کدخبر: 13685

فوری: حکم جدید رییس جمهور برای مردم| خبر مهم

رئیس جمهور در آئین گرامیداشت هفته ازدواج خطاب به مسئولان مربوط دستور داد: مراکز امکانات تفریحی دولت و سازمانهای دولتی در اختیار زوج های جوان قرار گیرد.

 سید ابراهیم رئیسی صبح امروز در جشن وصال و آئین گرامیداشت هفته ازدواج با توجه به جایگاه ازدواج در دین مبین اسلام و دیگر ادیان الهی گفت: راهکار خانواده ساز وکار مربوط به خودرا دارد و باید این امر معروف ترویج شود.

وی که در تالار وحدت و در جمع 200 زوج جوان، خیرین ازدواج و فعالان حوزه ازدواج و خانواده سخن می‌گفت با بیان اینکه پیش قدم شدن برای ازدواج‌ها ارزشمند است، افزود: عشق ورزیدن، مودت و دلدادگی اساس زندگی است. ازدواج امر بسیار مبارکی است. نگران معیشت هم نباشید. هیچکس نبوده که معیشتش بعد ازدواج بدتر شده باشد.

رئیس جمهور ادامه داد: قوام زندگی ها به مهریه نیست بلکه به مودت زوجین است.

 رئیسی، دولت را موظف به گسترش این معروف دانست و بیان کرد: خانواده‌ها هم مهریه را سنگین نگیرند.ارزش مهریه همسر من و دخترهایم هرکدام کمتر از یک سکه بهار آزادی است.

وی خطاب به مسئولان مربوط دستور داد: مراکز امکانات تفریحی دولت و سازمان‌های دولتی در اختیار زوج‌های جوان قرار گیرد. آئین نامه‌ای آن را ظرف دو هفته تنظیم و به سراسر کشور ابلاغ کنید.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه وام های ازدواج تسهیل شود افزود:  بانک ها برای انتظار زوج ها و دریافت وام زمان بگذارد. آئین نامه آن ظرف 15 روز آینده تنظیم شود تا زوجین برای تسهیلات معطل نشوند.

 رئیسی گفت ما اعلام کردیم در طول 4 سال، 4 میلیون مسکن بسازیم. ما عقب ماندگی ساخت مسکن در سال های گذشته داریم. قانون ما را موظف و تسریع به تامین مسکن برای زوج های جوان کرده است.

وی اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی تعاونی‌هایی تشکیل دهد و از خود جوان‌ها کمک بگیرید، با در اختیار گذاشتن زمین، تسهیلات و مصالح تا خود جوانان ساختن مسکن را شروع کنند.

ارسال نظر: