کدخبر: 19522

قیمت روز ورق شیروانی ، ورق سیاه و ورق گالوانیزه

یکی از انواع ورق‌های گالوانیزه، ورق شیروانی است. این ورق از انجام فرآیند رنگ‌کاری بر روی ورق گالوانیزه تولید و به شکل‌های مختلفی تبدیل می‌شود. به عبارت دیگر ورق شیروانی همان ورق رنگی است که به وسیله دستگاه‌های مخصوص در شکل‌های مختلفی فرم‌دهی می‌شود ، در ادامه با فولادین همراه باشید .

 

ورق شیروانی چیست ؟

قیمت ورق شیروانی به صورت روزانه در فولادین به روز رسانی می شود . ورق شیروانی را به نوعی می‌توان زیرمجوعه ورق رنگی به شمار آورد. البته ورق‌های شیروانی مدل‌های پیشرفته‌تر و مدرن‌تری به حساب می‌آیند. چرا که با استفاده از عملیات خمکاری، سطح مقطع‌های مختلفی روی آن‌ها ایجاد می‌شود. در نتیجه شکل ظاهری ورق‌های شیروانی به مراتب زیباتر است. همین مسئله باعث شده است که به راحتی بتوان از انواع ورق شیروانی در نمای ساختمان‌ها استفاده کرد .

بخش عمده‌ای از ورق‌های شیروانی موجود در بازار از آهن ساخته می‌شود. آهن گالوانیزه بیشترین کاربرد را در تولید انواع ورق شیروانی دارد. کاربرد اصلی ورق‌های شیروانی در سقف ساختمان‌ها است. به همین دلیل دائماً در معرض باران و برف قرار دارند. به این ترتیب عملاً خوردگی و زنگ زدگی دو عامل مخرب درجه یک این ورق‌ها به شمار می‌روند .

ورق شیروانی در واقع همان ورق گالوانیزه رنگی می باشد که با استفاده از دستگاه های مخصوص با طرح هایی مانند ورق سفال، ورق ذورنقه، ورق سینوسی، شادولاین و کرکره ای در فرم های مخصوص ساخته و به بازار عرضه میگردد. این ورق ها عمدتا در ساخت شیروانی مورد استفاده قرار میگیرد و اغلب ضخامت این ورق ها 0.5 میلیمتر است .

بنابراین باید حتماً از متریال‌های مقاوم در برابر این عوامل مخرب برای ساخت ورق‌های شیروانی استفاده شود. البته در سال‌های اخیر نمونه‌هایی از ورق‌های شیروانی پلاستیکی نیز روانه بازار شده‌اند؛ اما کاربرد زیادی ندارند .

 

12

 

ورق سیاه چیست ؟

برای ورق سیاه در روند تولید، فولاد در دمای بالاتر از دمای تبلور مجدد فولاد قرار می‌گیرد و در ضخامت‌های بالای ۱/۵ میلی‌متر که ضخامت‌های متفاوت آن در تعیین قیمت ورق سیاه مهم است، به صورت ورق صاف و صیقلی یافته اما با کیفیت سطحی کم‌تر از ورق سرد و البته ضخامت بیشتر تولید می‌شود که گاهی برای استفاده نیاز به پرداخت دارد و قیمت آن از ورق سرد مثل روغنی کمتر است و در نتیجه این در کاربرد‌های متفاوت که ظاهر کم‌تر اهمیت دارد استفاده می‌شوند. شاید دانستن این موضوع جالب باشد که علت به کار بردن صفت سیاه برای این ورق، مات شدن سطح آن در روند تولید در دمای بالا است  .

 

 

قیمت روز ورق گالوانیزه

برای اطلاع از قیمت ورق گالوانیزه می توانید با ما در ارتباط باشید . مشخصات و کاربرد آن یکی از روش‌های اقتصادی برای محافظت ورق‌های فولادی و فلزی در برابر خوردگی و زنگ زدگی گالوانیزه نمودن آن‌ها توسط فلز روی است. این روش با غوطه ور نمودن محصولات فلزی درون حوضچه‌ی روی مذاب انجام می‌شود .

کارخانه‌های تولیدکننده‌ی ورق‌های فلزی، ابعاد و مشخصات ظاهری محصولات تولیدی خود را به صورت دقیق منتشر می‌کنند؛ انتشار این ابعاد از جهات متعددی مهم است .

 

13

 

تشخیص اصالت ورق گالوانیزه

بسیاری از افراد در هنگام خرید ورق گالوانیزه با چالش هایی مواجه می شوند چرا که قادر به تشخیص و اورجینال بودن آن نیستند. به طور کلی ورق های گالوانیزه دارای سطحی براق، صیقل و شفافیتی فوق العاده برخودارند. همچنین، پوشش ورق های گالوانیزه در محدوده 10 الی 275 میلی متر بوده و دارای ضخامتی معادل بین 0.18 الی 6 میلیمتر هستند. ورق گالوانیزه به سه دسته ورق گالوانیزه گل درشت، ورق گالوانیزه گل ریزه و ورق گالوانیزه بدون گل تقسیم شده و هرکدام کاربرد های مختلفی دارند. از دیگر روش های تشخیص ورق گالوانیزه میتوان به لیز بودن سطح آن اشاره کرد .

 

 

ارسال نظر: