کدخبر: 19549

چگونه با نرده شیشه ای ارزان خانه خود را مدرن و چشم نواز کنیم؟

نرده شیشه‌ای روز به روز به دلیل اهمیت افراد به مدرن سازی محیط محبوب‌تر می‌شود. نرده شیشه که از شیشه سخت ساخته می‌شود در ساختمان های جدید مورد استفاده قرار می گیرد و با گرم شدن هوا در استخرها بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

نرده شیشه ای راه حل جدید و مدرن برای مدرن سازی پله‌، بالکن‌، روف‌گاردن و استخر است. این شیشه ساختانی هم برای اهداف زیبایی شناختی و هم برای اهداف کاربردی به طور فزاینده ای محبوب است. در واقع، اگر مدرن بودن محل زندگی برای شما اهمیت دارد نرده شیشه ای ارزان بهترین سیستم نرده موجود در بازار را ارائه می دهد. همان‌طور که انتظار می‌رود، نرده شیشه ای ارزان محبوب‌ترین محصول در صنعت نرده مدرن است. شیشه سکوریت بسیار بادوام است و در واقع به تقویت تکیه گاه های نرده نیز کمک می کند. به همین دلیل نرده شیشه ای در بسیاری از کاربردهای تجاری استفاده می شود.

به هنگام راه رفتن بر روی پله‌هایی که نرده‌های آن از جنس شیشه است، می‌توان شاهد منظره‌ای چشم نواز بود. استفاده از نرده‌های شیشه‌ای در پروژه‌های ساختمانی می‌تواند یک المان‌‌‌‌‌ چشمگیر و درخشان به نظر آید. شیشه به عنوان ماده‌ای شفاف و اغلب بی‌رنگ در دکوراسیون داخلی مینیمال کاربرد بسیار زیادی دارد. به عبارتی طبق اصول دکوراسیون داخلی شیشه یک متریال خنثی به حساب می‌آید. طراحی و اجرای آن به عنوان نرده در هر مکانی از جمله: راه پله، بالکن، استخر  و...امکان پذیر می‌باشد

نرده شیشه ای

 

تفاوت نرده شیشه ای فریم‌دار در مقابل نرده شیشه‌ای فریم لس چیست؟

هنگامی که تصمیم به استفاده از نرده شیشه‌‌ای گرفتید، باید تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید آن را قاب‌دار یا بدون قاب کنید. قاب به معنای نگه داشتن شیشه از دو طرف یا هر چهار طرف توسط نرده‌های فلزی یا چوبی است. نرده بدون‌فریم، کم و بیش، به این معنی است که چیزی بین هر پانل وجود ندارد که به طور بالقوه یک نما را مسدود کند.

البته روش‌ها و طرح‌های نصب بی‌شماری از هر روش وجود دارد که بر هزینه تأثیر می‌گذارد. معمولا فریم لس گران تر است. با این حال، از بین شما یک قاب مدرن با میله های فلزی با کیفیت بالا را انتخاب کنید، این می تواند به همان اندازه گران باشد. فریم لس به شیشه کمی ضخیم‌تر نیاز دارد، اما نصاب باید بتواند به شما توصیه کند که کدام ضخامت مطابق با الزامات کد و مهندسی است.

 

نصب نرده شیشه ارزان

برای نصب نرده شیشه‌ای باید به طور دقیق محاسباتی را انجام داد، چرا که نصب آن‌ها بر پایه همین محاسبات می‌باشد. بدین منظور اگر تیم مورد نظر در این مرحله به صورت حرفه‌ای و دقیق عمل نکند ممکن است در ادامه کار با مشکلات جدی‌تری روبرو شوید. با این اوصاف بهتر است که نصب نرده‌های شیشه‌ای خود را به مجموعه‌ حرفه‌ای شیشه ساختمانی زیما بسپارید تا از نتیجه کار اطمینان خاطر داشته باشید.

اکثر مردم تصور می کنند که نصب شیشه سخت تر از نرده های سنتی است. با این حال، از آنجایی که پانل های شیشه ای شفاف به صورت سفارشی و متناسب با پروژه شما ساخته می شوند، مشکل بسیار کمی وجود دارد. در واقع، از آنجایی که شما در حال نصب بخش های نازک در یک زمان با سخت افزار آسان برای استفاده هستید، معمولا سریعتر از نصب سیستم نرده کابلی حرکت می کند.

 

نرده شیشه‌ای چیست؟

اگر بخواهیم نرده‌های شیشه‌ای را به طور دقیق توصیف کنیم، باید گفت که نرده‌های شیشه‌ای یک نوع حفاظ محسوب می‌شوند که از صفحات شیشه‌ای تولید شده‌اند. این صفحات به وسیله پایه‌ها و چهارچوب‌هایی ثابت نگه‌داشته می‌شوند که جنس این چهارچوب‌ها می‌تواند از جنس آلومینیوم، استیل و یا آهن باشد.

نرده شیشه ای چیست

 

انواع نرده شیشه‌ای ارزان کدامند؟

اگر بخواهیم نرده‌های شیشه‌ای را از منظر چهارچوب و قاب دسته بندی کنیم، می‌توان آن‌ها را به سه دسته مختلف تقسیم نماییم:

 

  1. نرده شیشه‌ای قاب‌دار  ( Framed )

در این نوع از نرده‌های شیشه‌ای، صفحات شیشه به طور کامل در داخل قاب‌ها و یا چهارچوب‌هایی قرار داده می‌شوند. قاب‌ها به وسیله ستون‌هایی از هم سوا شده و به زمین اتصال می‌یابند. این قاب‌ها نیز می‌توانند از جنس آهن، آلومینیوم و یا استیل باشند.

 

  1. نرده شیشه‌ای بدون قاب  ( Frameless )

همان گونه که از نام آن پیداست، در این مدل از نرده‌ها چهارچوبی وجود ندارد تا صفحات انواع شیشه‌ ساختمانی درون آن‌ها قرار بگیرند. در واقع آن‌ها به کمک پایه‌هایی بر روی زمین و یا به دیوار وصل می‌گردند. بنابر این در دور آن‌ها شاهد هیچ گونه قابی نخواهید بود.

 

  1. نرده شیشه‌ای نیم قاب  ( Semi_Frameless )

این مدل از نرده‌های شیشه‌ای را می‌توان ترکیبی از دو مدل قبلی دانست، بدین صورت که صفحات شیشه‌ای نرده‌ها به وسیله ستون‌هایی از هم دیگر جدا شده‌اند و از طرفی با کمک آن‌ها به زمین اتصال یافته‌اند.

 

آیا نرده شیشه‌ای مقام است؟

شاید در نگاه اول اینگونه فکر کرده‌اید که نرده‌های شیشه‌ای به اندازه کافی مقاوم نیستند، چرا که جنس آن‌ها از شیشه است. به همین منظور شاید از انتخاب آن‌ها صرف نظر کرده‌اید، اما توجه داشته باشید شیشه‌هایی که برای ساخت نرده‌های شیشه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند، به گونه‌ای ساخته شده‌اند که در برابر هر ضربه و فشاری از خود مقاومت نشان بدهند.

نرده شیشه ای مستحکم

از این رو برای ساخت چنین نرده‌هایی اکثرا از شیشه‌‌های لمینت و یا شیشه سکوریت بهره می‌برند. این شیشه‌ها بسیار مقاوم هستند و به راحتی نمی‌شکنند. حال ممکن است این سؤال برای شما پیش بیاید که فرق بین شیشه سکوریت و شیشه لمینت در چیست؟ در جواب این سؤال باید گفت که هر دوی آن‌ها در برابر فشار و ضربه مقاوم هستند اما تفاوت آن‌ها در نوع شکستن آن‌هاست.

اگر ضربه‌ای به شیشه‌‌های لمینت وارد شود، پس از شکستن شیشه لمینت شاهد هیچ ریزشی نخواهید بود. یعنی این که از لحاظ فیزیکی آن‌ها فقط در جای خود ترک برمی‌دارند. در نقطه مقابل پس از آن که شیشه‌‌های سکوریت شکستند، آن‌ها به قطعات بسیار ریزی تبدیل می‌شوند که لبه آن‌ها منحنی شکل می‌باشد. از طرفی شیشه‌‌های لمینت گران‌تر از شیشه‌‌های سکوریت هستند، اما در مقابل به یاد داشته باشید که هزینه نصب شیشه‌‌های سکوریت گران‌تر از هزینه نصب شیشه‌‌های لمینت می‌باشد.

 

 

مزایای استفاده از نرده شیشه‌ای چیست؟

طبیعتا نرده‌های شیشه‌ای دارای مزیت‌هایی هستند که توانسته‌اند تا الان طرفدارانی را برای خود به دست آورند. از این رو قصد داریم در این بخش از مقاله مزایای آن‌ها را شرح دهیم، پس با ما همراه باشید.

  • ایجاد نمای چشمگیر

همان گونه که ذکر شد، در معماری نرده‌های شیشه‌ای نمایی زیبا و چشم نواز را به ارمغان می‌آورند و استفاده از آن‌ها می‌تواند روح تازه‌ای به فضا ببخشد.

  • ارائه نور بیشتر

وجود نور بیشتر در فضای درونی ساختمان می‌تواند آن سازه را منحصر به فرد کند. نور یکی از المان‌های ضروری در ساختمان سازی است، حال آن که اگر این نور طبیعی باشد که بهتر هم هست زیرا شیشه‌ها به دلیل شفاف بودن نور بیشتری را از خود عبور می‌دهند.

  • حفظ امنیت

در گذشته نرده‌های فلزی و یا چوبی بیشتر مرسوم بودند که در چنین نرده‌هایی، بین هر ستون فاصله‌ای وجود داشت. از این لحاظ باید گفت که در نرده‌های شیشه‌ای هیچ فضای خالی وجود ندارد پس در این صورت اگر کودکی در خانه داشته باشید، امنیت او به هنگام عبور از پله‌ها تأمین شده است.

  • نصب سریع

به نسبت دیگر نرده‌ها که با متریال‌های دیگری ساخته شده‌اند، نصب این نرده‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن امکان پذیر می‌باشد. بدین گونه که تمامی متریال از قبل ساخته شده و تنها در محل پروژه نرده‌ها به وسیله پیچ و مهره‌هایی نصب می‌شوند.

 

معایب نرده شیشه‌ای چیست؟

در کنار مزایای گفته شده، این نرده‌ها معایبی نیز دارند که در این قسمت درباره آن‌ها بحث خواهیم کرد.

  • تمیز کردن بخش بیرونی

شیشه‌ها بسیار لکه پذیر هستند و هنگامی که کثیف شده‌اند، کثیفی‌ها و لکه‌ها کاملا قابل رؤیت می‌باشد. با این حساب باید به طور مداوم تمیز شوند و همچنین تمیز نگه ‌داشته شوند. از طرفی تمیز کردن بخش بیرونی آن نیز بسیار دشوار می‌باشدN.

  • هزینه بالای تعمیرات

در برخی از مدل‌های این نوع از نرده‌ها، اگر قطعه‌ای از شیشه‌ شکسته شود باید کل آن نرده شیشه‌ای تعویض گردد، پس از این رو هزینه تعمیر و تعویض آن بسیار بالا خواهد بود. 

 

نحوه نصب نرده شیشه‌ای چگونه است؟

برای نصب نرده‌های شیشه‌ای باید مراحلی را طی نمایید و گام به گام طبق دستورالعمل پیش بروید. در این خصوص می‌توان نحوه نصب آن‌ها را در چند گزینه خلاصه کرد:

  • ابتدا باید پروفیل‌ها را در فاصله معینی از همدیگر بر روی سطح جایگذاری کنیم. در این مرحله سوراخ کاری‌های لازم را نیز جهت نصب آن‌ها باید انجام داد.
  • در این وهله نوبت به جایگذاری شیشه‌ها می‌رسد تا آن‌ها را در درون پروفیل‌های مربوطه قرار دهیم، اما قبل از قرار دادن آن‌ها باید قطعات نشیمن شیشه را نیز نصب کنیم.
  • در این مرحله باید پنل‌های شیشه‌ای را تراز نمائید تا نتیجه کار مطلوب شود. پس از آن کاورهای دو طرف پروفیل و درپوش‌ها را نیز باید نصب نمائید.
  • در آخر هندریل‌ها یا همان دست اندازها را روی شیشه‌ها باید نصب کرد.

نصب نرده شیشه ای

 

قبل از انتخاب و خرید این محصول بهتر است با یک تیم حرفه‌ای مشورت کنید تا اطلاعات لازم در این زمینه را در اختیار شما قرار دهند.

 

ارسال نظر: