کدخبر: 13525

خبر خوش درباره کرونا| حتما بخوانید

سخنگوی ستاد ملی کرونا افزود: دوز یادآور واکسن کرونا برای گروه‌های سنی بالای ۱۲ سال که ۶ ماه از تزریق دوز سوم آنها گذشته است، باعث خواهد شد تا ایمنی جامعه در سال تحصیلی جدید، سفر اربعین و فصل پاییز به سطح مطلوبی برسد

این روزها که نقشه کرونایی کشور که از رنگ قرمز و نارنجی پاک شده و تعداد شهرهای زرد نیز رو به کاهش است، وضعیت رعایت پروتکل ها و از جمله ماسک زدن نیز دستخوش تغییراتی شده است.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، تعداد شهرهای زرد کرونایی در کشور از ۱۰۶ به ۹۱ شهر کاهش و تعداد شهرهای آبی رنگ نیز از ۳۴۳ به ۳۵۷ شهر افزایش یافته است.

در چنین شرایطی، ستاد ملی مقابله با کرونا، تغییراتی را در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و از جمله استفاده از ماسک، صورت داده است. به طوری که زدن ماسک در شهرهای زرد و آبی، دستخوش تغییراتی شده است.

عباس شیراوژن سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ضمن تاکید بر استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در اماکن مسقف شلوغ، پر تردد و پر ازدحام، وسایل نقلیه عمومی و بیمارستان‌ها، گفت: تزریق یک نوبت واکسن یادآور سال ۱۴۰۱ در تمامی گروه‌های سنی بالاتر از ۱۲ سال که ۶ ماه از آخرین نوبت تزریق واکسن آنها گذشته، مورد تاکید ستاد ملی کرونا است.

وی افزود: در شهرهای زرد و آبی و فضاهای باز الزامی به استفاده از ماسک وجود ندارد.

شیراوژن تاکید کرد: بهتر است تزریق دوز یادآور واکسن کرونا تا اواسط تابستان جاری انجام شود

 

ارسال نظر: