کدخبر: 14439

قیمت برنج| قیمت برنج امروز| قیمت برنج در بازار

قیمت برنج اعلام شد| گرانی برنج در بازار

برنج هاشمی معطر درجه یک آستانه اشرفیه در بازار ۹۸ هزار تومان قیمت دارد. برنج عنبربو نیز به قیمت ۸۵ هزار تومان با فروش می‌رود.

فعالان بازار برنج اعتقاد دارند با افزایش فرایند برداشت از هفته آینده، می‌توانیم شاهد افت قیمت‌ها در شمال کشور و بازار باشیم.

بررسی قیمت‌ها در بازار برنج نشان می‌دهد که قیمت هر کیلوگرم برنج در حدود ۸۰ تا ۱۸۰ هزار تومان قیمت دارد.

آن‌طور که از قیمت‌ها برمی‌آید، برنج هاشمی معطر درجه یک آستانه اشرفیه در بازار ۹۸ هزار تومان قیمت دارد. برنج عنبربو نیز به قیمت ۸۵ هزار تومان با فروش می‌رود.

در این میان، برنج هاشمی معطر گیلان هر کیلوگرم ۹۱ هزار تومان و برنج دم‌سیاه درجه یک ۱۳۵ هزار تومان به فروش می‌رود. در لیست قیمت‌ها نیز برنج ایرانی هاشمی به قیمت ۹۵ هزار و ۵۰۰ تومان و برنج طارم هاشمی ۱۷۴ هزار تومان دیده می‌شود.

برنج ارزان می‌شود؟

در همین رابطه، اخیرا حسن تقی‌زاده، عضو انجمن صنفی برنج فروشان استان مازندران گفته، قیمت هر کیلوگرم برنج هاشمی و طارم درجه یک کشت اول در شمال به ۹۰ تا ۹۵ هزار تومان رسیده که نسبت به هفته‌های گذشته بین ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان کاهش را نشان می‌دهد.

این در حالی است که به گفته او، در هفته های گذشته قیمت هر کیلوگرم برنج هاشمی و طارم در شمال کشور به ۱۲۰ هزار تومان نیز رسیده بود که با افزایش فرایند برداشت از هفته آینده، می توانیم شاهد افت قیمت‌ها در شمال کشور و بازار باشیم.

وی عنوان کرده، هم‌اکنون برداشت برنج درجه یک طارم و هاشمی آغاز شده و برداشت برنج‌های پُرمحصول فجر، شیرودی و ندا از اوایل شهریورماه شروع می‌شود.

تقی‌زاده به ایرنا توضیح داده، اکنون قیمت هر کیلوگرم برنج هاشمی و طارم درجه یک سال گذشته با قیمت ۸۰ تا ۸۵ هزار تومان از کشاورزان خریدرای و با نرخ ۹۰ تا ۹۵ هزارتومان در بازار عرضه می‌شود. همچنین قیمت هر کیلوگرم برنج سال گذشته فجر ۶۷ هزار تومان، شیرودی ۵۵ هزار تومان و ندا ۵۰ هزار تومان با احتساب ۱۰ تا ۱۵ درصد شکسته است که به ترتیب با نرخ های ۷۵ هزار تومان، ۶۲ هزار تومان و ۵۸ هزار تومان در بازار شمال کشور به فروش می رسد.

اتفاقی مهم در بازار برنج

د این میان، طبق اعلام معاون گمرک ایران ممنوعیت فصلی واردات برنج در امسال لغو و اجرایی نخواهد شد؛ بر این اساس واردات این کالا به روال قبل ادامه دارد.

آن‌طور که فرود عسگری -‌معاون امور گمرکی گمرک ایران‌ اعلام کرده است، طبق تصمیم سی‌امین نشست ستاد تنظیم بازار و بر اساس پیشنهاد وزارت جهاد ممنوعیت فصلی برنج در امسال لغو شد.

به گفته وی، لغو ممنوعیت فصلی واردات برنج امروز همزمان با اول مردادماه به گمرکات اجرایی ابلاغ شد.

ارسال نظر: