کدخبر: 8050

سهام عدالت/ارزش سهام عدالت/سود سهام عدالت

خبر مهم برای سهام داران | زمان واریز سود سهام عدالت اعلام شد

معاون وزیر کار از واریز سود سهام عدالت ۱۴۰۰ تا قبل از عید خبر داده و گفته این سود به زودی بین سهامداران توزیع می‌شود.

سود سهام عدالت سال قبل تا پایان سال به حساب دارندگان سهام عدالت واریز می‌شود. سال گذشته سود سهام عدالت یک میلیون تومانی، ۴۰۰ هزار تومان بود. مبلغ سود سهام عدالت امسال چقدر است و به چه شکلی به مردم پرداخت می‌شود؛ نقدی یا در قالب سهام؟

معاون وزیر کار از واریز سود سهام عدالت ۱۴۰۰ تا قبل از عید خبر داده و گفته این سود به زودی بین سهامداران توزیع می‌شود.این مقام مسئول گفته برای مشخص شدن جزئیات واریز سود سهام عدالت، هفتم بهمن ماه جلسه‌ای برگزار می‌شود تا شیوه دریافت سود سهام عدالت سال ۹۹ مشخص شود.

سود سهام عدالت نقدی است؟

سهام عدالت

هنوز جزئیات واریز سود سهام عدالت سال ۹۹ مشخص نیست و قرار است ظرف یکی دو روز آینده درباره آن تصمیم‌گیری شود. اما سود سهام عدالت سال ۹۸ که به حساب مشمولان واریز شد، هم نقدی بود و هم در قالب سهام.

آنگونه که سازمان بورس اعلام کرد ۹۴ درصد سود سهام عدالت مربوط به عملکرد سال ۹۸ شرکت‌های سرمایه‌پذیر نقدی به حساب دارندگان سهام عدالت واریز شد و ۴ درصد هم در قالب سهام به مردم پرداخت شد. سهام داده شد.

اما حالا برخی از نمایندگان مجلس می‌گویند ۴۹ میلیون سهامدار سهام عدالت بخشی از سود سال ۹۸ را دریافت نکرده‌اند. حسن شجاعی رئیس کمیسیون اصل نود مجلس در ۳۰ آبان سال جاری در توئیتی نوشت: ۱۰ درصد سود سهام عدالت سال ۹۸ هنوز به حساب مشمولان واریز نشده و این کمیسیون پیگیر واریز این مبلغ است.

البته این گفته شجاعی با واکنش سازمان بورس مواجه شد و این سازمان اعلام کرد: «اینکه گفته می‌شود ۱۰ درصد از سود سهام عدالت باقی مانده و به حساب مردم واریز نشده، صحت ندارد. در واقع مبلغ باقیمانده بسیار کمتر از ۱۰ درصد است و حدودا ۹۴ درصد از سود به صورت نقدی به مردم پرداخت شده است.»

سازمان بورس گفته دلیل واریز نشدن بخشی از سود سهام عدالت، افزایش سرمایه شرکت گل‌گهر سیرجان بوده و حدود ۲ درصد هم به علت پرداخت نشدن سود از سوی شرکت مخابرات است.

مبلغ سود سهام عدالت چقدر است؟

سهام عدالت

مبلغ سود سهام عدالتی که سال ۱۴۰۰ به حساب مردم واریز می‌شود هنوز مشخص نیست. اما سال گذشته، سود سهام عدالت یک میلیون تومانی، حدود ۴۰۰ هزار تومان بود و سود سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی، ۲۰۰ هزار تومان.

سود سهام عدالت سال ۹۵، برای دارندگان سهام عدالت یک میلیونی، ۱۵۰ هزار تومان بود. این مبلغ در سال ۹۶ به حدود ۱۷۵ هزار تومان رسید. سود سهام عدالت در سال ۹۷ حدود ۲۰۵ هزار تومان بود و در سال ۹۸ با رشد قابل توجهی به ۴۰۰ هزار تومان رسید.

ارسال نظر: