کدخبر: 16436

یارانه|یارانه معیشتی| یارانه جدید

خبر خوش یارانه ای| واریز یارانه به حساب مردم

اقتصادنیوز: یارانه معیشتی مهرماه نیز به مانند دفعات گذشته به صورت نقدی و غیر کالایی واریز خواهد شد. این یارانه از شامگاه امروز، چهارشنبه بیستم شهریور ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز و از بامداد پنجنشبه، بیست و یکم مهرماه قابل برداشت خواهد بود.

 مرحله یکصد و چهل واریز یارانه معیشتی از شامگاه امروز، چهارشنبه بیستم مهرماه به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.

برای ماه مهرماه نیز به مانند چند ماه گذشته شماری از شهروندانی که درخواست آنها برای دریافت یارانه معیشتی به تازگی مورد موافقت قرار گرفته است، به فهرست یارانه‌بگیران اضافه خواهد شد.

این افراد مشمول در یافت یارانه‌های معوقه خواهند شد. بخشی از این معوقات همراه یارانه مهرماه و الباقی آنها در نوبت‌های بعدی واریز یارانه معیشتی تسویه می‌شود.

بنابر این تا زمانی که نام نویسی از متقاضیان یارانه جدید ادامه دارد و به موازت آن به اعتراض، معترضان رسیدگی می‌شود احتمال اضافه شدن به فهرست یارانه بگیران نیز وجود خواهد داشت.

این افزایش درحالی است که قرار است هر ۶ ماه یکبار فهرست یارانه بگیران وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به روز رسانی شود.

آخرین بار این به روز رسانی پیش از پرداخت یارانه تیر ماه انجام شد، بنابراین نوبت بعدی این به روز رسانی آذر ماه خواهد بود.

پرداخت یارانه معیشتی از اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ به بعد وارد فاز جدیدی شد، به دنبال اجرای برنامه اصلاحات ارزی، تمامی یارانه‌های نقدی در هم اقدام و در قالب یارانه معیشتی به شهروندانی که در دهک اول تا نهم درآمدی قرار دارند، پرداخت شد.

میزان این یارانه برای سه دهک اول درآمدی ماهانه ۴۰۰ هزار تومان به ازاء هر نفر و برای شش دهک درآمدی دیگری به میزان ۳۰۰ هزار تومان است.

دولت به شهروندان مستقر در دهک دهم درآمدی، یارانه‌ای پرداخت نمی‌کند اما این گروه می‌توانند مانند سایر مردم از یارانه نان، سوخت و دارو به صورت برابر استفاده کنند.

در ماه‎‌های گذشته رسیدگی به درخواست معترضان دهک بندی به وزارت رفاه و در مقابل ثبت درخواست جاماندگان به سازمان هدفمندی یارانه‌ها سپرده شده است.

 

ارسال نظر: