کدخبر: 14711

کلاهبرداری|کلاهبردار|حادثه

هشدار جدی به مردم| کلاهبردان در کمین هستند

رئیس پلیس فتای زنجان گفت: مجرمان سایبری در ایام محرم با روش‌های مختلف از جمله جمع‌آوری نذورات و بارگذاری نرم‌افزار موبایلی مذهبی کلاهبرداری می‌کنند.

سرهنگ سید احمد موسوی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه مجرمان سایبری برای کلاهبرداری از راه‌هایی وارد می‌شوند که برای شهروندان اهمیت داشته باشد، اظهار کرد: با فرا رسیدن ایام محرم و سوگواری اباعبدالله الحسین (ع)، مجرمان سایبری با روش‌های مختلف از جمله جمع‌آوری نذورات و بارگذاری نرم‌افزار موبایلی مذهبی اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

وی با بیان اینکه افراد سودجو ممکن است با ارائه فایل‌های مذهبی آلوده به بدافزار، اطلاعات کاربران را سرقت کنند، بیان کرد: بهترین راه برای دریافت ادعیه و فایل‌های مذهبی دانلود و یا خرید از سایت‌ و فروشگاه‌های معتبر است و شهروندان به هیچ عنوان به پیام‌های حاوی لینک یا کانال‌ها و صفحات شبکه‌های اجتماعی اطمینان نکنند.

موسوی با اشاره به ترفند اغلب کلاهبرداران، افزود: مجرمین سایبری با تحریک احساسات کاربران و انتشار تصاویر افراد بی‌بضاعت در شبکه‌های اجتماعی به بهانه‌ی دریافت نذورات اقدام به درج شماره کارت اشخاص و دریافت وجوهات از شهروندان می‌کنند.

این مقام انتظامی با تاکید بر اینکه شهروندان در صورت پرداخت اینترنتی نذورات به اطلاعیه‌های صادره از سوی رسانه‌های رسمی و هیئات مذهبی توجه کنند، خاطرنشان کرد: شهروندان موارد مجرمانه را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری با شماره ۰۹۶۳۸۰ گزارش کنند.

 

ارسال نظر: