کدخبر: 12831

سهام عدالت/ارزش سهام عدالت/سود سهام عدالت

حساب سهام عدالتی ها پر می شود| واریز مرحله دوم سود سهام به زودی| سهام عدالتی ها چقدر سود می گیرند؟

در جلسات مستمر و متعددی که با نمایندگان سازمان بورس و اوراق بهادار و دستگاه‌های اجرایی داشتیم بر عمل به مرّ قانون مجلس یعنی واریز سودهای رسوب شده شرکت‌های بورسی به حساب سهامداران تاکید شد که در حال حاضر بخشی از این موضوع اجرایی شده است.

بر اساس اعلام شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، دیروز سود جاماندگان سهام عدالت برای سال‌های ۹۸ و ۹۹ واریز شد.سهام عدالت از زمان آزادسازی، تاکنون، با نوسان زیادی روبرو بوده است. بیش از نیمی از جمعیت کشور دارای برگه های سهام عدالت هستند و به همین دلیل، اخبار سهام عدالت برای مردم حائز اهمیت است. ارزش سهام عدالت در تابستان سال گذشته (99) با رشد بسیاری روبرو شد ولی پس از آن، ارزش سهام عدالت وارد روند نزولی شد.

 

بشتابید واریز مرحله دوم سود سهام عدالت 

سهام عدالت

بر اساس اعلام شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، دیروز سود جاماندگان سهام عدالت برای سال‌های ۹۸ و ۹۹ واریز شد.

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اعلام کرد که بیش از دو میلیون از دارندگان سهام عدالت به علت نداشتن شماره شبای معتبر سود سال‌های ۹۸ و ۹۹ خود را دریافت نکرده‌اند.

بر اساس اعلام شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، برای کسانی که دارای پرتفوی ۴۹۲ هزار تومانی سهام عدالت هستند، مبلغی معادل ۵۳۲ هزار تومان واریز شده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در جلسات مستمر و متعددی که با نمایندگان سازمان بورس و اوراق بهادار و دستگاه‌های اجرایی داشتیم بر عمل به مرّ قانون مجلس یعنی واریز سودهای رسوب شده شرکت‌های بورسی به حساب سهامداران تاکید شد که در حال حاضر بخشی از این موضوع اجرایی شده است.

محمدرضا پور ابراهیمی داورانی با بیان اینکه سودهای رسوب شده شرکت‌های بورسی  به حساب سهامداران واریز می‌شود، گفت: در جلسات مستمر و متعددی که با نمایندگان سازمان بورس و اوراق بهادار و دستگاه‌های اجرایی مرتبط به این بخش داشتیم، بر عمل به مرّ قانون تاکید شد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: هر عددی که به عنوان سود به افراد اختصاص پیدا می‌کند، از یک سو طبق قانون تجارت نباید در شرکت بورسی بماند و از سوی دیگر نیز منابع نباید قبل از اینکه به دست افراد برسد، در سازمان بورس بلوکه شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: هرچند براساس گزارش‌های ارائه شده بخشی از این موضوع اجرایی شده اما اجرای آن هنوز کامل نیست و باید اقدامات لازم برای اجرای صددرصدی آن انجام شود.

فقط  بگین کِی ثبت می‌کنید؟

بعضی از پیام‌های ثبت شده مخاطبان تجارت‌نیوز به افرادی تعلق دارند که هنوز سهام عدالت ندارند و توقعشان از دولت این است که شرایط برخورداری از سهام عدالت برای آنها فراهم شود.

-«سرپرست خانواده هستم فقط من سهام دارم بچه هام ندارند میشه برا بچه هام بگیرم تعلق پیدا میکنه ممنون میشم بگید کی ثبت نام هستش».

-«ما هم بازنشسته هستیم هم یارانه مون قطع کردن هم سهام نداریم با حقوق ۳۶۰۰ با مرد مریض و این همه گرونی چه کنم».

-«سهام عدالت رو به طورعادلانه و یکسان بین مردم ایران تقسیم کنند و برای ثبت نام این سهام نباید وقت وتاریخ تعیین کنن که عده ای الآن چندساله که سهام دارند و عده ای دیگر چندساله حسرت سهام رو دارند».

-«در چه تاریخی ما میتونیم ثبت نام کنیم؟ تاریخ جدی رو واسمون اعلام کنید بی‌زحمت بنده با دارایه دو فرزند یه روز سر کار میرم یک هفته بیکارم کار نیست و روزی ۱۵۰ تومن مزد یه کارگره همه چیز گرون شد جز مزد کارگرا».

-«یک خانواده پنج نفره هستیم جزدهک پایین جامعه هستیم چرا تو این چندسال ندادین».

-« کارگرم متاسجرم دوتا بچه دارم ولی سهام عدالت ندارم لطفا صدای ما کارگران با این حقوق را به گوش مشغولیت برسانید ».

-« امیدوارم امسال سهام عدالت به ما هم تعلق بگیره خیلی نیاز داریم».

-« من از روز اول ثبت نام کردم، مدارک ثبت نام هم دارم، ولی هیچ وقت اسمم داخل سهام عدالتیها نبود وگفتن شما جاماندگان هستین، وهنوز منتظرم که دوباره ثبت نام کنم ولی خبری نبست».

-« از کی ثبت نام شروع میشه از کجا باید بدونیم».

-« من ودخترم تنها زندگی میکنم ولی سهام عدالت نداریم».

ارسال نظر: