کدخبر: 16221

هواشناسی|هواشناسی امروز| هواشناسی فردا

خبر مهم برای این استان ها| بخوانید

سازمان هواشناسی در گزارش امروز ۱۰ مهر ماه ۱۴۰۱ از بارش پراکنده باران در ۶ استان کشور خبر داد و اعلام کرد که کاهش دما ادامه دارد.

سازمان هواشناسی از تداوم فعالیت سامانه بارشی همراه با کاهش دما در شش استان از جمله تهران طی امروز )یکشنبه ۱۰ مهرماه) خبر داد.

سازمان هواشناسی از رشد ابرهای همرفتی و تداوم فعالیت سامانه بارشی طی امروز یکشنبه ۱۰ مهر خبر داد.

بر این اساس بارش باران، رعدوبرق در مناطق مستعد احتمال تگرگ، وزش باد شدید گاهی همراه با خیزش گردوخاک و کاهش دما که از اوایل هفته در نیمه شمالی کشور بویژه در نواحی شمال شرق پیش‌بینی شده که تا فردا ادامه دارد.

امروز همچنین در هرمزگان، جنوب فارس، خراسان شمالی، گلستان، مازندران، دامنه و ارتفاعات سمنان و تهران این شرایط آب و هوایی تداوم دارد.

اثر مخاطره نیز احتمال اختلال در تردد جاده‌ای، احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتمال آب‌گرفتگی معابر، صاعقه، احتمال ریزش کوه، احتمال آسیب به سازه‌های موقت و احتمال خسارت به صنعت کشاورزی است.

سازمان هواشناسی هم چنین از وزش باد شدید، در مناطق مستعد خیزش گردوخاک و نفوذ گردوغبار خبر داد که امروز در شمال سیستان و بلوچستان، شرق خراسان جنوبی، جنوب خراسان رضوی، شرق و جنوب سمنان و شرق کرمان رخ خواهد داد و باعث کاهش کیفیت هوا، کاهش شعاع دید، احتمال اختلال در تردد جاده‌ای، احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، از جمله تابلوهای تبلیغاتی و گلخانه‌ها، احتمال شکستن درختان کهن‌سال، احتمال آسیب به تاسیسات حساس به گردوغبار می‌شود.

 

ارسال نظر: