کدخبر: 12566

یارانه معیشتی | یارانه | زمان واریز یارانه

مرحله دوم یارانه 400 تومانی نزدیک است| حساب یارانه بگیران پر می شود| جاماندگان یارانه ثبت نام کنند

معترضین به دهک‌بندی اعلام‌شده و یا قطع یارانه اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ کماکان باید از طریق آدرس اینترنتی hemayat.mcls.gov.ir وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعتراض خود را ثبت و پیگیری کنند.

دومین مرحله پرداخت یارانه، برای تمام افرادی که در سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخواست بازبینی خود را ثبت کرده بودند، واریز شد. یارانه معیشتی این ماه یکی از پر بحث ترین اخبار این روزهاست . رییسی قول داده بود که یارانه معیشتی دی ماه افزایش 3 برابری داشته باشد. در مورد افزایش یارانه معیشتی دی ماه هیچ مسئولی تاکنون واکنشی نشان نداده است .طبق روال عادی یارانه معیشتی دهم هر ماه به مشمولین پرداخت می شود. در ادامه آخرین اخبار از یارانه معیشتی را می خوانیم.

 واریز یارانه معیشتی 400 هزار تومانی رئیسی

یارانه

طیبه حسینی سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها در گفت وگویی رسانه‌ای گفت: بامداد پنجشنبه مرحله دوم یارانه کمک معیشتی به حساب سرپرستان خانوار متقاضی بازبینی پرداخت شد اما امکان برداشت یا هزینه‌کرد ندارند؛ این رقم تا زمانی که بررسی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نهایی شود، مسدود است و در آن زمان سرپرستان قادر خواهند بود که یارانه خود را برداشت کنند.

وی ادامه داد: قرار است بررسی‌ها بزودی انجام شود و به محض ابلاغ به سازمان هدفمندی یارانه‌ها، امکان برداشت این افراد فراهم می‌شود.

روش ثبت نام جاماندگان یارانه چگونه است؟

یارانه

اما برای ثبت نام،  سرپرستان خانوارهایی که تاکنون از گرفتن یارانه جامانده‌اند و یا متقاضی جدید دریافت یارانه هستند، ابتدا برای کسب اطلاع از آخرین وضعیت ثبت نام خود کد دستوری #کد ملی*43857*4* را شماره گیری  و سپس  با مراجعه به آدرس اینترنتی my.gov.ir نسبت به ثبت درخواست برقراری یارانه خانوار خود اقدام کنند. متقاضیان برای ثبت‌نام، نیازی به مراجعه حضوری به هیچ سازمانی را ندارند.

برای ثبت‌نام در اختیار داشتن شماره همراه بنام سرپرست خانوار،کد ملی، کدپستی، تاریخ تولد و شماره شبا بانک مربوط به سرپرست خانوار ضروری است. بدیهی است، پس از ثبت‌نام کلیه اطلاعات سرپرستان جهت تعیین دهک به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال می گردد که در صورت واجد شرایط بودن متقاضی، یارانه معوقه مطابق با دهک خانوار مربوطه از اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ به‌حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

معترضین به دهک‌بندی اعلام‌شده و یا قطع یارانه اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ کماکان باید از طریق آدرس اینترنتی hemayat.mcls.gov.ir وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعتراض خود را ثبت و پیگیری کنند. حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حساب شخصی توئیتر خود نوشت: مبلغ یارانه به‌عنوان حق هر ایرانی که در 9 دهک درآمدی قرار دارد ‎محفوظ است؛ با دستور رئیس‌جمهور کمک معیشتی ماه اول به حساب همه افراد متقاضی در سامانه واریز شده است و بعد از تأیید قابل برداشت خواهد بود؛ ‎وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ظرف یک‌ماه همه درخواست‌ها را بررسی خواهد کرد.

سید مرتضی موتورچی رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت رفاه درباره ارسال پیامکی با این عنوان "هموطن گرامی با توجه به امکان پیش‌بینی‌شده برای پیگیری درخواست مشمولان دریافت یارانه معیشتی چنانچه متقاضی بررسی شرایط مالی و اقتصادی خود هستید، می‌توانید ظرف مدت سه ماه نسبت به ثبت مشخصات در سامانه‌ای که به‌زودی برای شما ارسال خواهد شد، اقدام نمایید و در صورت تأیید این درخواست یارانه دوره فعلی هم به خانواده شما تعلق خواهد گرفت" اظهار کرد: این سامانه باید توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها راه‌اندازی شود و قاعدتاً کسانی که تحت عنوان جاماندگان معرفی می‌شوند، می‌توانند با مراجعه به این سامانه درخواست خود را ثبت کنند.وی درباره پرداخت یارانه جدید ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی به خانواده‌ها تصریح کرد: پرداخت این یارانه بر اساس دهک‌بندی‌ای که تعیین شده است به‌صورت متمرکز انجام می‌شود.

موتورچی درباره نحوه دهک‌بندی خانواده‌ها برای دریافت یارانه خاطرنشان کرد: در این بخش البته وزارت رفاه به‌تنهایی متولی نیست و دهک‌بندی بر اساس اطلاعات مختلف ثبت‌شده نزد دستگاه‌های حاکمیتی از جمله گردش مالی، مالکیت افراد و... تعیین شده است.رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت رفاه درباره جاماندگان از دریافت یارانه هم متذکر شد: در این بخش سازمان هدفمندی زیرمجموعه سازمان برنامه و بودجه تکلیف قانونی دارد نسبت به ثبت‌نام جاماندگان اقدام کند.

وی با اشاره به اینکه بررسی اطلاعات افراد در پایگاه اطلاعات ایرانیان بررسی و در صورتی که مشمول یارانه باشند، یارانه آنها برقرار می‌شود، گفت: این فرآیند به‌طور دقیق اجرا خواهد شد. در متن این اطلاعیه خطاب به هموطنان آمده است: در صورتی که از ابتدای اجرای طرح هدفمندکردن یارانه‌ها در سال ۱۳۸۹ ، یارانه نقدی دریافت نکرده‌اید یا به دلیل انصراف یا عدم ثبت نام از سال ۱۳۹۳ مشمول یارانه مذکور نبوده‌اید و متقاضی بررسی شرایط مالی و اقتصادی خود برای دریافت یارانه کمک معیشتی جدید هستید، می توانید طی سه ماه آینده نسبت به ثبت مشخصات خود در سامانه‌ای که به زودی توسط سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اطلاع رسانی خواهد شد، اقدام کنید.

در صورت تأیید درخواست، یارانه کمک معیشتی جدید از ابتدای اجرای برنامه محاسبه و به خانوار تعلق خواهد گرفت.برای این موضوع نیازی به مراجعه حضوری و یا تماس تلفنی با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیست و موضوع صرفا از طریق سامانه سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها که به زودی در دسترس قرار می‌گیرد، قابل پیگیری است.

ارسال نظر: