کدخبر: 16326

برجام|مذاکرات برجام|مذاکرات

آخرین اخبار از مذاکرات برجام| ایران از آمریکا تعهد می‌خواهد؛ پاسخ آمریکا چیست؟

جدیدترین اخبار از احیای برجام امروز ۱۶ مهر ۱۴۰۱ حاکی از آن است که ایران از آمریکا برای ماندگاری برجام تضمین می خواهد اما پاسخ آمریکا به درخواست ایران چیست؟

 پس از اعمال تحریم‌های جدید از جانب آمریکا در روزهای اخیر به‌نظر می‌رسد این کشور قصد ندارد از مواضع خود در احیای برجام کوتاه بیاید.

به‌نظر می‌رسد علت توقف مذاکرات برجام تعهد باشد. تعهدی که ایران از آمریکا می‌خواهد تا اطمینان پیدا کند دولت‌های بعدی آمریکا زیر میز برجام نمی‌زنند.

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سوالی در خصوص درخواست ایران برای اخذ تضمین برای ماندگاری برجام گفت چنانچه ایران بر مطالباتی اصرار کند که امکان پذیرش آن وجود ندارد، واشنگتن مسیر فعلی که اجرای سرسختانه تحریم‌ها است را ادامه خواهد داد.

یک خبرنگار با استناد به سخنان رابرت مالی، نماینده ویژه دولت جو بایدن در امور ایران گفت که ایران هنوز خواستار تضمین در خصوص عدم خروج دولت بعدی آمریکا از برجام است.

ویدنت پاتل، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ گفت: ما کاملا روشن گفته‌ایم چنانچه ایران مواضعی اتخاذ کند که می‌داند نه ما نه شریکان اروپایی‌مان قادر به پذیرش آنها نیستیم اوضاع در همین مسیر فعلی پیش خواهد رفت، یعنی اینکه تحریم‌های ما سرسختانه اجرا می‌شوند و انزوای بین‌المللی ایران تشدید می‌شود. انتخاب در نهایت با خود آنهاست. بیشتر از این، اطلاعات جدیدی ندارم.

 

ارسال نظر: