کدخبر: 15601

مذاکرات|برجام|مذاکرات برجام

خبر مهم از مذاکرات برجام|تهران توافق می کند؟

یک مقام اروپایی تأکید کرد: پاسخ ایران را فقط می‌توان این‌طور دید که آنها نمی‌خواهند این توافق را به سرانجام برساند، آن‌هم زمانی که ما خیلی به توافق نزدیک بودیم.

پس‌ازآنکه جمهوری اسلامی ایران نظرات خود به پاسخ آمریکایی‌ها را به‌صورت مکتوب به «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تحویل داد، طرف‌های اروپایی و آمریکایی به دلیل پافشاری ایران برای اخذ تضمین و حل‌وفصل شدن مسائل پادمانی، با رویکردهای منفی به اظهارنظر پرداختند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، پاسخ ایران را «غیر سازنده» عنوان کرد و دیپلمات‌های اروپایی هم آن را «منفی»، «غیرمنطقی» و «ناامیدکننده» دانستند.

روز گذشته هم «باراک راوید» خبرنگار وبگاه خبری «آکسیوس» به نقل از یک مقام آمریکایی نوشت، برخی شکاف‌ها با ایران بسته شده و برخی دیگر همچنان باقی مانده‌اند.

راوید گزارش کرد که «آدرین واتسون» سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا با زبانی راسخ‌تر درباره ایران گفت: «از پاسخ ایران مشخص است که شکاف‌ها همچنان باقی است. پاسخ ایران ما را در موقعیتی قرار نداد که بتوانیم یک توافق را امضاء کنیم، زیرا تا زمانی که ایران شرایطی را که ما تعیین کرده‌ایم رعایت نکند، توافقی را امضاء نخواهیم کرد. ما دیگر آنجا نیستیم!»

ارسال نظر: