کدخبر: 16118

مهسا امینی| مهسا امینی حجاب

آخرین خبر از پرونده مهسا امینی| بخوانید

نایب رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: پزشکی قانونی هنوز نظر رسمی و نهایی خود را در رابطه با اینکه مهسا امینی بر اثر ضرب و شتم فوت کرده یا بر اثر استرس این اتفاق برایش رخ داده است را به مجلس ارائه نکرده است.

محمدحسن آصفری، درباره آخرین وضعیت پیگیری ابعاد فوت مهسا امینی در کمیته حقیقت یاب مجلس، بیان کرد: پس از ماموریت رئیس مجلس شورای اسلامی به کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها به منظور پیگیری دقیق ابعاد این پرونده، تاکنون دو جلسه با مسئولان نیروی انتظامی، پزشکی قانونی، سازمان اورژانس و دیگر مسئولان برگزار و گزارش های مقدماتی از دستگاه های مربوطه اخذ شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه همچنین فیلم های موجود نیز مورد بازنگری قرار گرفت، تصریح کرد: اکنون ما منتظر اعلام گزارش نهایی و رسمی پزشکی قانونی هستیم. آنچه که پزشکی قانونی به ما اعلام کرد ظرف دو الی سه هفته آینده گزارش نهایی را به مجلس ارائه خواهد کرد.

وی ادامه داد: کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها از ابتدا این موضوع را دنبال کرده و پس از روشن شدن ابعاد دقیق پرونده گزارش نهایی را به صحن مجلس و استحضار عموم مردم خواهد رساند.

در فیلم های موجود مهسا امینی مورد ضرب و شتم قرار نگرفته است

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مطالب زیادی پیرامون این پرونده مطرح شده اما کمیسیون بعد از دریافت گزارش نهایی پزشکی قانونی نظر نهایی را صادر خواهد کرد. باید پزشکی قانونی نظر رسمی خود را اعلام کند که آیا خانم امینی مورد ضرب و شتم قرار گرفته است یا بر اثر استرس این اتفاق برای وی رخ داده است؟ قطعا کمیسیون نیز بعد از دریافت نظر رسمی و نهایی پزشکی قانونی می تواند نظر نهایی خود را به صحن مجلس ارائه کند.

آصفری در پایان تاکید کرد: در فیلم هایی که در کمیسیون رویت شد و بر اساس گزارش اولیه دستگاه ها، ما ضرب و شتمی علیه خانم امینی ندیدیم منتها باید پزشکی قانونی نظر نهایی را به صورت کتبی و رسمی به ما اعلام کند. پیش بینی می شود ظرف دو الی سه هفته آینده گزارش نهایی پزشکی قانونی به دست مجلس برسد.

 

ارسال نظر: