کدخبر: 10410

راهنمای خرید فن کویل گلدیران

سال‌هاست که از فن کویل‌ها به علت مزایایی که دارند برای تهویه مطبوع هوا استفاده می‌شود؛ اما چگونه فن کویل مناسب را انتخاب کنیم؟ برای انتخاب فن کویل‌ها فاکتورهای مهمی وجود دارد که یکی از آن‌ها شرکت سازنده دستگاه است. فن کویل گلدیران یکی از بهترین فن کویل‌های موجود در بازار است که به کمک آن می‌توان هوای مطبوع با دمای دلخواه را برای ساختمان تامین کرد.

فن کویل گلدیران

محصولات گلدیران

شرکت گلدیران، مشاوره، پشتیبانی و خدمات پس از فروش محصولات لوازم خانگی، صوتی تصویری و سیستم‌های تجاری را برعهده دارد. این شرکت بیش از ۱۰۰۰ مرکز پشتیبانی دارد و خدمات مشتریان آن در سراسر کشور به صورت 24 ساعته فعال است. گلدیران دو سایت بزرگ در سیرجان کرمان و کاسپین قزوین دارد که در زمینه تولید انواع محصولات الکتریکی و لوازم خانگی فعالیت می‌کنند. سایت سیرجان با داشتن بیش از 14 هکتار مساحت و۷۰ هزار مترمربع زیربنای تولیدی در زمینه تولید انواع تلویزیون، برد الکترونیکی، جارو برقی و یخچال فریزر فعالیت می‌کند.

سایت موجود در کاسپین نیز با بیش از ۵۰ هزار مترمربع مساحت و بیش از ۳۰ هزار مترمربع زیر بنا، در زمینه تولید ماشین لباسشویی (با ظرفیت تولید سالانه ششصد هزار دستگاه) فعالیت دارد. فن کویل گلدیران یکی از پرفروش‌ترین محصولات این شرکت است که به تازگی به لیست تولید این شرکت اضافه شده است.

شرکت گلدایران در سال 1390 اولین مرکز تحقیقات و آزمایشگاه استاندارد خود را در زمینه برق و الکترونیک با هدف ارائه خدمات آزمایشگاهی افتتاح کرد. این مجموعه در سال ۱۳۹۲ با توسعه و راه‌اندازی بخش‌های ایمنی، عملکرد و مصرف انرژی لوازم خانگی بر اساس استانداردهای ملی و بین‌المللی، دامنه فعالیت‌های خود را افزایش داده است.

فن کویل چیست؟

عبارت فن کویل از دو کلمه فن (پنکه یا دمنده) و کویل (سیم پیچ) تشکیل شده است. دستگاه فن کویل یک سیستم تهویه مطبوع (HVAC) است که در انواع مختلفی تولید می‌شود. از این دستگاه در انواع ساختمان‌های اداری، تجاری، مسکونی، صنعتی و سازمان‌ها برای تهویه مطبوع استفاده می‌شود.

فن کویل‌ها را می‌توان نوعی سیستم سرمایشی و گرمایشی محسوب کرد که به دلیل برخورداری از مزایای زیاد و قیمت خوب باتوجه به بازدهی بالا، در دسته پرفروش‌ترین دستگاه‌های تهویه مطبوع قرار گرفته است. با استفاده از فن کویل گلدایران می‌توان از هوای گرم در ماه‌های سرد سال و از هوای خنک در ماه‌های گرم سال برخوردار بود.

لوگو شرکت گلدیران

به طور کلی فن کویل وسیله‌ای ساده است که شامل مبدل حرارتی و فن است. اساس کار این دستگاه استفاده از آب سرد و گرم بوده و فن کویل با عبور دادن هوا از میان آب قادر به تولید هوای گرم و سرد می‌شود.

در فصل گرما، آب سردی که توسط چیلر یا مینی چیلر تولید می‌شود و در فصل سرما، آب گرمی که توسط دیگ یا پکیج تولید شده است، درون لوله های کویل به گردش در می‌آید. سپس جریان هوای ورودی به یونیت، از روی کویل عبور کرده و بعد از تغییر دما، داخل فضای اتاق دمیده می‌شود.

کاربرد فن کویل

همان‌طور که اشاره شد این دستگاه نوعی سیستم سرمایشی و گرمایشی است. به طور کلی کاربرد این دستگاه این است که با توجه به دمای مد نظر، هوای سرد یا گرم تولید می‌کند تا دمای محیط به دمای مد نظر برسد. زمانی که دمای محیط سرد است، فن کویل هوای درون اتاق را می‌گیرد و با عبور دادن آن از میان آب گرم دوباره آن را به محیط داخل اتاق بازمی‌گرداند. در مقابل، زمانی که دمای هوا گرم است، دوباره هوای درون اتاق را جذب کرده و با عبور دادن آن از میان آب سرد دوباره آن را به داخل اتاق بازمی‌گرداند.

مزایای فن کویل

از مهم‌ترین مزایای فن کویل‌ها می‌توان به سیستم لوله کشی مقرون به صرفه آن اشاره کرد. به عبارتی فن کویل‌ها با توجه این که به سیستم لوله کشی کمتری نیاز دارند، نسبت به سایر سیستم‌های تهویه مطبوع مشابه مقرون به صرفه هستند. به کمک فن کویل گلدایران می‌توان دمای هوا در قسمت‌های مختلف ساختمان را به صورت مجزا کنترل کرد.

این یعنی نیازی به صرف انرژی برای قسمت‌های خالی ساختمان نیست و به این ترتیب در مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌شود. جذاب‌ترین قسمت کار این فن کویل‌ها، نیاز حداقلی آن‌ها به آب گرم است. این یعنی فن کویل گلدایران می‌تواند با آب نسبتا گرم نیز کار خود را به بهترین نحو انجام دهد. همین ویژگی سبب شده تا فن کویل گلدیران بهترین سیستم تهویه مطبوع برای ساختمان‌هایی باشد که انرژی آن‌ها از طریق پنل خورشیدی تامین می‌شود. شایان ذکر است که فن کویل‌ از ورود هوای اتاق‌ها به یکدیگر جلوگیری می‌کند که همین موضوع مانع ورود هوای ناسالم اتاقی به اتاق دیگر می‌‎شود. این ویژگی در ساختمان‌هایی که کیفیت هوا در آن‌ها مهم است بسیار کارآمد به حساب می‌آید.

یکی از مدل های فن کویل گلدیران

بهترین فن کویل‌های بازار

برای انتخاب یک فن کویل مناسب، معیارهای زیادی وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کرد. اصولا اولین و مهم‌ترین معیار برای خرید انواع لوازم و به خصوص سیستم‌های سرمایشی گرمایشی، شرکت سازنده آن دستگاه است. شرکت گلدیران و جی پلاس جزو برترین تولیدکنندگان فن کویل هستند که فروش زیاد آن‌ها نشان‌دهنده اعتماد مصرف‌کنندگان به این دو شرکت است.

فن کویل جی پلاس

جی پلاس یکی از محبوب‌ترین برندهای تولید لوازم خانگی در جهان است که محصولات باکیفیتی تولید می‌کند. فن کویل جی پلاس جزو به‌روزترین دستگاه‌های تهویه مطبوع است که به دلیل کیفیت بالای ساخت، جزو پرفروش‌ترین محصولات این شرکت به شمار می‌آید.

فن کویل گلدایران

فن کویل گلدایران با آخرین تکنولوژی روز دنیا ساخت شده است که در انواع مختلفی نیز تولید می‌شود. فن کویل جی پلاس را از نظر کارایی و قیمت می‌توان رقیب اصلی گلدیران دانست. در ادامه انواع فن کویل‌های گلدایران را بررسی خواهیم کرد.

انواع فن کویل گلدیران

این دستگاه‌ها باتوجه به نوع کارایی و محل نصب، به چند دسته تقسیم می‌شوند که نمی‌توان هیچ کدام از مدل‌ها را از دیگری برتر شمرد. انواع مختلف فن کویل گلدایران کاربردهای مختلفی دارند و برای تشخیص مدل مناسب برای یک ساختمان خاص، بهتر است از متخصص مربوطه مشاوره گرفته شود تا بهترین انتخاب را داشته باشید. در ادامه انواع مختلف فن کویل گلدیران را نام برده و هرکدام را به طور جداگانه بررسی خواهیم کرد.

  • فن کویل سقفی تو کار گلدیران
  • فن کویل دیواری گلدیران GL
  • فن کویل کاستی چهار طرفه گلدیران GL
  • فن کویل زمینی گلدیران GL

فن کویل سقفی تو کار جی ال

فن کویل سقفی توکار گلدیران

فن کویل ‌های سقفی دسته‌ای از فن کویل‌‌ها هستند که بیشتر در ساختمان‌های مسکونی، آپارتمان‌ها و مراکز تجاری و اداری کاربرد دارند. فن کویل‌ گلدایران از نوع سقفی در انواع مختلف و با قدرت‌های متفاوتی تولید می‌شوند که نیاز ساختمان‌های مختلف را تامین می‌کند. مزیت اصلی این دستگاه‌ها، نصب آن‌ها در سقف‌های کاذب یا فضاهای از پیش آماده شده است. در ادامه با مزایا و معایب این دسته از فن کویل‌ها بیشتر آشنا خواهیم شد.

مزایا و معایب

اگر برای هر بخش از ساختمان یک فن کویل در نظر گرفته شود، این سیستم‌ها می‌توانند در موارد لزوم راه اندازی شده و در نتیجه دمای هر بخش از فضای ساختمان را به صورت جداگانه کنترل کنند. پس به کمک فن کویل‌ گلدیران از نوع سقفی، می‌توان تا حد زیادی جلوی اتلاف انرژی را گرفت. از معایب این فن کویل‌ها می‌توان به هزینه‌های نسبتا بالا برای تعمیر و نگهداری آن‌ها اشاره کرد. چون این دستگاه‌ها به صورت توکار در سقف نصب می‌شوند، نگهداری آن‌ها نسبت به دیگر مدل‌ها دشوارتر است.

فن کویل دیواری گلدیران GL

فن کویل دیواری به صورت روکار و روی خود دیوار در نزدیک‌­ترین محل به سقف به صورت افقی نصب می‌شود. این مدل از فن کویل‌ها طوری نصب می‌شوند که ظاهر آن‌ها کاملاً مشخص است و نه تنها دریچه، بلکه ساختمان خود دستگاه هم قابل دیدن است. به علت نحوه قرارگیری، این فن کویل‌ها اغلب با کولرهای گازی یا اسپلیت‌ها اشتباه گرفته می‌شوند. نحوه کار فن کویل دیواری به این شکل است که چند ردیف لوله موازی و خمیده که کویل نام دارند، بستری برای حرکت آب سرد و گرم می‌شوند. یک فن هم در این مجموعه حضور دارد که بسته به میزان دمای لازم حرکت می‌کند و می‌چرخد.

فن کویل دیواری برند گلدیران

مزایا و معایب

یکی از بهترین مزایای فن کویل GL دیواری، روکار بودن آن است؛ چون این ویژگی از تخریب ساختمان جلوگیری می‌کند و این امکان را فراهم می‌کند تا به راحتی قابل نصب باشند. از دیگر فواید این مدل‌ها می‌توان به سیستم‌های هوشمندتر نسبت به دیگر مدل‌ها یاد کرد. از طرفی برای برخی از ساختمان‌ها، روکار بودن خود یک عیب تلقی می‌شود؛ چون روی دکوراسیون آن فضا تاثیر خواهد گذاشت. یکی از شایع‌ترین مشکلات فن کویل دیواری عدم وجود شیر هواگیری روی آن‌ها است.

فن کویل کاستی چهار طرفه گلدیران GL

فن کویل گلدایران از نوع کاستی (Cassette) یکی از انواع فن کویل است که به صورت توکار نصب می­‌شود و فقط دریچه آن قابل رویت است. فن کویل کاستی چهار طرفه چهار دریچه در چهار سمت اصلی بالا، پایین و چپ و راست دستگاه دارد. به همین علت از هر چهار جهت هوا را وارد فضای اتاق می‌کند و به همین دلیل این دستگاه‌ها‌ معمولا در وسط سقف نصب می‌شوند که بتوانند در تمام جهات عمل کنند؛ البته فن کویل‌های کاستی انواع دیگری دارد که فن کویل چهار طرفه پرفروش‌ترین آن محسوب می‌شود.

مزایا و معایب

فن کویل GL کاستی کاملا درون سقف نصب می‌شود و از این نظر جلب توجه نمی‌کند؛ بنابراین اولین مزیت این دستگاه، ظاهر مناسب آن است که بدون تاثیر روی دکوراسیون اتاق نصب شده و کار خود را انجام می‌دهد. از جمله ایرادهای این مدل تجمع آب درون لوله‌ها است و دلیل آن نحوه نصب و عملکرد آن است. تجمع آب در طولانی مدت باعث از بین رفتن کیفیت هوا شده و برای کسانی که در معرض هوای مستقیم دستگاه قرار دارند مضر است. پس اگر قصد خرید این نوع فن کویل را دارید، حتما آب درون لوله‌ها را در زمان مناسب خود تعویض کنید.

فن کویل زمینی گلدیران GL

فن کویل گلدایران از نوع زمینی یکی از انواع فن کویل‌های روکار است که به صورت عمودی و ایستاده روی زمین قرار نصب می‌شود و به همین علت به راحتی قابل نصب و جابجایی است. نحوه کار فن کویل زمینی به این صورت است که مکش هوا از روبه‌رو یا پشت و دمش هوا از بالا صورت می‌گیرد. این چرخه، هوای درون محیط را تعویض کرده و جریان هوا به راه می‌اندازد.

نکته جالب در مورد طراحی فن کویل‌ GL زمینی این است که دریچه‌های دستگاه به صورت مجزا در بالا و پایین دستگاه تعبیه شده‌اند که در فصول سرد هوای سرد از طریق دریچه‌های نزدیک به زمین، هوا را به داخل می‌کشند و برعکس. همان‌طور که می‌دانید هوای سرد در قسمت پایین‌تر محیط و هوای گرم در قسمت بالای محیط قرار می‌گیرد و همین موضوع باعث طراحی مفید این مدل شده است.

مزایا و معایب

به دلیل روکار بودن این نوع فن کویل گلدایران، به راحتی قابل دسترسی است. بنابراین نصب و نگهداری از آن آسان بوده و به راحتی می‌توان اقدام به تعویض فیلترهای آن نمود. در برخی از ساختمان‌ها به دلیل جنس سقف و دیگر مسائل امکان نصب انواع دیگر فن کویل‌ها وجود ندارد و همین موضوع سبب شده تا در چنین شرایطی از فن کویل‌های زمینی استفاده شود.

با تمام موارد گفته شده، این دستگاه نیز مثل مدل‌های دیگر معایبی دارد و بزرگ‌ترین ایراد آن را می‌توان جاگیر بودن آن تلقی کرد. هرچند نصب و قرارگیری این دستگاه روی زمین فواید زیاد دارد، اما برای ساختمان‌هایی که دکوراسیون و فضای اتاق اهمیت بالایی دارد، این فن کویل گزنیه مناسبی به شمار نمی‌رود.

فن کویل کاستی

جمع بندی

سال‌هاست که با ورود فن کویل‌ها به بازار جلوی هزینه‌های زیاد برای تهیه سیستم تهویه مطبوع گرفته شده است. خرید فن کویل به خود به خود کار دشواری نیست؛ اما انتخاب دستگاه مناسب از میان مدل‌های مختلف که نیاز ساختمان را برطرف کند کار آسانی نخواهد بود. شرکت گلدیران با تولید فن کویل گلدیران که از کیفیت بالا و ضمانت‌های خوبی برخوردار است، خیال خریداران را از بابت تهویه سیستم تهویه مطبوع آسوده کرده است.

از نظر قیمت و کیفیت می‌توان فن کویل‌ جی پلاس را با گلدیران مقایسه کرد. فن کویل گلدایران به دلیل تنوع بالایی که دارد می‌تواند نیاز ساختمان‌های مختلف را به انواع سیستم‌های تهویه مطبوع تامین کند. نکته‌ای که در خرید فن کویل گلدیران حتما باید به آن توجه کنید نوع دستگاه است. اگر ظاهر دستگاه برای شما در اولویت است، پس مدل‌های توکار بهترین انتخاب هستند و اگر دسترسی آسان و قیمت مدنظر شما است، به سراغ مدل‌های روکار بروید.

 

ارسال نظر: