کدخبر: 16414

حادثه|حادثه خونین| حادثه در تهران

عمل زیبایی منجر به مرگ شد| حادثه خونین در تهران

زن جوان 35 ساله که برای جراحی زیبایی بینی به یک کلینیک زیبایی در غرب تهران مراجعه کرده بود دچار مرگ مغزی شد و اعضای بدنش به بیماران نیازمند اهدا شد اما شوهر این خانم از مرگ مشکوک زنش در این کلینیک می گوید: کلینیک، تجهیزات نداشت.

رفته بود تا عمل زیبایی انجام دهد. جراحی که از چند وقت قبل به دنبال انجامش بود. با خوشحالی به اتاق عمل رفت، اما هرگز تصورش را هم نمی‌کرد که نفس‌هایش در آن اتاق قطع شود و خانواده‌اش را برای همیشه تنها بگذارد. حالا خانواده‌اش مانده‌اند با شوکی بزرگ و قلبی پر از اندوه؛ محبوبه دیگر نفس نمی‌کشد. رفته بود تا بینی‌اش را جراحی کند، ولی نفس‌هایش را قطع کردند.

دختر کوچکش در شوک از دست دادن مادرش است. خانواده‌اش نمی‌دانند که برای این داغ به کجا پناه ببرند. تا کاری که دردشان را کمی تسکین داده است، اهدای زندگی به بیماران نیازمند است. محبوبه رفت، اما اعضای بدنش جان چندین نفر را نجات داد. این زن جوان خودش زیر عمل جراحی تاب نیاورد، اما مانع از مرگ چند بیمار شد.

پرونده این اتفاق عصر روز یکشنبه به کلانتری قائم اطلاع داده شد. ماجرای مرگ مشکوک یک زن ۳۵ ساله در کلینیک زیبایی در غرب تهران خیلی زود روی میز قاضی جنایی دادسرا رفت. ماموران پلیس تحقیقات در خصوص این اتفاق را کلید زدند.

آن‌ها به حضور در محل به بررسی موضوع پرداختند. ظاهرا زنی جوان پس از انجام عمل زیبایی بینی دچار ایست قلبی و پس از آن نیز دچار مرگ مغزی شده بود. خانواده این زن از پزشک و مسئولان کلینیک شکایت کردند. پرونده این ماجرای تلخ نیز به دادسرای جرائم پزشکی پایتخت ارسال شد.

جزئیات ماجرای مرگ مشکوک یک زن جوان هنگام عمل زیبایی

دکتر فائزه اسلامی، پزشک هماهنگ‌کننده اهدای عضو، خودش مرگ مغزی این زن جوان را تایید کرد. او ماجرای این اتفاق دردناک را اینطور روایت کرد: «این خانم ۳۵ ساله در یک کلینیک پذیرش شد تا عمل بینی انجام دهد، اما بعد از عمل، گویا دچار ایست قلبی شد. عملیات احیا صورت گرفت. بعد از آن نیز به دلیل کمبود اکسیژن دچار آسیب مغزی شد و نیاز به بستری در قسمت آی‌سی‌یو بیمارستان را داشت. برای همین خیلی زود از کلینیک به بیمارستانی در پایتخت منتقل شد. اما کم‌کم روند مرگ مغزی صورت گرفت. این حالت در خانم پیشرفت کرد و کل مغز دچار آسیب و در نهایت مرگ مغزی شد.

بلافاصله از طریق بیمارستان به معاونت درمان و تیم ما اعلام شد. ما برای معاینه و بررسی به آنجا رفتیم. روز ۱۶ مهرماه بود که مرگ مغزی این خانم را تشخیص دادم. همان شب یک جلسه برگزار کردیم تا خانواده جمع شوند. شرایط خوبی نبود. آن‌ها خیلی ناراحت بودند. چراکه اتفاق غیرمنتظره بود.

 

ارسال نظر: