کدخبر: 14869

هواشناسی|هواشناسی امروز| هواشناسی فردا

گزارش هواشناسی امروز 16 مرداد

سازمان هواشناسی در گزارش امروز خود ۱۶ مرداد ۱۴۰۱، از وزش باد شدید و رگبار باران در بسیاری از استان های کشور خبر داد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک، وقوع رگبار و رعدوبرق در نقاط مختلف کشور و وقوع توفان شن و کاهش کیفیت هوا در نوار شرقی کشور خبر داد.

صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز یکشنبه در بخش‌هایی از آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، ارتفاعات و دامنه‌های البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس در استان‌های همدان، مرکزی، شرق لرستان، غرب اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، نوار شرقی خوزستان و شمال غرب فارس افزایش ابر، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: بیشینه شدت بارش در این روز برای استان‌های چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و شرق خوزستان انتظار می‌رود.

به گفته ضیاییان، دوشنبه و سه‌شنبه در نوار شمالی کشور و همچنین ارتفاعات و دامنه‌های البرز و زاگرس مرکزی، رگبار موقت گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: چهارشنبه و پنج‌شنبه نیز در ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی، زاگرس مرکزی و همچنین شمال فارس ابرناکی و رگبار پراکنده ادامه خواهدداشت.

به گفته ضیاییان در سه روز آینده طی ساعات بعدازظهر و اوایل شب رشد ابرهای همرفتی و رگبار موقت، گاهی رعد و برق در ارتفاعات هرمزگان دور از انتطار نیست.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا افزود: طی پنج روز آینده در نوار شرقی کشور، به‌ویژه منطقه زابل و بخش‌هایی از مرکز کشور وزش باد شدید با احتمال خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود که در این مدت خیزش گرد و خاک بر روی کشورهای همسایه غربی و انتقال آن به بخش‌هایی از نوار غربی کشور دور از انتظار نیست.

به گفته ضیاییان همچنین طی روزهای سه‌شنبه تا پنج‌شنبه با افزایش سرعت باد در نواحی شرقی کشور برای این ناحیه رخداد توفان شن و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امروز و فردا تنگه هرمز و شرق خلیج فارس و طی سه روز آینده دریای خزر مواج خواهد بود. همچنین در پنج روز آینده شرق دریای عمان و از بعدازظهر سه‌شنبه تا پنج‌شنبه غرب خلیج فارس مواج پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۱۷ مردادماه) صاف تا قسمتی ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۷ و حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتیگراد و طی ‌سه‌شنبه (۱۸ مردادماه) آسمان قسمتی ابری گاهی نیمه ابری و وزش باد با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا ( ۱۶ و ۱۷ مردادماه) اهواز با دمای ۴۹ و ۵۰ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل با دمای ۱۰ و ۱۲ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

 

ارسال نظر: