کدخبر: 14365

یارانه|یارانه معیشتی| واریز یارانه

فوری|حساب مردم شارژ شد|خبر مهم برای مردم

با واریز واریز یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی دولت سزدهم برخی از افراد که پیش از این مشمول یارانه بودند و یارانه آنها اکنون قطع شده است.

حواشی واریز یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی ادامه دارد. برخی از افراد پیش از این مشمول یارانه بودند و یارانه آنها اکنون قطع شده و برخی دیگر می‌گویند این ماه بر خلاف ماه‌های دیگر یارانه نگرفته‌اند.

دولت چندین راه برای ثبت این اعتراضات اعلام کرده است. یکی از این راه‌ها پیگیری یارانه قطع شده با کمک کد ملی است. چراکه افرادی که در دهک دهم درآمدی قرار دارند مشمول یارانه نمی‌شوند.

افراد برای استعلام یارانه با کد ملی باید، با شماره تلفن گویای ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ تماس بگیرند. در مرحله بعد باید کد ملی سرپرست خانوار را وارد کنند. با وارد کردن کد ملی و شماره تماس سرپرست خانوار، مشخص می‌شود که آیا یارانه به خانوار تعلق می‌گیرد یا نه. اما این تلفن گویا دهک درآمدی خانوار را مشخص نمی‌کند.

با این روش خانواده‌ها متوجه می‌شوند مشمول یارانه می‌شوند یا نه؟
با توجه به اینکه دهک اول تا نهم مشمول یارانه می‌شوند، اگر خانواری شامل یارانه نشود، به این معناست که جزو دهک درآمدی دهم است.

این شماره گویا برای استعلام دهک درآمدی برای همه افراد قابل استفاده است جز افرادی که سرپرست یا یکی از اعضای خانواده آنها جزو نیروهای مسلح باشد. این گروه برای اطلاع از دهک درآمدی خانواده خود باید با ستاد نیروهای مسلح تماس بگیرند.

جز این شماره، تلفن ۰۲۱۶۳۶۹ مربوط به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که برای پاسخگویی به سوالات در اختیار مردم است.

 

ارسال نظر: