کدخبر: 14826

هواشناسی|هشدار هواشناسی|هشدار هواشناسی به این استان ها

هشدار مهم به پایتخت نشینان| حتما بخوانید

حامد یزدی، کارشناس هواشناسی از صدور هشدار زرد هواشناسی در استان تهران خبر داد و گفت: از همه مردم می‌خواهیم از صعود به ارتفاعات و کوهنوردی خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران با اشاره به ویژگی‌ رگبارهای تابستانی و امکان وقوع سیلاب در برخی از مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی گفت: به مردم هشدار می‌دهیم از رودخانه‌ها فاصله بگیرند.

حامد یزدی از صدور هشدار زرد هواشناسی در استان تهران خبر داد و اظهار داشت: از شنبه ۱۵ مرداد تا روز دوشنبه ۱۷ مرداد، رشد ابرهای همرفتی پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه وقوع رگبار و رعد و برق و سیلابی شدن مسیل‌ها نیز از پیش‌بینی‌های هواشناسی بوده افزود: با توجه به اینکه منطقه اثر این هشدار و مخاطرات نواحی شمالی استان به ویژه ارتفاعات پیش‌بینی شده است از همه مردم می‌خواهیم از صعود به ارتفاعات و کوهنوردی خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران با اشاره به احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها افزود: به دلیل ویژگی‌های رگبارهای فصل تابستان، امکان شدت گرفتن نقطه‌ای بارش‌ها و وقوع سیلاب در برخی از مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی دور از انتظار نیست بنابراین تاکید می‌کنیم که مردم از اتراق کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها بپرهیزند و فاصله خود را با رودخانه‌ها حفظ کنند.

وی به پیش بینی وزش باد شدید، گرد و خاک، خطر سقوط اجسام و شکستن درختان فرسوده اشاره کرد و افزود: منطقه اثر این مخاطرات، نیمه جنوبی و بخش‌های غربی استان پیش‌بینی شده است و در همین راستا، فاصله گرفتن از سازه‌های موقت و احتیاط در تردد برای افراد دارای بیماری تنفسی و سالمندان، عدم پارک خودرو کنار درختان و سازه‌های نیمه تمام مورد تاکید است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران با تاکید بر مهم‌ترین رسالت مدیریت بحران مبنی بر پیشگیری گفت: صدور و اعلام هشدارها برای اطلاع مردم و پیشگیری از حوادث است بنابراین از همه مردم می‌خواهیم هشدارها را جدی بگیرند تا بتوانیم مرحله پیشگیری را به خوبی انجام دهیم.

یزدی مهر با اشاره به وقوع سیلاب‌های اخیر اظهارداشت: در وقوع سیلاب‌های اخیر، طبق بررسی‌های صورت گرفته شاهد هستیم که هشدارهای صادر شده توسط مدیریت بحران استان تهران نقش مهمی در پیشگیری داشته است.

 

ارسال نظر: