کدخبر: 2075

خبر خوش؛ افزایش 2 تا 8 میلیون تومانی حقوق بازنشستگان

با اجرای طرح همسان سازی حقوق از ۲ تا ۸ میلیون تومان حقوق بازنشستگان افزایش یافت.

حقوق بازنشستگان از ۲ تا ۸ میلیون تومان افزایش یافت. حقوق بازنشستگان مورد توجه دولت است. همسان سازی حقوق بازنشستگان در ابتدای سال ۹۹ برای بازنشستگان کشوری و لشکری به اجرا درآمد.حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از24تا80درصد افزایش یافت. حقوق بازنشستگان و تغییرات جدید آن را و البته تصمیم جدید دولت در مورد بازنشستگان را در این خبر بخوانید :

حقوق بازنشستگان

فرج کمیجانی، دبیر کل مجمع فرهنگیان ایران اسلامی، در جلسه ای در کلاب هاوس با موضوع " چرا عده‌ای با افزایش حقوق بازنشستگان مخالف‌اند " برگزار شد؛ گفت: اینکه چرا عده ای با افزایش حقوق بازنشستگان مخالف اند صرفا فقط دلیل سیاسی دارد.

طبق قانون خدمات کشوری که سال ۸۷ به تصویب رسید از همان سال باید همسان‌سازی حقوق بازنشستگان بر اساس این قانون صورت می‌پذیرفت. اقدامی که در  دولت‌های نهم و دهم انجام نشد. این در شرایطی بود که همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در سندهای بالادستی چون برنامه چهارم توسعه  نیز موردتوجه قرارگرفته بود.

وی با اشاره به این‌که در برنامه پنجم و ششم توسعه نیز همسان‌سازی حقوق بازنشستگان گنجانده شد، افزود: در سال‌های آغازین دولت یازدهم که با سال اول برنامه ششم توسعه هم‌زمان بود روند همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با یک‌درصدی افزایش شروع شد. امسال که سال آخر برنامه ششم توسعه هست این روند باید تکمیل می‌شد که دولت هم همین همت را به خرج داد تا این موضوع نهایی و تکمیل شود.

 سال ۹۹ سازمان برنامه بودجه و صندوق‌های بازنشستگی دست‌به‌دست هم دادند و بازنشستگان، کشوری، لشگری و تأمین اجتماعی که جمعاً چیزی در حدود شش میلیون نفر می‌شوند موضوع همسان‌سازی حقوقشان انجام پذیرفت و از دو میلیون تومان تا ۸ میلیون تومان شامل افزایش حقوق شدند.

حقوق بازنشستگان

دولت با توجه به حکمی که در این رابطه در برنامه ششم توسعه آمده این موضوع را باید در مسیر قانونی قرار می‌داد. بر همین اساس هم دولت یک لایحه‌ای در این زمینه تدوین کرد و بعد از تصویب در هیئت دولت برای تبدیل‌شدن به قانون به مجلس شورای اسلامی فرستاده شد.

وی ضمن ابراز تأسف نسبت ‌به مطرح‌شدن مخالفت‌هایی با قانونی شدن این موضوع، گفت: نه بسیاری از کارشناسان این مخالفت‌ها را بجا می‌دانند و نه از آن مهم‌تر خود بازنشستگان چنین مخالفت‌هایی را می‌پذیرند. عدم پذیرشی که بسیار بجا هست آن‌هم در شرایطی که حقوق بسیاری دیگر در کشور شامل افزایش شده و به‌تناسب آن سبد معیشت خانوار بسیار بالا رفته و هیچ بحثی از افزایش تورم در آن برهه نبوده اما حالا که بحث افزایش حقوق بازنشستگان و از سوی دیگر رتبه‌بندی فرهنگیان در میان است بحث‌های ناروای این‌چنینی مطرح می‌شود بر سرانجام آن بهانه‌گیری صورت می‌گیرد.

 کمیجانی خاطرنشان کرد: موضوع تورم طی سال‌های مختلف به دلایل دیگری ایجاد و تقویت‌شده است ولی بر اساس آن دریافتی بازنشستگان رشد پیدا نکرده و از همین رو این قشر به‌سختی روزگار سپری کرده‌اند. حالا که باید این روند تورمی را برای بازنشستگان جبران کنند و تورم جدید را هم در دریافتی‌هایشان لحاظ کنند این‌چنین برخی به تکاپو افتاده‌اند که چنین موضوعی صورت نپذیرد.

سال گذشته از پس ده‌ها و صدها ساعت جلسه متناوب میان مجموعه‌های مسئول صورت پذیرفت تا همسان‌سازی حقوق بازنشستگان صورت پذیرد اما حال رفتار عده‌ای سبب شده که بازنشستگان دغدغه دائمی شدن این موضوع را داشته باشند و تشویش بر سر این موضوع جامعه بازنشستگان را فراگرفته است.

ارسال نظر: