کدخبر: 12960

خبر مهم برای فوت شدگان سهام عدالت| حتما بخوانید

محمد باغستانی، مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، در زمینه سهام عدالت متوفیان می‌گوید: پیش‌بینی‌ها و هماهنگی‌ها نشان می‌دهد که بتوانیم سامانه انتقال سهام عدالت به وراث را تا شهریور ۱۴۰۱ کلید بزنیم.

 سهام عدالت متوفیان از جمله موضوعاتی است که در سال های گذشته با ابهامات زیادی همراه بود اما این مسأله طبق گفته مسئولان تا شهریور امسال تعیین تکلیف خواهد شد.

در سال ۱۳۸۴ دولت نهم اقدام به واگذاری سهام عدالت به ۴۹ میلیون نفر کرد، این واگذاری ابتدا برای افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی انجام گرفته و در ادامه به کارمندان و کارکنان نهادهای و ارگان های مختلف هم تعلق گرفت.

با گذشت زمان، تعدادی از دارندگان سهام عدالت به دلایل مختلف دار فانی را وداع گفته‌اند و اکنون دیگر امکان مدیریت سهام توسط خود این افراد وجود ندارد؛ انتقال سهام متوفی به وراث موضوعی است که در سال‌های اخیر توجهات زیادی را به سمت خود جلب کرده است.

بازماندگان این افراد به دنبال مشخص شدن تکلیف این سهام هستند، در واقع سؤالشان این است که آیا امکان انتقال سهام متوفی به یکی از وراث یا همه آنها وجود دارد یا خیر؟

طبق گفته مسئولان شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، امکان انتقال این سهام به وراث وجود داشته و بعد از فوت فرد متوفی، بازماندگان می‌توانند از این سهام استفاده کنند.

طبق قوانین موجود، سهام عدالت یکی از دارایی‌های فرد فوت شده محسوب شده و مانند سایر دارایی باید میان وارثین تقسیم شود. قوانین مربوط به آن هم همان قوانین تقسیم ارث و میراث است. البته با توجه به  آزادسازی سهام عدالت، انتقال سهام متوفی نیاز به طی کردن برخی مراحل خاص دارد.

ارسال نظر: