کدخبر: 14698

یارانه معیشتی | یارانه | زمان واریز یارانه

یارانه جدید در جیب مردم | رئیسی وعده یارانه جدید داد یارانه جدید شامل چه کسانی می شود؟

یک نماینده مجلس گفت: نتیجه آخرین صحبت‌های ما با دولت این بود که هنوز زیرساخت کالابرگ وجود ندارد و فعلا ناچاریم پرداخت یارانه به صورت نقدی را ادامه دهیم.

برخی از رسانه‌ها نیز ادعا می‌کنند که در این مرحله نیز یارانه دو ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود. اما دولت هنوز در این رابطه اظهار نظری نکرده و بعید هم به نظر می‌آید که در شرایط اقتصادی عجیب دولت دست به واریز دو مرحله‌ای بزند.

زمان حذف یارانه نقدی مشخص شد؟

یارانه

یک نماینده مجلس گفت: نتیجه آخرین صحبت‌های ما با دولت این بود که هنوز زیرساخت کالابرگ وجود ندارد و فعلا ناچاریم پرداخت یارانه به صورت نقدی را ادامه دهیم.

یارانه واریز می‌شود؟

یارانه

بسیاری از مردم و کارشناسان اقتصادی به یارانه نقدی اذعان داشته و می‌گویند اگر یارانه نقدی ادامه داشته باشد، بهتر است؛ ارکانی در این رابطه اظهار کرد: از نظر من اگر یارانه به صورت کالایی توزیع شود، بهتر است؛ چراکه کالابرگ به نفع مردم خواهد بود؛ برای مثال ارزش یارانه نقدی ۴۵هزار تومانی از ۱۰سال پیش تاکنون تغییر مشهودی داشته است؛ یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰هزار تومانی هم قطعا به سرنوشت یارانه ۴۵هزار تومانی دچار خواهند شد.

وی ادامه داد: البته دولت باید زیرساخت‌های کالابرگ را آماده کند؛ در دهه۶۰ که اصلا پوز و… وجود نداشت؛ اما دولت طرح کوپن را اجرا کرده بود و در ۸سال جنگ با کوپن شرایط مدیریت شد. اینکه پس از سال‌ها بگوییم زیرساخت نیست، قابل پذیرش نخواهد بود و با این تعداد فروشگاه می‌توان شرایط توزیع را مدیریت کرد.

به اعتقاد ارکانی، برای دولت پرداخت یارانه نقدی راحت‌ترین کار است؛ چراکه نه به زیرساخت‌های کالابرگ نیاز دارد و نه قرار است افزایشی داشته باشد و رقمی ثابت خواهد بود  و یارانه نقدی برای دولت مقرون به صرفه‌تر است.

آخرین اخبار از یارانه‌ها چیست؟

یارانه

احسان ارکانی در پاسخ این سوال که پرداخت یارانه نقدی تا کی ادامه دارد، گفت: نتیجه آخرین صحبت‌های ما با دولت این بود که هنوز زیرساخت کالابرگ وجود ندارد و فعلا ناچاریم پرداخت یارانه به صورت نقدی را ادامه دهیم. دولت همچنین در لایحه‌ای که به مجلس ارسال کرد درخواست داشت که کلمه شهریور ۱۴۰۰ ازمصوبه ارز ترجیحی حذف شود؛ زیرا افزایش قیمت‌ها فشاری ایجاد کرده که دیگر امکان تامین کالاهای اساسی با قیمتهای شهریور ۱۴۰۰وجود ندارد.

سوپرایز جدید رئیسی برای یارانه نقدی 

یارانه

در مورد زمان واریز یارانه مرحله 138 (مرداد ماه ۱۴۰۱) نیز دولت هنوز جزئیاتی را منتشر نکرده است. اما بررسی ما نشان می‌دهد که معمولا دولت بیستم هر ماه یارانه نقدی را به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌کند. در این مرحله نیز احتمالا طی هفته آینده یارانه بگیران باید منتظر دریافت یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی باشند.

در این میان برخی از رسانه‌ها نیز ادعا می‌کنند که در این مرحله نیز یارانه دو ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود. اما دولت هنوز در این رابطه اظهار نظری نکرده و بعید هم به نظر می‌آید که در شرایط اقتصادی عجیب دولت دست به واریز دو مرحله‌ای بزند.

ارسال نظر: