کدخبر: 12776

شرور اینستاگرام به دام افتاد| حادثه باورنکردنی

مرد رمال با استخدام ادمین‌هایی در اینستاگرام، زنان را با ادعای این‌که طلسم شده‌اند فریب داده و به بهانه باز کردن طلسم از آنها اخاذی می‌کرد.

مدتی بود میان زن جوان و شوهرش شکر‌آب شده بود. نمی‌دانست این مشکل را چطور حل کند. با زن همسایه درددل کرد و به پیشنهاد او اوایل اردیبهشت امسال، سری به اینستاگرام مرد رمالی زد تا برای مشکلش از او کمک بگیرد‌. بعد از پیام دادن به مرد رمال، او گفت زندگی‌اش طلسم شده و برای باطل کردن آن باید ۱۰ قفل را باز و شتری هم برای خانواده‌اش قربانی کند. او با اعتماد به حرف‌های رمال، ۷۰ میلیون تومان را در هفت مرحله به مرد رمال داد. رمال هم فیلم و عکس‌هایی از باز شدن قفل‌ها برایش ارسال کرد اما بعد از ۴۰ روز، مشکلات زن جوان حل نشد و شرایط زندگی‌اش بدتر شد. وقتی رمال، تلفن‌هایش را پاسخ نداد و غیب شد، زن جوان تازه متوجه کلاهبردار بودن او شد و با مراجعه به پلیس فتای خراسان رضوی از مرد رمال شکایت کرد.

این در حالی بود که زنان و دختران دیگری که به شیوه مشابه فریب مرد رمال را خورده بودند به پلیس فتا آمده و از او شکایت کردند. با بررسی شکایت‌های مشابه، مشخص شد مالباختگان فریب همسایه شاکی اول را خورده و به مرد رمال پیام داده بودند.

اعتراف و دستگیری

این زن دستگیر شد و در تحقیقات گفت: مرد رمال در یکی از شهرهای استان سیستان و بلوچستان زندگی می‌کند و همسایه خواهرم است. مرد رمال خواهرم را استخدام کرده و خواسته بود مشتریان را از طریق اینستاگرام جذب کند. بعد از مدتی با مرد رمال آشنا شده و با شناسایی زنان ساده‌لوح، آنها را به خواهرم معرفی می‌کردم و بابت این کار از مرد رمال دستمزد می‌گرفتم.

با اعتراف‌های این زن، ماموران پلیس فتا توانستند چند روز پیش مرد رمال را در خانه‌ای در شرق کشور بازداشت کنند. در بازرسی از آنجا طلسم‌های دروغین و قفل‌های کوچک و بزرگ و فهرستی از نام مشتریان رمال پیدا شد.

رمالی کار اجدادی‌مان

متهم بعد از انتقال به پلیس فتای استان خراسان‌رضوی با اعتراف به جرایمش گفت: رمالی کار اجدادی‌مان است. چند زن ادمین صفحه اینستاگرامم در شهرهای مشهد، اصفهان، تهران، شیراز و... بودند و اطلاعات مشتریان را برایم می‌فرستادند. من هم به بهانه این‌که می‌توانم مشکلات خانوادگی، مالی، حقوقی و عاطفی آنهارا برایشان حل کنم، فریب‌شان می‌دادم. به دروغ می‌گفتم آنها و زندگی‌شان طلسم شده‌اند و برای شکستن این طلسم باید قفل‌های زیادی را برایشان باز و شتری قربانی کنم. فیلمی کوتاه از باز کردن قفل‌ها برایشان ارسال کرده و هر بار ۱۰ میلیون تومان می‌گرفتم.

سرهنگ جواد جهانشیری، رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی با تایید این خبر  گفت: با اعتراف‌های مرد رمال، تحقیقات برای شناسایی و بازداشت ادمین‌های رمال که با او در اجرای نقشه‌های کلاهبرداری‌اش همراهی می‌کردند،  ادامه دارد. با هشدار به مردم از آنها می‌خواهیم‌ برای حل مشکلات خود از بزرگان خانواده‌ها و مشاوران روان‌شناس کمک بگیرند و فریب افراد رمال و شیاد را در فضای مجازی نخورند تا جان و مال‌شان به خطر نیفتد.

ارسال نظر: