کدخبر: 10711

یارانه معیشتی | یارانه | زمان واریز یارانه

یارانه کمک خرجی برای مردم| حساب سرپرست خانوار پر می شود| یارانه جدید کی واریز می شود؟

بر همین اساس، یکی از نمایندگان اتاق بازرگانی ایران احتمال داده است که رقم این یارانه در حدود ۳۰۰ هزار تومان باشد.

در ابتدای هفته آینده یارانه نقدی ۴۵ هزار تومانی به حساب یارانه بگیران واریز می‌‎شود، همچنین احتمال واریز یارانه ماه رمضان وجود دارد.یارانه نقدی که از آذر سال ۸۹ در قالب طرح هدفمندسازی‌ یارانه‌ها به خانوارهای ایرانی پرداخت می شود مبلغ آن 40 هزار و ۵۰۰ تومان بود. یارانه نقدی توسط احمدی نژاد رییس جمهور وقت ایران به مردم پرداخت شد و پس از گذشت حدود 11 سال همچنان، مبلغ یارانه نقدی تغییری نکرده است. این به آن معنی است که یارانه نقدی هم نمی‌توانست گرهی از مشکلات معیشتی مردم کم کند. دولت سیزدهم در صدد است که ارز 4200 تومانی را حذف کند و مبلغ یارانه نقدی را افزایش بدهد.

 یارانه‌ای که در ابتدای هفته آینده به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود، یارانه نقدی است. مبلغ این یارانه از ابتدا تاکنون تغییری نکرده و همان ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان به‌ازای هر نفر است.قاعدتا باید در ساعت ۲۴ روز شنبه ۲۰ فروردین ماه صد و سی‌ و چهارمین مرحله یارانه نقدی به حساب سرپرستان خانوار حدود ۷۸ میلیون نفر واریز شود.

همچنین بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا و اطلاع‌رسانی‌های قبلی، این ماه بیست و دومین قسط از اقساط تسهیلات قرض‌الحسنه یک میلیون تومانی از یارانه سرپرستان خانواری که تسهیلات را دریافت کرده‌اند، کسر خواهد شد.

تصمیم جدی برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، اقتصاد کشور را به سمت پرداخت یارانه‌ها بیشتر برده است؛ تا جایی که این روزها خبر از پرداخت یارانه گوشت داده می‌شود. این خبر را جعفر قادری، عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس اعلام کرده و گفته قرار است برای نهاده‌های دامی که در قیمت گوشت اثرگذار هستند، یارانه جداگانه‌ای پرداخت شود و این یارانه تنها به ۷ دهک اول اختصاص داده خواهد شد.

بر همین اساس، یکی از نمایندگان اتاق بازرگانی ایران احتمال داده است که رقم این یارانه در حدود ۳۰۰ هزار تومان باشد.

البته در سال گذشته و با شروع زمزمه‌ها درباره حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و فشارهایی که احتمالا به اقتصاد خانوار وارد می‌شود، محسن رضایی، معاون اقتصادی رییس‌جمهور با استناد به لایحه بودجه اعلام کرده بود که یارانه‌ها در سال آینده دو برابر می‌شود.

اگرچه خبر مهم محسن رضایی درباره افزایش یارانه‌ها اجرایی نشد، اما با این حال به نظر می‌رسد دولت به شکل‌های دیگر تصمیم به واریز یارانه‌ها دارد. آن هم در شرایطی که به دلیل افت شدید ارزش پول ملی، بنا به گفته سید ابراهیم رییسی، رییس دولت سیزدهم، ارزش ۴۵ هزار تومان یارانه، امروز به ۷ تومان رسیده است. به اعتقاد او، اگر ارزش پول ملی بالا نرود، هر چه حقوق را افزایش دهیم، در عمل نتیجه نخواهد داشت.

یارانه رمضان در راه است

یارانه

در این میان، شنیده می‌شود که دولت قصد دارد همانند سال گذشته در ماه رمضان امسال نیز به گروهی از خانوارها یارانه پرداخت کند. به این ترتیب تا پایان ماه رمضان، علاوه بر دو یارانه نقدی و معیشتی طبق روال ماه‌های گذشته، احتمالا یارانه مخصوص ماه رمضان را نیز واریز خواهد کرد.

ارسال نظر: