کدخبر: 18968

قرعه کشی خودرو | قرعه کشی خودرو داخلی | ثبت نام قرعه کشی خودرو

جزئیات قرعه کشی خودروهای ایران خودرو و سایپا | 500 هزار خودرو با چندین شرط!

جزئیات طرح قرعه کشی 500 هزار خودرو چیست؟ با چه شرایطی می‌توان در آن ثبت نام کرد؟!

قرعه کشی خودرو بعد از ثبت نام انجام می گیرد. قرعه کشی خودرو دارای شرایط خاصی است و اسامی برندگان قرعه کشی خودرو اعلام  می شود، اما با توجه به حقوق مصرف کننده، طی چند روز آینده لیست اسامی برندگان قرعه کشی خودرو اعلام خواهد شد. در ادامه جزییات نهایی از قرعه کشی خودرو طرح یک پارچه را بخوانید.

کسانی که قبلا از ایران خودرو و سایپا ماشین گرفته‌اند، حق ثبت نام ندارند!

آن طور که امید قالیباف می گوید متقاضیان خودرو از روز شنبه (20 اسفندماه 1401) تا سه شنبه (23 اسفندماه 1401) فرصت دارند حساب شخصی وکالتی به نام سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان ایجاد و مبلغ ۱۰۰میلیون تومان در آن مسدود کنند.

مشاور وزیر صمت اضافه کرد: اسامی بانک‌هایی که امکان ایجاد حساب وکالتی دارند تا این لحظه عبارتند از رسالت، آینده، اقتصاد نوین، ایران‌زمین، گردشگری، سینا، شهر، مهرایران، کشاورزی، پست بانک، سرمایه، تجارت و ملت اما این فهرست در حال تکمیل است و لیست نهایی روز شنبه در سامانه ذکرشده اعلام خواهد شد.

البته کسانی که قصد دارند در این طرح فروش خودرو شرکت کنند باید علاوه بر نداشتن پلاک فعال طی 48 ماه گذشته نیز محصولی از ایران خودرو و سایپا خریداری نکرده باشند.

سخنگوی صمت ادامه می دهد متقاضیانی که به درستی حساب وکالتی خود را باز کرده باشند و مبلغ اعلامی را در آن ذخیره کرده باشند می توانند از 26 اسفندماه تا 28 اسفندماه امسال با مراجعه به سامانه www.esalecar.ir نسبت به ثبت‌نام خودروی مورد نظر اقدام کنند.

این مدیر صمت درباره مرحله بعد اینگونه توضیح می دهد بلافاصله پس از پایان ثبت‌نام اول، اولویت‌بندی متقاضیان انجام می‌شود همچنین با توجه به برنامه تولید نسبت به زمان‌بندی خودروی درخواستی به متقاضی اقدام می‌شود که این مرحله حداکثر تا پایان فروردین 1402 طول خواهد کشید. نکته قابل توجه در این زمینه است که تا تعیین تکلیف این مرحله باید مبلغ مسدودشده در حساب خریدار باقی بماند.

قالیباف افزود: پس از این مرحله چنانچه زمان تحویل خودروی انتخابی شخص بیشتر از 3 ماه باشد می‌تواند نسبت به رفع انسداد حساب وکالتی خود بدون نگرانی از رفع نوبت اقدام کند. آنگاه متقاضی باید منتظر بماند تا براساس فراخوان خودروساز منطبق با لیست انتظار هرمحصول در خصوص قطعی کردن ثبت‌نام اقدام کند.

قرعه کشی خودرو ایران خودرو به مناسبت نیمه شعبان!

این طرح برای سه گروه متقاضیان عادی، خودروهای فرسوده و طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اجرا می شود.

دارا بودن حساب وکالتی برای متقاضیان عادی شرکت در این طرح الزامی بوده و بر همین اساس ایران خودرو بانک های عامل ملی، ملت، صادرات، تجارت، رفاه، پاسارگاد، پارسیان و سپه را برای افتتاح و یا تکمیل موجودی حساب وکالتی معرفی کرده است. متقاضیان طرح فرسوده و حمایت از خانواده و جوانی جمعیت نیازی به افتتاح حساب وکالتی ندارند.

موجودی حساب وکالتی برای محصولات سواری 130 میلیون تومان و برای خانواده هایما 400 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

در این طرح، چهار خودروی سمند سورن پلاس، دنا اتوماتیک توربو شارژ، هایما 5 و هایما 7 به فروش گذاشته شده است.

برای خبر از جزئیات ثبت نام روی لینک کلیک کنید. 

https://esale.ikco.ir/#!/

بدون قرعه کشی خودرو، این ماشین‌ها را صاحب شوید!

 خودروسازی سایپا اعلام کرد بار دیگر از روز پنجشنبه 20 بهمن ماه سال جاری طرح پیش فروش خود را در دسترس متقاضیان قرار می دهد. بروزرسانی این پیش فروش در واقع همان طرح فروشی است که خودروساز ساکن کیلومتر 15 جاده مخصوص از روز 13 بهمن ماه استارت زد. چهار خودرویی ساینا S دوگانه سوز، کوییک R با گیربکس اتوماتیک، کوییک معمولی مدل GX، کوییک R مدل GX محصولاتی هستند که نارنجی های جاده مخصوص برای این طرح فروش خود از سبد محصولاتی خود خارج کرده اند. آن طور که این خودروساز در اطلاعیه خود آورده متقاضیان باید برای ساینا S دوگانه سوز حدود 114 میلیون تومان را به عنوان پیش پرداخت در حساب های وکالتی خود ذخیره کنند.

کوییک R با گیربکس اتوماتیک نیز با پیش پرداختی حدود 149 میلیون تومان در این طرح فروش حاضر است. کوییک R مدل GX و کوییک معمولی مدل GX نیز به ترتیب با پیش پرداخت های حول و حوش 118 میلیون و 113 میلیون تومان در دسترس متقاضیان قرار دارد. مدیران سایپا تاکید کرده اند متقاضیان مبالغ پیش پرداخت را باید تا ساعت 13 روز 19 بهمن ماه به حساب های وکالتی خود واریز کنند. پیش تر متقاضیان شرکت در این طرح پیش فروش باید حساب وکالتی خود را تا روز 12 بهمن ماه سال جاری افتتاح کرده و به حساب یاد شده مبلغ پیش پرداخت خودروی مورد نظر را واریز کنند.

این طرح پیش فروش خودروساز ساکن کیلومتر 15 جاده مخصوص از ساعت 9 صبح روز 20 بهمن ماه امسال در دسترس متقاضیان قرار دارد. شرایط متقاضیان شرکت در این طرح فروش همانند از ادوار گذشته است. سایپایی این طرح فروش را تا زمان تکمیل ظرفیت روی سایت خود خواهند داشت. اطلاعیه فروش سایپا نشان می دهد رنگ محصولات عرضه شده در این طرح فروش مشخص نیست اما متقاضیان می توانند با شرکت در این طرح پیش فروش از سود مشارکت نیز برخودار شوند. سود مشارکت را سایپایی ها برای جدیدترین پیش فروش خود 10 درصد به صورت سالانه در نظر گرفته اند. چنانچه متقاضی ثبت نام کند و چندی بعد از خرید محصول انتخاب کرده به هر دلیل پشیمان شود می تواند از 7 درصد سود انصراف به صورت سالانه استفاده کند.

بازه تحویل ساینا S دوگانه سوز آبان ماه تا بهمن ماه سال 1402 در نظر گرفته شده است. اما کوییک هایی که به صورت پیش فروش در اختیار متقاضیان قرار گرفته طی مهر ماه تا بهمن ماه سال آینده تحویل داده می شود. با توجه به اینکه طرح های فروش سایپا از دوران عرضه در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو به دلیل استقبال کم بدون قرعه کشی برگزار می شد به نظر می رسد متقاضیان خودروهای عرضه شده بی دردسر بتوانند خودروی مورد نظر خود را پیش خرید کنند.

البته سیگنال سایپایی ها مبنی بر تمدید طرح پیش فروش و در دسترس بودن طرح تا زمان تکمیل ظرفیت نیز نشان می دهد این خودروساز پیش پینی کرده نیاز به انتخاب صاحبان خودروهای عرضه شده با اهرم قرعه کشی نخواهد بود. متقاضیان فراموش نکنند الباقی قیمت خوردو های عرضه شده در زمان تحویل به قیمت روز از خریداران دریافت خواهد شد.

ثبت نام بدون قرعه کشی 500 هزار خودرو

در هفته دوم اسفندماه ۱۴۰۱، ۳ خبر مهم به بازار خودرو ایران رسید. روز چهارشنبه گذشته سخنگوی وزارت صمت از عرضه ۵۰۰ هزار خودروی داخلی بدون قرعه‌کشی توسط خودروسازان خصوصی و دو شرکت بزرگ ایران‌خودرو و سایپا خبر داد و اعلام کرد ثبت‌نام این خودروها از این هفته و از طریق سامانه یکپارچه خودرو انجام می‌شود.

در خبر دیگر، مدیر طرح واردات وزارت صمت عنوان کرد که ۱۲۰۰ خودروی خارجی به کشور وارد شده است و افزون بر آن تعداد قابل توجهی خودرو نیز در بنادر مقصد یا روی آب در حال انتقال به ایران هستند. مهدی ضیغمی درباره زمان عرضه این خودروها هم وعده داد پروسه بررسی درخواست‌های متقاضیان خرید خودروی خارجی چندان طول نخواهد کشید و خودروهای وارداتی قطعا تا پایان سال به دست مردم خواهند رسید.

همچنین، نمایندگان مجلس برای عرضه خودرو در بورس کالا شرط جدید گذاشته و تصویب کردند که شرکت‌های خودروساز داخلی و عرضه‌کنندگان خودروهای خارجی باید شرایط خودروهای عرضه‌شده در بورس را به گونه‌ای تعیین کنند که خرید خودرو توسط واسطه غیرممکن شود.

ارسال نظر: