کدخبر: 8977

سهام عدالت/ارزش سهام عدالت/سود سهام عدالت

سهام عدالتی ها پولدار می شوند| به زودی سود سهام عدالت واریز می شود

پرداخت سود سهام عدالت به حساب مشمولان این سهام در اسفند ماه از جمله اتفاقات مثبتی تلقی می‌شود.

مدیر عامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی به جزییات سود سال ۹۹ سهام عدالت اشاره کرد و گفت: افرادی که سال گذشته به دلیل وجود برخی از مشکلات قادر به دریافت سود سال ۹۸ سهام عدالت نبودند، این سود در اسفند ماه امسال همراه با سود سال ۹۹ به حساب آنها واریز می‌شود.

پرداخت سود سهام عدالت به حساب مشمولان این سهام در اسفند ماه از جمله اتفاقات مثبتی تلقی می‌شود که از ۵ سال گذشته آغاز شد و امسال هم با نزدیک شدن به ماه پایانی سال، سهامداران به رسم سال‌های گذشته در انتظار تعیین تکلیف و اعلام جزییاتی دقیق از این پرداختی هستند.

به دنبال پیگیری سهامداران، در چند روز گذشته رقم سود پرداختی سال ۹۹ سهام عدالت از سوی وزیر اقتصاد و دارایی و نیز رییس سازمان خصوصی سازی اعلام شد که براساس صحبت‌های انجام شده قرار است این واریزی تا پایان اسفند ماه انجام شود. همچنین اعداد اعلام شده برای پرداختی سود سال ٩٩ سهام عدالت نشانگر رشد چشمگیر آن نسبت به سود سال‌های گذشته است و این امر توانست نقطه امیدی را در میان مشمولان این سهام که اکثر آنها جزو قشر ضعیف جامعه محسوب می‌شوند، ایجادکند.

با وجود شفاف‌سازی های صورت گرفته درخصوص رقم و زمان احتمالی پرداخت سود سهام عدالت اما اعلام جزییات دقیق آن از سوی مسوولان و اطلاع رسانی به مشمولان سهام عدالت جزو خواسته‌های اکثر سهامداران بوده که با پیگیری‌های مداوم خود به دنبال پیدا کردن پاسخ برخی از ابهامات موجود در این حوزه هستند، در این خصوص "محمد باغستانی"، مدیر عامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه امروز (جمعه) با ارائه توضیحاتی دقیق از جزییات واریزی سود سال ۹۹ سهام عدالت، ابهامات ایجاد شده در این زمینه را برطرف و اطلاعات دقیقی را در اختیار مشمولان سهام عدالت قرار داده است.

سود سال ۱۳۹۹ مشمولان سهام عدالت چقدر است؟

سهام عدالت

براساس آخرین محاسبات، سود سهام منتهی به ۲۹ اسفندماه سال ۱۳۹۹ مشمولان سهام عدالتی که ۵۳۲ هزار تومان در سبد سهام خود دارد، مبلغی بیش از ۵۵۰ هزار تومان خواهد بود.

نکته حائز اهمیت این است که اگر شرکت‌های سرمایه‌پذیر در زمان مقرر مبالغ سودهای خود را به حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی واریز کنند، سودها تا پایان امسال به حساب سهامداران واریز خواهد شد. برخی از شرکت‌های سرمایه‌پذیر اقدام به افزایش سرمایه کرده‌اند و به همین علت مبالغ افزایش سرمایه از سود تقسیمی کسر می شود اما سهام جدید به سهامداران تعلق خواهد گرفت.

در چند روز گذشته خبری مبنی بر واریز سود سهام عدالت از اول اسفندماه به حساب دارندگان منتشر شد که امیدواری های زیادی را در بین سهامداران برای انجام این واریزی در هفته آینده ایجاد کرده است، آیا این خبر صحت دارد یا خیر؟

چنین صحبتی نمی تواند درست باشد، زیرا شرکت‌ها تا اوایل اسفندماه فرصت دارند سود را به حساب شرکت سپرده گذاری واریز کنند؛ اما تاکنون فقط ۶ شرکت از این ۳۶ شرکت سود سهامداران را به حساب این شرکت واریز کرده‌اند. امیدواریم سایر شرکت‌ها هر چه سریعتر بتوانند سود سهامداران را پرداخت کنند، در مجموع برآورد زمانی ما این است که در بهترین حالت در دهه سوم اسفند ماه می‌توان سود را به حساب مشمولان سهام عدالت واریز کرد.

ارسال نظر: