کدخبر: 10422

قیمت گوشت| قیمت گوشت امروز| گوشت

قیمت گوشت امروز 28 فروردین 1401| قیمت گوشت در بازار اعلام شد

مدیرکل پشتیبانی امور دام تهران گفت: با توجه به ذخایر مناسب گوشت منجمد و گرم و واردات ۱۰ هزار تن گوشت، نوسانی در بازار ماه رمضان نداریم.

قیمت گوشت برای مردم مهم است. قیمت گوشت هر روز با نوسان همراه است. قیمت گوشت  در بازار اعلام شد. قیمت گوشت در ایران با تغییرات همراه است. در ادامه به بررسی قیمت گوشت می پردازیم.

قیمت گوشت امروز

آقای سالمی می‌گوید: هم اکنون هر کیلو گوشت گوساله منجمد با نرخ ۹۰ هزار تومان به مباشرین و ۹۵ هزار تومان به مصرف‌کننده و گوشت منجمد گوسفندی با نرخ ۸۰ هزار تومان در اختیار مباشرین و ۸۵ هزار تومان در دست مصرف‌کننده قرار می‌گیرد. همچنین هر کیلو گوشت گرم گوسفند با نرخ ۱۱۰ هزار تومان به مباشرین و با نرخ ۱۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان برای مصرف‌کننده عرضه می‌شود. گوشت گرم گوساله هم ۹۴ هزار تومان به مباشرین و برای مصرف‌کنندگان هم به نرخ ۱۲۰ هزار تومان توزیع می‌شود.

مدیرکل پشتیبانی امور دام تهران می‌گوید: توزیع گوشت تنظیم بازار تا پایان ماه رمضان ادامه دارد و همواره در نظر داریم که با واردات گوشت منجمد و گرم کاهش عرضه را جبران کنیم.

طبق سنوات گذشته دامداران تا اواخر خرداد به دلیل علوفه طبیعی در مرتع از عرضه اجتناب می‌کنند که پشتیبانی امور دام با عرضه گوشت منجمد و گرم تنظیم بازار به دنبال جبران کمبود عرضه هستند.

طبق گفته مسئولان پشتیبانی امور دام روزانه ۳۰ تا ۴۰ تن گوشت به کشور وارد می‌شود که این میزان تا سقف مجوز ۱۰ هزار تن درحال انجام است.

قیمت گوشت

اصغر پورباطنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: از زمانی که صادرات دام زنده متوقف شد، قیمت گوشت هم ثابت مانده است زیرا قبل از آن در حال افزایش بود ولی اکنون در همان قیمت باقی مانده است. فعلاً گوشت قرمز بسته به درجه آن از کیلویی ۱۰۰ تا ۱۵۵ هزار تومان عرضه می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که دلیل گرانی گوشت قرمز در چند ماه اخیر چه بوده است، گفت: در اوایل سال، کشتار زیادی انجام گرفت؛ همان زمان هم نسبت به گرانی گوشت در چند ماه بعد، هشدار داده شد و در ماه‌های اخیر هم به دلیل کمبود دام و البته سرما و تلفات دام‌ها، قیمت‌ها گران شد.

رئیس اتحادیه گوشت قرمز اصفهان گفت: در کل قیمت گوشت قرمز به عرضه و تقاضای دام بستگی دارد. هر قدر میزان عرضه دام بیشتر باشد و بیشتر به دست فروشنده برسد به همان میزان هم قیمت‌ها تعدیل می‌شود.

پورباطنی درباره آینده قیمتی گوشت قرمز خاطرنشان کرد: هیچ نرخی را نمی‌توان پیش‌بینی کرد؛ چون قیمت آن وابسته به میزان دام زنده است و مشخص هم نیست که تا چه زمانی صادرات دام متوقف باشد.

ارسال نظر: