کدخبر: 13782

خبر مهم برای سهامداران| جیب ها پرپول شد

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: طبق تکلیف قانون بودجه امسال، قرار است سهام عدالت به ۴ میلیون نفر از بازماندگان دو دهک کمیته امداد امام خمینی (ره)‌ و سازمان بهزیستی اختصاص پیدا کند.

محمدرضا پورابراهیمی امروز در میز اقتصادی شبکه اول اعلام کرد: بر اساس قانون بودجه ۱۴۰۱ جاماندگان سهام عدالت از افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی هستند که تا کنون ۴ میلیون نفر شناسایی شده که باید سهام عدالت در فاز اول شناسایی بازماندگان ، به آنها اختصاص پیدا کند.

وی گفت:‌ بخش دوم از بازماندگان کسانی از دهک‌های بعدی تا دهک ششم درآمدی هستند که سهام عدالت به آنها اختصاص پیدا نکرده است و همین طور بر اساس اولویت این طرح به جلو می‌رود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:‌با همکاری دولت تا کنون مجموع دارایی‌های دولت در بورس به میزان ۱۸۵ هزار میلیارد تومان شناسایی شده در شرکت‌های غیربورسی هم منابعی وجود دارد، البته باید فرآیند پذیرش این شرکت‌ها در بورس تسریع شود که این مراحل در حال نهایی شدن است.

پورابراهیمی گفت:‌دارایی‌های بورسی و غیربورسی دولت توسط سازمان خصوصی‌سازی و وزارت اقتصاد شناسایی شده و ظرف چند روز آینده اعلام می‌شود.

وی گفت:‌در کمیسیون اقتصادی دولت قرار است در جلسه‌ای که به زودی برگزار می‌شود، برای اختصاص سهام عدالت به جاماندگان دو دهک کم درآمدی و تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی و همچنین بازماندگان سهام عدالت تا ۶ دهک کم درآمدی تصمیم‌گیری و جمع‌بندی شود.

نماینده کرمان در مجلس گفت:‌ محاسبات برای شناسایی افراد جامانده سهام عدالت انجام شده و قرار است طبق تکلیف قانون بودجه تا پایان تابستان امسال، سهام عدالت به جاماندگان اختصاص پیدا کند در مرحله بعدی هم باید کارگران فصلی، بازنشستگان، شناسایی شده و کسانی که از سهام عدالت جا مانده‌اند، به آنها اختصاص یابد.

 

ارسال نظر: