کدخبر: 10081

اخبار حوادث|اراک منفجر شد| آمار مصدومین اعلام شد

اراک منفجر شد| آمار مصدومین اعلام شد

رئیس سازمان آتش‌ نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک گفت: از انفجار مواد محترقه در دو منزل مسکونی در این شهر خبر داد که منجر به مصدومیت پنج نفر از ناحیه سر و صورت شد.

آتش پاددوم مسعود آقازیارتی اظهار کرد: این دو سانحه روز گذشته دوشنبه ۲۳ اسفند مقارن ساعت ۱۸.۳۰ دقیقه با اختلاف پنج دقیقه در منطقه کوی ولیعصر(عج) و شهرک نبئی اتفاق افتاد که متاسفانه منجر به مصدومیت پنج جوانی شد که در حال ساخت مواد محترقه دست ساز بودند. مصدومین این سوانح که دچار سوختگی شدید شده بودند توسط عوامل اورژانس به مراکز درمانی اراک منتقل شدند.

وی با اشاره به اینکه بر اثر انفجار مواد محترقه بخشی از دو منزل مسکونی بر اثر موج انفجار تخریب شد، افزود: موج انفجار موجب تخریب بخشی از دیوارها، شکستن شیشه‌های این دو منزل و حتی شیشه‌های منازل اطراف شد اما خوشبختانه آتش سوزی رخ نداده بود.

رئیس سازمان آتش‌ نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک در ادامه با اشاره به اینکه حادثه دیروز چهارمین حادثه انفجار مواد محترقه دست ساز در شهر اراک بود که تاکنون ۱۰ مصدوم برجای گذاشته گفت: متاسفانه در این حوادث سه نفر دچار قطع عضو انگشتان دست و پا شدند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تاکنون میزان حوادث ناشی از انفجار مواد محترقه در سال جاری در مقایسه با سال گذشته برابری می کند، از آماده باش ۲۵۰ آتش نشان برای ارائه خدمات در چهارشنبه آخر سال خبر داد و افزود: ۱۱ ایستگاه آتش نشانی شهر اراک در آماده باش کامل هستند و در ۳۰ نقطه از شهر خودروهای آتش نشانی در معابر پرتردد و حادثه خیز از ساعت ۱۵ روز سه شنبه ۲۴ اسفندماه مستقر خواهند شد تا چنانچه حادثه‌ای رخ داد در حداقل زمان ممکن به آسیب دیدگان امدادرسانی شود.

آقازیارتی به راه اندازی پویش نه به چهارشنبه سوری خطرناک برای چهارمین سال متوالی اشاره کرد و افزود: مجموعه آتش نشانی، نیروی انتظامی و سایر دستگاه های اجرایی مخالفتی با برگزاری آئین سنتی چهارشنبه سوری ندارند اما توصیه اکید ما این است که این جشن سنتی به صورت ایمن برگزار شود.

وی تصریح کرد: توصیه اکید سازمان آتش نشانی به آحاد مردم این است که بیایید با رعایت نکات ایمنی قرن جدید را با شادی آغاز کنیم.

ارسال نظر: