کدخبر: 13049

شیراز به آتش کشیده شد| حادثه هولناک در این شهر

در پی این انفجار علاوه بر شکستن شیشه‌های پنجره و تخریب دیواره‌ها، دو نفر از ساکنین که دو مرد ۵۰ ساله هستند دچار مصدومیت شدید شدند.

 رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: نشت گاز شهری عامل انفجار منزل مسکونی در بلوار اتحاد بود، حادثه‌ای که موجب مصدومیت شدید دو شهروند شد.

محمدهادی قانع پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: انفجار در یک منزل مسکونی در بلوار اتحاد، دو مصدوم و خسارات مالی بجا گذاشت.

وی ادامه داد: بامداد پنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ با شنیدن صدای انفجار در یک منزل مسکونی، همسایگان سراسیمه به بیرون از ساختمان گریخته و برای اطلاع دادن این حادثه با آتش نشانی تماس گرفتند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز اضافه کرد: ستاد فرماندهی آتش نشانی این شهر به محض آگاه شدن از این حادثه به سرعت نیروهای آتش نشانی ایستگاه ۱۰ را به بلوار اتحاد روانه کرد.

وی با بیان اینکه با حضور آتش نشانان در محل مشاهده شد نشت گاز شهری از قسمت پارکینگ یک ساختمان دو طبقه که به منزل مسکونی تغییر کاربری داده بود منجر به انفجار شد، گفت: در پی این انفجار علاوه بر شکستن شیشه های پنجره و تخریب دیواره ها، دو نفر از ساکنین که دو مرد ۵۰ ساله هستند دچار مصدومیت شدید شدند.

قانع اظهار داشت: نیروهای آتش نشانی بلافاصله ضمن قطع برق و گاز محل، در قالب دو تیم وارد محل شدند و همزمان با ایمن سازی، مصدومان را از داخل این منزل خارج کرده و به عوامل اورژانس تحویل دادند.

وی بیان کرد: تیم عملیاتی پس از اطمینان از ایمنی و خارج کردن اجناس سوخته به عملیات خود پایان دادند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز افزود: شهروندان با بکار بستن هشدارهای ایمنی در هنگام استفاده از لوازم گاز سوز و سیلندرهای گاز مایع، از جان و مال خود محافظت کنند.

او توصیه کرد: شهروندان اگر در موقع ورود به خانه و یا آشپزخانه نسبت به بوی شدید گاز احساس خطر کردند، چنانچه سیگار در دست دارند فوراً به عقب برگشته و سیگارشان را خاموش کنند، به کلید برق دست نزنید، تمام افراد را از محل دور کرده و بعد رگولاتور را ببندند یا جریان اصلی گاز را قطع و سپس تمام درها و پنجره ها را باز کنند و با تکان دادن پارچه ای پنبه ای و خیس در محوطه پایین فضا، گازهای ناپیدا را پراکنده و خارج کنند.

ارسال نظر: