کدخبر: 14007

بازنشستگان|خبر خیلی مهم برای بازنشستگان| بازنشستگان بخوانند

فوری: بازنشستگان بخوانند| خبر مهم

رئیس کانون عالی بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی گفت: تا قبل از شروع کرونا ۱۵۰ هزار نفر از بازنشستگان سازمان به سفر زیارتی مشهد مقدس اعزام شدند و با وقفه دو ساله مجددا اعزامها آغاز شده است.

علی اصغر بیات در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص پیشینه طرح کرامت رضوی گفت: ایده اولیه این طرح بر مبنای ضرورت توجه به مسائل رفاهی و تقویت سلامت و نشاط روحی بازنشستگان شکل گرفت. اغلب بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی در سنی به سر می‌برند که نیازمند برخورداری از مواهب سفر بویژه سفرهای زیارتی هستند تا روح خود را جلا دهند و چه سفری بهتر از سفر زیارت امام رضا (ع) که هر ایرانی آرزومند آن است. لذا از اواخر سال ۱۳۹۳ تا قبل از شیوع بیماری کرونا بالغ بر ۱۵۰ هزار نفر از بازنشستگان را با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تأمین اجتماعی به صورت کاملاً رایگان به مشهد مقدس اعزام کردیم.

وی ادامه داد: در این طرح گسترده از همه ظرفیت‌های اقامتی و حمل و نقلی استفاده شد و خوشبختانه شاهد همکاری و عزم جمعی میان مسئولان سازمان تأمین اجتماعی، کانون عالی و کانون‌های استانی و شهرستانی بوده‌ایم. بسیاری از افراد و خانواده‌ها به دلیل افزایش هزینه‌های سفر دغدغه مالی دارند لذا با اجرای این طرح بازنشستگان حداقل بگیران و افرادی که حتی یکبار هم به مشهد مشرف نشده بودند را از اقصی نقاط کشور به این سفر روانه کردیم.

وی گفت: در حال حاضر هم پس از فروکش کردن بیماری کرونا و وقفه‌ای که بوجود آمده دوباره مقدمات اجرای آن را فراهم کرده‌ایم و انشاالله بر اساس هدف‌گذاری انجام شده و قول مساعدی که مسئولان سازمان داده‌اند تا پایان سال تعداد قابل توجهی از بازنشستگان و مستمری بگیران را از این سفر ارزشمند بهره مند خواهیم کرد. فرصت را مغتنم می‌شمارم و از یکایک دست اندرکاران و مسئولانی که با همراهی خود این راه را هموار کردند تشکر می‌کنم.

رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی تاکید کرد: نکته بسیار مهمی که ضروری می دانم اشاره کنم این است که اجرای طرح‌های کرامت رضوی و سایر برنامه‌هایی که سالهاست در حوزه‌های رفاهی و گردشگری و یا ارائه وام‌های ضروری، برگزاری المپیادهای ورزشی، جشن روز بازنشستگان و … برگزار می‌شود، هر کدام در جای خود مورد مطالبه هستند و هیچیک منوط به دیگری نیست. سالهاست که این خدمات ارائه می‌شود و یک شبه و خلق الساعه نبوده‌اند که به اذعان برخی دوستان کانون عالی را از پیگیری مسائل روز و پیگیری مهمترین اولویت‌ها و درخواست‌ها از جمله افزایش سنواتی حقوق غافل کند. نگاه منطقی حکم می‌کند هر مطالبه‌ای درجای خود پیگیری شود و لذا دلیلی ندارد همه برنامه‌ها را معطل و منوط به تعیین تکلیف افزایش حقوق کنیم. اتفاقاً بیشترین مطالبه گری را از اولین روزهای بروز این چالش داشته‌ایم و با استفاده از همه توان خود پیگیر این مشکل بوده و تا حصول نتیجه هم از پای نمی‌نشینیم.

 

ارسال نظر: