کدخبر: 5478

چرا برای موفق شدن در فرایند مارکتینگ باید یک استراتژی بازاریابی داشت؟

1

 

شما برای اینکه بتوانید در صنعت و حوزه خود مطرح شوید تا همه شما یا برندتان را به عنوان یک رأس هرم بشناسند نیاز به تولید محتوای عالی و استراتژی بازاریابی مناسب دارید.

 

خود من به شخصه کسب و کار های شخصی و تجاری زیادی برای همکاری دیدم که بعد از راه اندازی بودجه ای را صرف تبلیغات کردند اما چون تبلیغاتشان هیچ استراتژی و هدفی نداشت با شکست رو به رو شدند و هزینه زیادی را از دست ‌دادند.

 

خوب ما تصمیم گرفتیم که در این بخش از بلاگ مهدی عراقی طریقه اینکه چگونه در بازاریابی و فروش، موفق بشویم یک بخش استراتژی بازاریابی داشته باشیم تا تکنیک های حرفه‌ای بازاریابی را برای شما همراهان عزیز به اشتراک بگذاریم تا درصد شکست شما را پایین بیاوریم و از صرف هزینه های زیاد جلوگیری کنیم.

 

استراتژی چیست؟

 

برای اینکه بتوانید درک عمیقی از استراتژی بازاریابی داشته باشید ابتدا باید تعریف خود استراتژی را بدانید!

تعریف استراتژی از زبان اساتید دنیا به گونه های مختلفی بیان شده مانند :

استراتژی یعنی تصمیم های دقیق و شفاف در مورد نحوه رقابت با دیگران

 

جک ولش

 

کاری که دیگران می‎کنند ما با منابع کمتری انجام دهیم و کارهایی انجام دهیم که هیچ کس غیر از ما انجام نمی‎دهد.

 

مایکل پورتر

 

تمامی تعاریف با دیدگاهای مختلف صحیح است اما خیلی واضح تر بخواهیم بیان کنیم به این‌گونه است :

 

.چیدن مهره ها به‌طوری پایان جنگ ما برنده میدان باشیم

 

 

استراتژی بازاریابی چیست؟

2

پس از درک کامل مفهوم استراتژی وقت آن رسیده شما با مفهوم استراتژی فروش آشنا شوید.

 

استراتژی بازاریابی یعنی تعیین مسیر اجرایی برنامه بازاریابی در یک قالب ساده و قابل فهم با هدف افزایش فروش و جذب مخاطبان بازار هدف.

 

چرا باید استراتژی فروش داشته باشیم؟

اگر برای فروش خود استراتژی نداشته باشید پس چطور می‌خواهید کاربران را به انجام عملیات دلخواهتان مجاب کنید؟

 

قطعاً قبل از شروع تبلیغات برای اینکه بودجه و سرمایتان هدر نرود حتماً باید یک استراتژی دقیق و مناسب طراحی و تدوین کنید.

 

اما یک نکته قابل ذکر هم هست که باید عمل‌گرا باشید شاید قبل از شما کسی تا به حال چنین کمپینی را اجرا نکرده باشد شما باید با صرف هزینه‌ای آزمون خطا کنید که جواب می‌دهد یا خیر که باز هم با داشتن استراتژی می‌توانید در صرف هزینه بسیار بهینه سازی کنید.

 

 

 

برای فروش یک عدد و رقم عجیب کسب و کارتان را آماده کن!

3

پس از تعیین بودجه و اهداف بازاریابی زمان آن رسیده که کمپین خود را اجرا کنیم و از نتیجه مطلوب و خیره کننده آن لذت ببریم!

 

یک نکته ریزی که شاید در هیچ دوره‌ای به شما آن را نگویند اما دوست دارم که شما هم این موضوع را بدانید! قبل از از شروع کمپین حین طراحی آن قطعاً شما یک حسی نسبت به این کمپین دارید و دقیقاً نتیجه کمپین دقیقاً چیزی می‌شود که حس می‌کنید و آن را تجسم کرده‌اید دقیقاً همان نتیجه.

 

این نکته‌ای هست که من نمی‌توانم با علم بازاریابی به هیچ عنوان ثابتش کنم چون هیچ ربطی ندارد ولی این یک پیشنهاد است و می‌توانید این موضوع را امتحان کنید.

 

پس امیدوارم تو زمینه احساس خوب و مجسم سازی برایتان سؤالی پیش نیاید چون این چیزی بود که بارها و بارها به من ثابت شده است و هیچ دلیل قانع کننده‌ای جزء حس خوب برایش ندارم.

 

وقت این رسیده کل بازار هدف ، برند شما را بشناسد!

پس از به پایان رساندن تمامی مراحل و پیاده سازی استراتژی‌های بازاریابی و فروش اگر محصولات خوب باشد و مشتری را هیجان زده کند مشتری برایتان تبلیغات دهان به دهان انجام می‌دهد که بسیار بسیار از تمامی روش‌های بازاریابی جوابگوتر و اثر گذار تر است.

 

چون شخص در حال شنیدن مزیت‌های شما از دهان دوست یا خانواده‌اش است و قطعاً به راحتی آن را می‌پذیرد و هر موقع که به محصولات و خدمات شما نیاز داشت حتماً از شما خرید خواهد کرد.

 

یک چیز را هیچ وقت فراموش نکنید: ممکن است طی اجرا برنامه بازاریابی خود بارها و بارها شکست بخورید ولی هیچ‌گاه تسلیم نشین و دست نکشید مدام راه‌های رسیدن به اهدافتان را برسی و اصلاح کنید.

 

اینکه پس از یک شکست بخواهید دلسرد بشوید و سراغ کسب و کار بعدی‌تان بروید باید به گم شما از اول هم مناسب این کار نبودید! کاری را انتخاب و شروع کنید که بیست سال آینده‌تان هم در همان حوزه باشید عاشق کار خود باشید و همین‌طور عاشق یادگیری هر چه بیشتر.

 

این‌گونه هیچ‌وقت متوقف نخواهید شد و همیشه در حال رشد باقی خواهید ماند.

 

برای مشاهده بخش آموزش فروش از سایت مهدی عراقی میتوانید به لینک فوق مراجعه نمایید!

 

ارسال نظر: