کدخبر: 16500

هواشناسی|هواشناسی امروز| هواشناسی فردا

هشدار مهم برای این استان ها| خبر مهم

سازمان هواشناسی از بارش باران و وزش باد شدید در برخی استان‌های کشور خبر و نسبت به وقوع سیلاب ناگهانی، آب‌گرفتگی و خسارت به محصولات کشاورزی هشدار داد.

بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی از امروز تا ظهر فردا در استان‌های گیلان، غرب مازندران، بخش‌هایی از اردبیل، شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی بارش‌های پراکنده‌ باران،‌گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی روی می‌دهد.

از بعدازظهر دوشنبه و طی روز سه‌شنبه به‌تدریج گستره بارش‌ها به استان‌های گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی نیز کشیده می‌شود و با تقویت جریانات شمالی بارش در استان‌های ساحلی دریای خزر تشدید خواهد شد و دریای خزر مواج و متلاطم خواهد بود.

روز چهارشنبه نیز برای این مناطق بارش پراکنده پیش‌بینی شده است. یکشنبه و دوشنبه هفته آینده برای جنوب شرق و نوار شرقی کشور به‌ویژه منطقه زابل و روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در نیمه شرقی کشور، شمال اصفهان و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز در برخی ساعات وزش باد شدید و احتمال خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام  سازمان هواشناسی  پنجشنبه در بخش‌هایی از شمال غرب و غرب وزش باد شدید روی می‌دهد و در سایر مناطق کشور جو پایداری حاکم است. همچنین تا روز سه‌شنبه در نوار شمالی کشور کاهش دما و از چهارشنبه تا آخر هفته افزایش دما پیش‌بینی شده است.

نوع مخاطره: رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و در نقاط مستعد احتمال گردوخاک

منطقه اثر:

یکشنبه 1401/07/24: گیلان، اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و شمال زنجان.

اثر مخاطره: اختلال در تردد جاده‌ای، به‌ویژه در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی، احتمال صاعقه، احتمال آب‌گرفتگی به‌شکل محدود و محلی، احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و احتمال خسارت به صنعت کشاورزی.

توصیه: پرهیز از سفرهای برون‌شهری غیرضروری، احتیاط در فعالیت کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر کوچ‌رو و انجام تمهیدات لازم جهت پیشگیری از خسارات کشاورزی.

توصیف سامانه: افزایش شیو فشاری سطح زمین

نوع مخاطره: وزش باد شدید موقت، احتمال خیزش گردوخاک محلی و احتمال نفوذ گردوغبار

 

ارسال نظر: