کدخبر: 16205

مذاکرات| آمریکا| ایران

تحریم ایران توسط آمریکا| خبر مهم

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید، از تجمعات در ایران در پی مرگ مهسا امینی حمایت کرد و گفت: به دلیل نقض حقوق بشر به دنبال تحریم های بیشتر ایران هستیم.

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید در موضعی مداخله جویانه از طرف کشوری که بزرگ‌ترین ناقض حقوق ملت‌ها در جهان است، درخصوص فوت خانم مهسا امینی در ایران از فرصت به دست آمده گفتگو با خبرنگاران، سوء استفاده و تلاش کرد خود را حامی مردم ایران نشان دهد و به لفاظی و استفاده ابزاری از مقوله حقوق بشر روی آورد.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید بدون کوچک‌ترین اشاره‌ای به سرکوب و اقدامات بی رحمانه پلیس آمریکا نسبت به شهروندان به ویژه زنان این کشور و پرداختن به وضعیت اسف‌بار حقوق بشر در کشور خود، مدعی شد که در کنار کسانی است که در ایران در خیابان حضور دارند.

سالیوان گفت: نه تنها در حرف بلکه در عمل هم ما چندین تحریم ضد نهادهای ایرانی وضع کرده ایم ازجمله اینکه ما همچنان به دنبال اهدافی برای وضع تحریم‌ها در پاسخ به موارد نقض حقوق بشر هستیم.

گفتنی است وزارت خزانه داری آمریکا روز پنجشنبه هفتم مهر در بیانیه‌ای نام ۱۰ شرکت و یک فروند کشتی را به علت ارائه تسهیلات برای صادرات نفت ایران به دیگر کشورها در فهرست تحریم‌های ضد ایرانی خود قرار داد.

پیش از این، وزارت بازرگانی آمریکا نیز اخیرا سه فروند هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ متعلق به شرکت‌های هواپیمایی ایران را که به روسیه خدمات باری ارائه می‌کنند، در فهرست سیاه مربوط به هواپیماهای ناقض قوانین کنترل صادرات ایالات متحده قرار داده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه ۱۹ شهریورماه هم با صدور بیانیه‌ای از اعمال تحریم‌هایی علیه وزیر و وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران خبر داد و علت اعمال این تحریم را «کمک به حمله سایبری» ادعایی علیه آلبانی عنوان کرد.

 

ارسال نظر: