کدخبر: 15900

حادثه|حادثه خونین| حادثه در مرودشت

حادثه وحشتناک در مرودشت| شهر بهم ریخت

یکی از جرایم سایبری که می‌تواند آثار جبران‌ناپذیری در زندگی افراد داشته باشد، هتک حیثیت و انتشار تصاویر شخصی و خصوصی، نشر اکاذیب وتوهین در فضای مجازی است که معمولاً با سهل انگاری خود کاربر در دسترس مجرمان سایبری می‌افتد.

فرمانده انتظامی مرودشت گفت: فردی که در فضای مجازی اقدام به انتشار تصاویر، نشر اکاذیب وتوهین علیه همسر سابق خود کرده بود توسط ماموران پلیس فتای شهرستان مرودشت شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ فرشید زینلی، گفت: طی شکایت یکی از شهروندان با موضوع هتک حیثیت و نشر اکاذیب علیه وی در شبکه اجتماعی اینستاگرام ، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: با انجام اقدامات فنی و تخصصی لازم توسط کارشناسان پلیس، هویت متهمه در کمترین زمان ممکن شناسایی و طی هماهنگی با مقام قضائی به پلیس فتا احضار شد.

وی ادامه داد: پس از حضور متهمه در پلیس فتا، طی تحقیقات مقدماتی، در ابتدا منکر هرگونه عمل مجرمانه بود و قصد فریب مأموران را داشت که در ادامه با روبرو شدن با اسناد و مدارک، به بزه ارتکابی اعتراف و اظهار ندامت کرد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهم خانمی ۴۶ ساله بوده و انگیزه خود را انتقام جویی از همسر سابق خود اعلام کرد بیان داشت: در این خصوص پرونده تشکیل و متهمه به مراجع قضائی تحویل داده شد.

رئیس پلیس شهرستان مرودشت در پایان هشدار داد: یکی از جرایم سایبری که می‌تواند آثار جبران‌ناپذیری در زندگی افراد داشته باشد، هتک حیثیت و انتشار تصاویر شخصی و خصوصی، نشر اکاذیب وتوهین در فضای مجازی است که معمولاً با سهل انگاری خود کاربر در دسترس مجرمان سایبری می‌افتد؛ همچنین شهروندان فضای مجازی را به عنوان محلی برای ابراز اختلافات خانوادگی و انتقام جویی انتخاب نکنند و مراتب را از طریق مراجع قانونی پیگیری کنند.

 

ارسال نظر: