کدخبر: 12192

ایران خودرو| محصول ایران خودرو| فروش ایران خودرو

حراج ایران خودرو آغاز شد| خبر مهم برای مردم

به دنبال دستورات ۸ بندی رئیس جمهور در بازدید از پارکینگ خودروسازان، بسترهای تحول در بازار و صنعت خودرو مهیا شده است

به دنبال دستورات ۸ بندی رئیس جمهور در بازدید از پارکینگ خودروسازان، بسترهای تحول در بازار و صنعت خودرو مهیا شده است. پس از تغییراتی که خودروسازان و نهاد ناظر این صنعت یعنی وزارت صمت در برخی از موارد مانند افزایش دوره گارانتی انجام دادند و تلاش برای افزایش تولید صورت گرفت، طی روزهای اخیر دو تحول اساسی دیگر در این بخش رخ داد که شامل راه‌اندازی سامانه یکپارچه فروش خودرو و آزادسازی واردات خودرو می‌‌شود که هر یک به سهم خود تأثیر بسیار زیادی دراین بازار خواهد داشت.

طبق اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت، سامانه یکپارچه فروش خودرو از ۱۲ ظهر دیروز، با هدف ایجاد شفافیت و امکان عرضه عادلانه‌تر برای همه خودروهای تولیدی، آغاز به کار کرد و بزودی متقاضیان قادر خواهند بود از بخشنامه‌های مختلف فروش خودرو که از سوی تمام شرکت‌های خودروسازی ارائه‌ شده است، مطلع شوند و از روز سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت‌ماه، امکان ثبت‌نام در سامانه فراهم خواهد شد.

 تقدم یا تأخر زمان ثبت‌نام، هیچ تأثیری بر قرعه‌کشی و شانس برنده شدن نخواهد داشت. طبق اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت، در روزهای یکشنبه و دوشنبه، متقاضیان قادر خواهند بود از بخشنامه‌های مختلف فروش خودرو که از سوی تمامی شرکت‌های خودروسازی ارائه ‌شده است، مطلع شوند و از روز سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت‌ماه، امکان ثبت‌نام در سامانه فراهم خواهد شد.

بر این اساس در راستای اجرای بند ۵ از دستورهای  ابلاغی رئیس‌جمهوری در رابطه با چگونگی عرضه خودرو برای ایجاد شفافیت و افزایش رضایتمندی مردم، سامانه یکپارچه تخصیص خودرو فعال شد.

در نخستین دوره فروش خودرو در این سامانه، بازه‌ زمانی یک هفته‌ای برای ثبت‌نام متقاضیان در نظر گرفته‌ شده است و تقدم یا تأخر زمان ثبت‌نام، هیچ تأثیری بر قرعه‌کشی و شانس برنده شدن نخواهد داشت و مراسم قرعه‌کشی با نظارت سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان انجام می‌شود. عرضه خودرو بر اساس این سامانه بسیار متنوع و چند برابر ظرفیت دوره‌های پیشین خواهد بود و خودروسازان موظفند تمام محصولات خودروهای سواری خود را در این سامانه یکپارچه عرضه کنند و هیچ گونه استثنایی برای تخصیص خودرو به مشتریان خارج از این سامانه وجود نخواهد داشت.

شایان ذکر است، پیش از این، عبدالله توکلی- مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت- نیز ضمن تشریح جزئیات فروش خودرو در سامانه یکپارچه فروش، تأکید کرد که این سامانه با هدف ایجاد شفافیت در همه جنبه‌ها، افزایش میزان عرضه و توقف تولید خودروهای ناقص فعال خواهد شد.

ارسال نظر: