کدخبر: 15927

قیمت مرغ|مرغ

خبر مهم از قیمت مرغ| بخوانید

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید، مرغداران خواستار اصلاح قیمت مرغ و تخم مرغ هستند که قرار است در هفته پایانی شهریور نرخ ها اصلاح شود.

بنابر اعلام مرکز پژوهش های مجلس بعد از مردمی سازی یارانه ها، سرانه مصرف مرغ ۳۰ تا ۵۰ درصد افت داشت، هرچند معاون تولیدات امور دامی وزارت جهاد رقم ۵۰ درصد را قبول ندارد، اما میزان ۳۰ درصد را تایید می کند.

این درحالی است که به رغم گذشت ۴ ماه از افزایش قیمت ها، مرغداران مجدد خواستار اصلاح قیمت بواسطه افزایش هزینه های تولید هستند که این موضوع در شرایط فعلی اقتصاد بر مصرف اثر منفی می گذارد، اما مسئولان ‌اتحادیه و تشکل های تولیدی خواستار تخصیص کالابرگ پروتئینی هستند تا کاهش تقاضا از این طریق جبران شود.

آقای دماوندی نژاد معاون وزیر جهاد می گوید: هفته آخر شهریور جلسه ای با معاون اول رئیس جمهور قرار است برگزار شود که در این جلسه قیمت بررسی و اصلاح قیمت تعیین تکلیف می شود.

اسداله نژاد مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: قیمت تمام شده هر کیلو مرغ زنده ۵۰ هزار تومان است که دولت در هفته پایانی شهریور قرار است نرخ را اصلاح و اعلام کند.

 

بنابر گفته مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی، افزایش مجدد قیمت بر معیشت و سرانه مصرف اثر منفی می گذارد، اما تولیدکنندگان در زیان قرار دارند، قادر به ادامه روند فعلی نیستند؛ بنابراین کالابرگ تنها راه حل جبران کاهش مصرف است.

آمارها نشان می دهد که در اردیبهشت ۱۲۳ میلیون قطعه، خرداد ۱۰۸ میلیون قطعه، تیر ۹۱ میلیون و ۲۸۰ هزار قطعه و مرداد ۹۰ میلیون و ۷۲۰ هزار قطعه جوجه ریزی صورت گرفته که این موضوع کاهش ۳۰ درصدی تولید را نشان می دهد.

ارسال نظر: