کدخبر: 19001

قرعه کشی خودرو | قرعه کشی خودرو داخلی | ثبت نام قرعه کشی خودرو

قرعه کشی خودروهای وارداتی انجام شد | قرعه کشی بعدی چه زمانی است؟!

سخنگوی وزارت صمت خبر نهایی را در مورد قرعه کشی خودروهای وارداتی اعلام کرد!

قرعه کشی خودرو بعد از ثبت نام انجام می گیرد. قرعه کشی خودرو دارای شرایط خاصی است و اسامی برندگان قرعه کشی خودرو اعلام  می شود، اما با توجه به حقوق مصرف کننده، طی چند روز آینده لیست اسامی برندگان قرعه کشی خودرو اعلام خواهد شد. در ادامه جزییات نهایی از قرعه کشی خودرو طرح یک پارچه را بخوانید.

قرعه کشی خودرو‌های وارداتی انجام شد!

پس از انتشار لیست نوبت خودرو‌های وارداتی، مرحله دوم انتشار آگهی عرضه خودرو‌های وارداتی و اقدام به خرید توسط متقاضیان حایز شرایط طبق نوبت و مرحله سوم تحویل خودرو‌های وارداتی به خریداران به نوبت تعیین‌شده، انجام خواهد شد. براساس این گزارش، در مدت ثبت‌نام این طرح (از ششم اسفندماه تا پایان ۱۳ اسفندماه)، حدود ۱۲۰هزار نفر برای خودرو‌های خارجی وارداتی ثبت‌نام کرده‌اند.

قرعه کشی خودروهای وارداتی به چه شکل انجام می‌گیرد؟!

امید قالیباف اعلام کرد: قرعه‌کشی نوبت‌دهی خودروهای وارداتی برای تعیین نوبت افراد متقاضی ساعت ۱۴ امروز (یکشنبه ۲۱ اسفند ماه) در محل وزارت صنعت، معدن و تجارت با حضور نمایندگان دستگاه‌ها و نهادهای نظارتی انجام خواهد شد.

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: از میان افراد ثبت‌نام کننده که پس از استعلام‌ها مشخص شد حائز شرایط عمومی (نداشتن پلاک انتظامی فعال، دارا بودن سن ۱۸ سال و گواهینامه معتبر، عدم خرید خودرو طی ۴۸ ماه گذشته و…) و شرط ویژه این طرح که مسدود ماندن مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان در حساب وکالتی به‌نام شخص متقاضی هستند، قرعه‌کشی صرفاً به جهت تعیین نوبت تخصیص خودرو انجام می‌شود.

وی افزود: پس از تعیین لیست نوبت‌های تخصیص، متقاضیان می‌توانند با مراجعه به صفحه شخصی خود در سامانه saleauto.ir نسبت به رتبه و زمان تخصیص خودرو خود مطلع شوند.

گفتنی است که طی مدت ثبت‌نام این طرح (از ششم اسفند ماه تا پایان ۱۳ اسفند ماه)، حدود ۱۲۰ هزار نفر برای خودروهای خارجی وارداتی ثبت‌نام کرده‌اند؛ پس از پایان ثبت‌نام، بررسی‌ها برای استعلام شرایط ثبت‌نام‌کنندگان آغاز شد.

یادآوری می‌شود که پس از انتشار لیست نوبت‌ خودروهای وارداتی، مرحله دوم انتشار آگهی عرضه خودروهای وارداتی و اقدام به خرید توسط متقاضیان حائز شرایط طبق نوبت و مرحله سوم تحویل خودروهای وارداتی به خریداران به نوبت تعیین شده، انجام می‌شود.

چه ماشین‌های در طرح جدید یک پارچه عرضه می‌شود؟!

از امروز شنبه بیست اسفندماه، مرحله اول طرح بزرگ عرضه یکپارچه خودرو‌های داخلی بر مبنای لیست نوبت دهی آغاز می‌شود.

این طرح فروش خودرو شامل سه مرحله است که در مرحله نخست از 20 اسفند تا 23 اسفند، مهلت افتتاح حساب وکالتی به نام سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان است که متقاضیان باید مبلغ یکصد میلیون تومان را در آن داشته باشند.

خودروهای درج شده در سامانه یکپارچه به شرح زیر است:

ایران خودرو

وانت آریسان

پژو 207 اتومات

پژو 207 دستی

پژو 207 Tu3

دناپلاس دستی

تارا دستی

تارا اتوماتیک

سورن پلاس دوگانه

سورن پلاس بنزینی

دناپلاس اتومات

پارس ساده

پارس ELX XUP

پارس سفارشی XUP

سایپا

شاهین جی

کوییک آر اتومات

کوییک آر دستی

کوییک اتومات

کوییک اس

آرین پارس موتور

لاماری

فردا موتور

Fmc-sx5

Fmc-t5

Suma m4

مکث موتور

تیارا

گروه خودرو سازی ایلیا

دایون Y5

کرمان موتور

KMC

T8

جک S5

جک ‌S3

مدیران خودرو

آریزو 6 پرو اکسلنت

آریزو 5 توربو

تیگو 8 پرو مکس

ایکس 22 پرو

ایکس 55 پرو

تیگو 7 پرو اکسلنت

تیگو 8 پرو

نکته: طرح جوانی جمعیت هم نیاز به افتتاح حساب و موجودی 100 میلیون تومان خواهد داشت.

کسانی که قبلا از ایران خودرو و سایپا ماشین گرفته‌اند، حق ثبت نام ندارند!

آن طور که امید قالیباف می گوید متقاضیان خودرو از روز شنبه (20 اسفندماه 1401) تا سه شنبه (23 اسفندماه 1401) فرصت دارند حساب شخصی وکالتی به نام سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان ایجاد و مبلغ ۱۰۰میلیون تومان در آن مسدود کنند.

مشاور وزیر صمت اضافه کرد: اسامی بانک‌هایی که امکان ایجاد حساب وکالتی دارند تا این لحظه عبارتند از رسالت، آینده، اقتصاد نوین، ایران‌زمین، گردشگری، سینا، شهر، مهرایران، کشاورزی، پست بانک، سرمایه، تجارت و ملت اما این فهرست در حال تکمیل است و لیست نهایی روز شنبه در سامانه ذکرشده اعلام خواهد شد.

البته کسانی که قصد دارند در این طرح فروش خودرو شرکت کنند باید علاوه بر نداشتن پلاک فعال طی 48 ماه گذشته نیز محصولی از ایران خودرو و سایپا خریداری نکرده باشند.

سخنگوی صمت ادامه می دهد متقاضیانی که به درستی حساب وکالتی خود را باز کرده باشند و مبلغ اعلامی را در آن ذخیره کرده باشند می توانند از 26 اسفندماه تا 28 اسفندماه امسال با مراجعه به سامانه www.esalecar.ir نسبت به ثبت‌نام خودروی مورد نظر اقدام کنند.

این مدیر صمت درباره مرحله بعد اینگونه توضیح می دهد بلافاصله پس از پایان ثبت‌نام اول، اولویت‌بندی متقاضیان انجام می‌شود همچنین با توجه به برنامه تولید نسبت به زمان‌بندی خودروی درخواستی به متقاضی اقدام می‌شود که این مرحله حداکثر تا پایان فروردین 1402 طول خواهد کشید. نکته قابل توجه در این زمینه است که تا تعیین تکلیف این مرحله باید مبلغ مسدودشده در حساب خریدار باقی بماند.

قالیباف افزود: پس از این مرحله چنانچه زمان تحویل خودروی انتخابی شخص بیشتر از 3 ماه باشد می‌تواند نسبت به رفع انسداد حساب وکالتی خود بدون نگرانی از رفع نوبت اقدام کند. آنگاه متقاضی باید منتظر بماند تا براساس فراخوان خودروساز منطبق با لیست انتظار هرمحصول در خصوص قطعی کردن ثبت‌نام اقدام کند.

قرعه کشی خودرو ایران خودرو به مناسبت نیمه شعبان!

این طرح برای سه گروه متقاضیان عادی، خودروهای فرسوده و طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اجرا می شود.

دارا بودن حساب وکالتی برای متقاضیان عادی شرکت در این طرح الزامی بوده و بر همین اساس ایران خودرو بانک های عامل ملی، ملت، صادرات، تجارت، رفاه، پاسارگاد، پارسیان و سپه را برای افتتاح و یا تکمیل موجودی حساب وکالتی معرفی کرده است. متقاضیان طرح فرسوده و حمایت از خانواده و جوانی جمعیت نیازی به افتتاح حساب وکالتی ندارند.

موجودی حساب وکالتی برای محصولات سواری 130 میلیون تومان و برای خانواده هایما 400 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

در این طرح، چهار خودروی سمند سورن پلاس، دنا اتوماتیک توربو شارژ، هایما 5 و هایما 7 به فروش گذاشته شده است.

برای خبر از جزئیات ثبت نام روی لینک کلیک کنید. 

https://esale.ikco.ir/#!/

ارسال نظر: