کدخبر: 6067

انواع تبلیغات با رسانه های چاپی

 

با پیشرفت تکنولوژی و ظهور تبلیغات آنلاین، تبلیغات در رسانه های چاپی کم رنگ تر شده است. با این وجود هنوز هم برای تمام کسب و کارها ضروری است بخشی از بودجه تبلیغات خود را برای چاپ کاتالوگ، کارت ویزیت، ست اداری و ... اختصاص دهند. تا در فضای فیزیکی هم بتوانند اهمیت برند خود را به مشتریان نمایش دهند و توجه آن ها را جلب کنند.

تبلیغات رسانه‌های چاپی نوعی از تبلیغات هستند که برای دستیابی به مصرف کنندگان، مشتریان کسب و کارها بصورت فیزیکی از رسانه های چاپی مانند مجلات و روزنامه ها استفاده می­کند. تبلیغ کنندگان همچنین از رسانه ی دیجیتال مانند تبلیغات بنری اینترنتی (در بالا و گوشه ی صفحه)، تبلیغات موبایلی و تبلیغات در رسانه های اجتماعی برای دستیابی به همان مخاطبان هدف استفاده می­کنند. گسترش رسانه‌ی دیجیتال همچنین منجر به کاهش هزینه های تبلیغات در رسانه‌ی چاپی سنتی شده است، اما چاپ هنوز هم از بین نرفته است.

نکته

تبلیغات رسانه های چاپی، از طریق چاپ افست برای رسانه های چاپی فیزیکی هستند از جمله تراکت‌ها، مجلات، پوسترها و بیلبوردها و کاتالوگ‌ها.

روزنامه ها و هفته نامه ها

تبلیغ کنندگان می­توانند از میان انواع مختلفی از روزنامه ها شامل عناوین محلی، منطقه ای یا ملی که در نسخه های روزانه، عصرانه، هفتگی و یا یکشنبه ها منتشر می­شوند انتخاب کنند. روزنامه ها خوانندگانی با محتوای ترکیبی از جمله ورزش، سرگرمی، کسب و کار، مدل و سیاست علاوه بر خبرهای ملی و یا جهانی را مورد هدف دارند. تبلیغ کنندگان می­توانند فضاهایی با اندازه‌های مختلف از تبلیغات دسته‌بندی شده‌ی کوچک متنی تا تبلیغات بنری یا نمایشی دربردارنده ی متن، عکس، تصاویر، و گرافیک در اندازه هایی در یک صفحه ی کامل یا دوصفحه ای را بخرند.

مجلات تجاری و نشریات ادواری

مجلات برای تبلیغ کنندگان گزینه های گسترده ای از خوانندگان و فراوانی را ارائه می­کنند. مجلات ادواری دامنه ی وسیعی از علایق از جمله ورزش، سرگرمی، مدل، سلامتی، جریانات سیاسی یا اجتماعی روز و موضوعات محلی را پوشش می­دهد. اکثر مجلات تجاری و نشریات ادواری پوششی از صنایع خاص مانند امور مالی و الکترونیک را فراهم می­کند. سایر مجلات موضوعات بین صنعتی مانند ارتباطات یا منابع انسانی را پوشش می­دهند در حالیکه سایر مجلات بر حوزه های خاص شغلی مانند انتشارات برای مدیران، متخصصان بازاریابی یا مهندسان تمرکز دارند. درمورد روزنامه ها، تبلیغ کنندگان می­توانند فضاهای تبلیغاتی از تبلیغات دسته بندی شده تا تبلیغات صفحه ی کامل بصورت سیاه سفید یا رنگی را بگیرند.

بیلبوردها و پوسترها

چاپ پوستر تبلیغاتی فرصت دستیابی به مصرف کنندگان در حال حرکت را به تبلیغ کنندگان می­دهند. برای مثال قرار دادن پوسترها دربازار های خرده فروشی به تبلیغ کنندگان کمک می­کند تا به مصرف کنندگانی نزدیک به نقطه ی خرید دسترسی داشته باشند. پوسترها یا بیلبوردها در ایستگاههای قطار، فرودگاهها یا مرکز شهرهای شلوغ این پتانسیل را دارند تا به گروه‌های بزرگی از مصرف کنندگان دسترسی داشته باشند. تبلیغ کندگان می توانند پیام را در بیلبوردها و پوسترها به دفعات دلخواهشان تغییر دهند.

کاتالوگ‌های تبلیغاتی:

تبلیغ کنندگان با چاپ کاتالوگ تبلیغاتی برای دسترسی به گروه کوچکی از مخاطبان مورد هدف یا چشم اندازهای منتخب استفاده می­کنند. کاتالوگ های تبلیغاتی اغلب به شکل نامه، بروشور یا آگهی های کوچکی هستند که از طریق سرویس های پستی ارسال می شوند. تبلیغ کنندگان می­توانند لیستی از مشتریان خود را برای ارسال نامه تهیه کنند و یا لیست پستی را از یک شرکت تخصصی کرایه کنند.

انتخاب رسانه ی چاپ

تبلیغات رسانه ی چاپی به تبلیغ کنندگان این فرصت را ارائه می­کند تا گروه خوانندگان مختلفی را مورد هدف قرار دهد، و هزینه های تبلیغات بر اساس میزان نشر و ماهیت خوانندگان است. تبلیغ کنندگان و آژانس های آنها با استفاده از اعداد و ارقام تیراژ و تحقیقات خوانندگان از رسانه ی فردی یا گروههای صنعتی مانند انجمن رسانه ی مجله یا انجمن ملی روزنامه هزینه های دسترسی به مخاطبان موردنظرشان را مقایسه می­کنند.

ارسال نظر: