجی پمپ تخلیه از اهمیت بالایی برخوردار است، ارتفاع نامناسب شلنگ است. ارتفاع شلنگ خروجی لباسشویی باید حدود 90 سانتی متر باشد. این موضوع برای جلوگیری از برگشت و سرریز شدن آب در هنگام تغییر فشار آن است. از سوی دیگر، اگر شلنگ سالم باشد اما مسیر تخلیه با آهک بسته شده باشد، امکان ایراد در پمپ تخلیه به دلیل برگشت آب وجود خواهد داشت. خرابی قطعات نیز دلیل واضح دیگری است که می تواند سبب ایراد در پمپ تخلیه لباسشویی شما شود. مثلا ممکن است سیم پیچی که در پمپ وجود دارد، به دلیل نفوذ آب بسوزد و دیگر امکان استفاده از آن وجود نداشته باشد. در این صورت، لازم است برای خرید پمپ تخلیه لباسشویی جدید اقدام نمایید.

نشانه خرابی پمپ تخلیه لباسشویی

حتما می‌دانید که مهم ترین نشانه ایراد در پمپ تخلیه لباسشویی، با توجه به وظیفه این قطعه در دستگاه شما، خالی نشدن آب حاصل از شسشتوی لباس هاست. اما اگر با این مشکل مواجه شدید، لزوما دلیلی بر خراب بودن پمپ تخلیه لباسشویی شما نیست. برای اطمینان از این موضوع، لازم است پمپ را مورد بررسی قرار دهید و سپس در صورت اطمینان از خرابی آن، برای خرید پمپ تخلیه لباسشویی جدید اقدام نمایید. در ادامه نکات مهم تست پمپ تخلیه لباسشویی را می خوانیم.

نحوه تست پمپ تخلیه لباسشویی

در ابتدا دو شاخته برق ماشین لباسشویی خود را از برق جدا کنید تا مشکلی برای شما به وجو نیاید. سپس اهم متر را روشن کنید و پروب های اهم متر را به هم متصل کنید. در ابتدای کار باید شاخص اندازه گیری اهم متر روی صفر قرار بگیرد.

سپس باید دو سیم متصل به کنار پمپ تخلیه لباسشویی را پیدا کنید. سیم ها باید از پایه های پمپ جدا شوند و همیشه سیم ها از انتهای آن ها بیرون کشیده شوند. هر یک از پراب های پمپ تخلیه لباسشویی باید به یکی از پایانه های پمپ متصل شوند. این کار را نه برای پمپ برای بسیاری دیگر از قطعات الکترومکانیکی داخل وسایل برقی منزل می توان انجام داد. در پایان درجه اهم متر باید بین عددهای 5 و 15 قرار بگیرد تا بتوان گفت پمپ تخلیه لباسشویی سالم است.

34

تعویض پمپ تخلیه لباسشویی

این کار کاملا تخصصی است و باید توسط فرد مجرب و متخصص انجام شود. برای دانستن مراحل انجام این کار، می توانید ادامه مطلب را مطالعه نمایید.

  1. در ابتدای امر باید دستگاه را از برق بکشید و داخل دیگ را تخلیه کنید. برای این کار نیاز است که فیلتر تخلیه هم تمیز باشد. اگر امکان تخلیه آب نبود دستگاه را کج کنید تا آب آن در حد امکان خارج شود.
  2.  سپس با پیچ گوشتی پنل های بالا و پشت دستگاه را باز کنید. این پنل ها سنگین هستند و ممکن است به تنها نتوانید آن ها را باز کرده و بردارید.
  3. حالا باید سیم های شیلنگ و گیره هایی که از پمپ در آمده اند و همین طور خود پمپ قدیمی که سوخته است را بیرون بیاورید.
  4. برای اینکه پمپ قدیمی باز شود نیاز است که به کمک یک پیچ گوشتی، در جهت چرخش عقربه های ساعت پمپ تخلیه لباسشویی را باز کنید.
  5. سپس نوبت به قرار دادن پمپ تخلیه لباسشویی جدید و سالمی که خریداری نموده اید، در جای خود می رسد. عکس مراحل بالا را طی کنید تا به مرحله بستن پنل بالایی لباسشویی برسید. با روشن کردن دستگاه، باید مشکل کار کردن دستگاه حل شده باشد.

در ادامه در خصوص خرید و قیمت پمپ تخلیه لباسشویی در فروشگاه اینترنتی هرمس پارت، نکاتی را می‌خوانیم.

خرید پمپ تخلیه لباسشویی از هرمس پارت

اگر قطعات لباسشویی شما مشکل پیدا کرده است، باید حتما قطعه یدک اصلی و فابریک دستگاه را تهیه کنید تا مطمئن شوید مشکل جدیدی برای دستگاه رخ نخواهد داد و پس از تعمیر آن، دیگر نیاز به تعمیر لباسشویی خود نخواهید داشت. اگر نیاز به خرید پمپ تخلیه لباسشویی داشتید، می توانید با توجه به برند و مدل دستگاه خود، قطعه فابریک یدک مورد نیاز خود را خریداری نمایید. اگر نیاز به خرید سایر قطعات و یا کسب اطلاعات بیش تر در خصوص خرید و قیمت پمپ تخلیه لباسشویی داشتید، می‌توانید در تمام ایام هفته، با کارشناسان فروشگاه اینترنتی هرمس پارت با شماره تلفن های 22111159-021 یا 22227378-021 ، تماس بگیرید.

 

 

 

 

ارسال نظر: