کدخبر: 4757

قیمت دلار |نرخ دلار|قیمت یورو

قیمت دلار 16 آبان 1400 چقدر شد؟

قیمت دلار در بازار متشکل ارزی امروز یکشنبه ۲۶۸۱۲ تومان ثبت شد.

قیمت دلار در بازار آزاد امروز ۲۷ هزار و ۷۵۰ تومان قیمت گذاری شد و نسبت به دیروز تغییرات زیادی را نداشته است و کمی کاهش یافت. ارز صرافی ملی امروز ۲۷۰۷۳ تومان اعلام شد.

در بازار آزاد امروز قیمت دلار کمی کاهش یافت و به نرخ ۲۷ هزار و ۷۵۰ تومان رسید. نرخ ارز صرافی ملی امروز ۲۷۰۷۳ تومان اعلام شد.

قیمت دلار در بازار متشکل ارزی امروز یکشنبه ۲۶۸۱۲ تومان ثبت شد.

دلیل تغییر انتظارات قیمت دلار

قیمت دلار

آنها برای تایید باور خود، از اخبار متفاوتی استفاده می‌کردند. برخی به شکست اخیر دموکرات‌ها در انتخابات یک ایالت در آمریکا اشاره داشتند و گروهی عنوان می‌کردند که آمریکا درخواست ایران برای ارائه تضمین جهت عدم خروج از برجام را نخواهد پذیرفت. برخی از فعالان نیز عنوان می‌کردند که بر اساس نامه‌ای که روز پنج‌شنبه به کاخ سفید ارسال شده، جمهوری‌خواهان کنگره در حال از سرگیری فشار‌ها بر دولت بایدن برای ترک دیپلماسی با ایران در پی حملات پهپادی اخیر به پایگاه نظامیان آمریکایی در سوریه شده‌اند. البته این ادعای آمریکایی‌ها به اثبات نرسیده است.

کارشناسان داخلی نیز اخیرا نگرانی‌هایی را برای بازگشت به برجام مطرح کرده‌اند. به عنوان مثال، یک کارشناس مسائل بین‌الملل درباره محتوای مذاکرات برای احیای برجام خاطرنشان کرد: تیم مذاکره‌کننده باید به این مساله توجه داشته باشند که اگر طرف آمریکایی برای استفاده از مکانیسم ماشه به برجام برگردد، خطرناک است.

با توجه به چنین موضوعاتی برخی از معامله‌گران تصور می‌کنند که به سرانجام رساندن مذاکرات کار راحتی نخواهد بود و به همین دلیل، ترجیح دادند که در نخستین روز هفته در موقعیت فروش قرار نگیرند. در کنار این برخی از معامله‌گران عنوان می‌کنند که ممکن است پیش از شروع مذاکرات قطع‌نامه‌ای در نشست شورای حکام علیه ایران صادر شود و این موضوع گفت‌وگوهای هسته‌ای را تحت تاثیر قرار دهد.

اخیرا فرانسه عنوان کرده است که به همراه شرکای خود می‌تواند در نشست بعدی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اقداماتی علیه ایران صورت دهد.

در حالی که شماری از فعالان، تغییر انتظارات حاصل از برجسته کردن برخی از تحلیل‌های سیاسی را در افزایش قیمت دلار موثر دانسته بودند، گروه دیگری باور داشتند که نوسان‌گیران تلاش می‌کنند پیش از شروع مذاکرات، دلارهای خود را در قیمت‌های بالاتری به فروش برسانند. این دسته باور دارند که با شروع مذاکرات هسته‌ای قیمت دلار در مسیر نزولی قرار خواهد گرفت، پس بهتر است در شرایط فعلی و پیش از شروع مذاکرات، قیمت دلار را تا جایی که می‌شود، بالا ببرند و خود را برای فروش از نقاط بالا آماده کنند.

ارسال نظر: